گفتگوی جی پلاس با پرافتخارترین مربی فوتبال پایه ایران در جام جهانی نوجوانان؛

دوستی مهر: این تیم ایران شایسته حضور در مراحل بالاتر است/ جوانان را به حال خود رها نکنیم!

پرافتخارترین مربی فوتبال پایه ایران در جام های جهانی گفت: تیم ملی شروع خوبی در جام جهانی 2017 داشت و این تیم توانایی رسیدن به مراحل بالاتر را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

آمده ایم تا قهرمان شویم؛ این جمله عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران پیش از آغاز بازی های جام جهانی نوجوانان بود. گفتن این جمله از زبان مربی تیم ملی نشان از روحیه و اعتماد به نفس بالای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی دارد.

حالا ایران که برای چهارمین بار به این مسابقات صعود کرده و در 2 دوره قبل موفق به صعود از گروه خود شد، شاید تاریخ سازیِ فوق العاده ای داشته باشد. آنها می خواهند به مراحل بالاتر این تورنمنت بین المللی تا جایی برسند که حتی جام را فتح کنند! این انگیزه را می شد از بازی اولشان مقابل گینه تا حدی فهمید؛ گویا نوجوانان ایران اینبار تشنه موفقیت های بزرگتری هستند.

علی دوستی مهر که در دو دوره از سه دوره گذشته حضور ایران در جام جهانی نوجوانان، سرمربی تیم ملی بود در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس ضمن تقدیر از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی، شرایط را در بازی های آینده برای تیم ملی دشوار خواند و سخت کوشی و برنامه ریزی را رمز موفقیت در ادامه این بازی دانست.

 

پیروزی در اولین گام نشان از قدرت بالای تیم ایران دارد

دوستی مهر درباره اولین بازی تیم ملی نوجوانان در جام جهانی و برتری پرگل مقابل گینه اظهار کرد: اولین بازی در هر تورنومنت بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است. همین که نوجوانان فوتبال ایران در اولین بازی توانستند به پیروزی برسند و با دست پر از زمین مسابقه خارج شوند، نشان می دهد روی این تیم کار شده و تیم از پتانسیل بالایی برخوردار است. در مسابقات جام جهانی به راحتی نمی توان به نتیجه رسید چرا که همه تیم ها آماده در این بازی ها حاضر می شوند و این برد نشان از قدرت تیم ایران دارد. مطمئن هستم عباس چمنیان و همکارانشان در تیم ملی زحمات زیادی کشیده و ذهن بچه ها را برای این بازی آماده کرده اند.

 

کار ملی پوشان سخت تر می شود اما این تیم پتانسیل بالایی دارد

سرمربی پیشین تیم های ملی پایه، شانس نوجوانان ایران برای راهیابی به مراحل بالاتر را زیاد دانست و به جی پلاس گفت: خوشبختانه ایران در این بازی ها شروع خوبی داشت و همین موضوع تاثیر زیادی روی روحیه بازیکنان تیم ملی می گذارد. بازی حساسی برابر آلمان داریم که جزو تیم های خوب و قدرتمند است. بچه ها باید در مقابل تمام تیم ها با جدیت حاضر شوند. باید سخت کوش و با برنامه باشند. حریفان برای تمام 90 دقیقه بازی برنامه دارند و کار ما در بازی های بعدی به مراتب سخت تر خواهد شد. اما با توجه به استعدادهای خوبی که در کشور وجود دارد و این بازیکنان چکیده تمام آنها هستند، فکر می کنم این تیم می تواند به مراحل بالاتر برسد.

 

جوانان را به حال خود رها نکنیم!

وی افزود: کشور ایران پر از استعداد  است. باید تلاش کنیم که تمام این استعدادها را شناسایی کنیم و با برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری درست آنها را شکوفا کنیم. من قول می دهم آینده ورزش ایران به دلیل داشتن استعدادهای فراوان روشن خواهد بود. نباید جوانان کشور را به حال خود رها کرد. یکی از مشکلات اصلی تیم های پایه ایران در ادوار گذشته، استرس بود. بچه های ایران به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی مناسب در زمین بازی دچار اضطراب می شدند. بازیکنان اروپایی و آمریکایی قبل از رسیدن به رده نوجوانان بالای 100 تا 150 بازی بین المللی داشته اند. آنها از سن 9 سالگی در فستیوال های مختلف بین المللی حضور دارند و وقتی به رده نوجوانان می رسند به مرز پختگی می رسند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید