گزارش جی پلاس؛

از ضعف فوتبالی استقلال تا لغو نشست های خبری مربیان لیگ برتری

سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست خبری خود حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرمربیان در روز دوم از هفته نهم لیگ برتر حرف های جالبی زدند.

استقلال صفر - فولاد خوزستان صفر

**شفر: استقلال از نظر فوتبالی مریض است

وینفرد شفر بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل فولاد گفت: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. از دفاع و حرکت روبه‌جلوی تیم مطمئن بودم. فقط یک شانس گل داشتیم. یکی از مشکلات بزرگمان این بود که خود را در شرایط گل قرار ندادیم. تا وسط زمین خیلی خوب کار می‌کردیم اما نتوانستیم پاس نهایی را به گوش‌ها و مهاجمانمان برسانیم.

او افزود: روز اول هم گفتم که باید بیشتر کار کنیم. خوشبختانه ملی‌پوشانمان به جمع ما اضافه شده‌اند. الان از ۱۰۰ درصد، ۶۰ درصد خواسته‌های‌مان را انجام داده‌ایم. بازی را خوب باز می‌کردیم. برابر یک تیم دفاعی مثل فولاد که خوب جمع شده بود، تنها راه این بود که از گوشه‌ها و شوتزنی به گل برسیم. متاسفانه سانترهای‌مان خوب نبود و ارسال‌ها یا بلند و یا کوتاه بودند. خیلی خوب بود ببینیم که روی چه چیزهایی باید کار کنیم.

او ادامه داد: پاس‌های اشتباه زیادی داشتیم و هنوز هماهنگی لازم را نداریم. می‌شد ببینیم هرچقدر بازی طولانی‌تر می‌شد، تیم استرس بیشتری پیدا می‌کرد. در هفته‌های آینده هدفمان کار کردن روی نقاط ضعف است و این که چه زمان توپ بلند و چه زمان توپ کوتاه بزنیم. مدافعان و دروازه‌بانمان عالی بودند. روی دروازه ما توپ زیادی نیامد. چشمی و حسینی دو مدافع ما خیلی خوب کار کردند. من توقع دارم تیم ما آرام‌تر بازی کند و آرامش داشته باشد. یک شانس خوب داشتیم و پاس، پشت سر شهباززاده فرود آمد. باید روی این مسائل بیشتر کار کنیم. در تمرین هم دیده بودم که باید خیلی کار کنیم و مطمئنم با توانایی بازیکنان مشکلات را حل می‌کنیم. از تماشاگرانمان تشکر می‌کنم. نمی‌دانم چقدر بودند ولی آنها آمدند. مطمئنم که روزی می‌رسد که خیلی خوشحال به خانه بر می‌گردند.

سرمربی استقلال درباره برنامه‌اش برای شکست دفاع تیم‌هایی مثل فولاد گفت: باید سریع‌تر از الان بازی کنیم. باید از گوشه‌ها فشار وارد کنیم. من همیشه به بازیکنانم هم گفته‌ام که باید توپ را به حرکت درآورد نه این که دنبال آن دوید. بازیکنان همه سعی خود را کردند ولی هماهنگی لازم را نداریم. فوتبال اول در ذهن است. کی به سمت توپ برویم و چه زمان باید توپ را ارسال کنیم. ما باید روی این‌ها تمرین کنیم. حریف ما بسته بازی می‌کرد. باید گوشه‌های‌مان تلاش کنند تا بهتر تیم را تغذیه کنند. این بازی را نگاه می‌کنیم و آنالیز می‌کنیم تا بهتر شویم.

او درباره شباهت ترکیب استقلال با زمان منصوریان، اظهار کرد: عین همین ترکیب بود؟ من خودم بازی‌ها را نگاه می‌کنم و عملکرد بازیکنان را در تمرینات را هم در نظر می‌گیرم. بازی‌های قبلی فولاد را دیدم و به نظرم آنها در بازی‌های قبلی خیلی بهتر بودند. پس ما خوب بودیم. ما فقط در دادن پاس نهایی موفق نبودیم. می‌خواستم با یک فوروارد دیگر شروع بازی داشته باشیم ولی به دلیل مصدومیت دست این بازیکن مجبور شدیم شکلی دیگر را به خود بگیریم. می‌دانم که پارسال هم استقلال چگونه بازی می‌کرد ولی آن شرایط فرق داشت چون این تیم فعلی استرس دارد و دلیل آن هم جایگاه این تیم است. بازیکنان می‌خواستند همه توانایی خود را به نمایش بگذارند ولی گاهی اوقات این تلاش‌ها دیده نمی‌شود. دفعه بعدی اگر هافبک‌ها و مهاجمان مثل مدافعان عالی عمل کنند، نمایش ما خیلی متفاوت‌تر می‌شود.

در ادامه از شفر درباره دستیارانش سوال شد که محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال گفت: در این باره آقای شفر بارها صحبت کرده‌اند. در همین زمان شفر هم گفت که تنها درباره بازی صحبت می‌کند.

شفر در ادامه نشست خبری درباره تیمش گفت: همه می‌خواهند پیروز شوند. ما توانایی بهتر شدن را داریم. من دوست دارم که بازیکنانم هر روز بهتر شوند. نورافکن و شهباززاده بهتر از این‌ها شوند. بازیکنان به توانایی اصلی خود برسند. بارها شده که یک تیم خوب بازی نکرده ولی برده و ما این را نمی‌خواهیم. ما می‌خواهیم خوب باشیم و ببریم. ما باید سخت کار کنیم. باید روی نقاط ضعف خود کار کنیم. ما توانایی‌های زیادی داریم. امروز هم گفتم که وقتی یک تیم بسته بازی می‌کند، باید از گوش‌ها فشار بیاوریم ولی سانترهای ما خوب نبود و باید روی این مساله کار کنیم. بازیکنان باید به لحاظ تکنیکی بهتر شوند. بازی تیم ملی ایران و روسیه را دیدیم و ما هم می‌خواستیم به همان شیوه بازی کنیم.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواسته مثل تیم ملی ایران بازی کند، گفت: نه. وقتی یک تیم دفاعی بازی می‌کند، شانس‌های گلزنی کم می‌شود. یا باید توپ را به گوشه ببرید یا شوتزنی را در دستور کار قرار دهید. ما توپ را به گوشه راست می‌بردیم و می‌شد به چپ هم ببریم تا فضا ایجاد کنیم. این چیزی نیست که یک هفته‌ای درست شود.

او درباره داربی پایتخت که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، گفت: من خیلی خوشحالم که داربی را برگزار می‌کنیم. این از مهم‌ترین داربی‌های جهان است. خبرنگاران آلمانی به من زنگ زدند و گفتند که می‌خواهند این بازی را پوشش بدهند. من داربی‌های زیادی را پشت سر گذاشتم. تماشاگران نگران نباشند. این بازیکنان می‌خواهند آماده شوند و بهتر شوند. دیشب صحبت‌های متعددی داشتیم و می‌شود سیستم‌های دیگر را هم امتحان کرد. توقع من درباره ضربات ایستگاهی‌مان هم بیشتر بود. یک سوم گل‌ها روی ضربات ایستگاهی است و ما باید روی این کار کنیم. ما توپ‌های زیادی را در جلو از دست دادیم. کسی که توپ را جلو می‌برد فقط وقتی توپ را باید از دست بدهد که رویش خطا شود. ما باید روی این کار کنیم. ما آمدیم تا این تیم را که از نظر فوتبالی مریض است، به مسیر اصلی برگردانیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: ما متاسفانه توپ را جلو خوب نگه نمی‌داریم. نیمه اول سه بار به خوبی جلو رفتیم ولی توپ پشت سر بازیکن آمد یا به جای یک-دو، مسیر دیگری را طی کردیم. یک بار بیت‌سعید خواست بیاید داخل ولی بهتر بود یک-دو می‌کرد. باید کاری کنیم که بازیکنان چشم بسته یکدیگر را پیدا کنند. فولاد تیم بدی نیست. ویدیوهایی که از آنها دیدم نشان می‌داد آنها خیلی بهتر از این بودند. آنها بازیکنان خوبی مثل مبعلی را داشتند و اگر خوب نبودند، پس ما بهتر بودیم. ما مشکلمان گل نزدن بود. ما باید کار کنیم.

وی درباره بازیکنان هجومی استقلال و این که آیا ترمیمی صورت می گیرد، گفت: ما با همین مهاجمان باید بیشتر کار کنیم. آنها چند صحنه خوب داشتند. باید فضا باز کنند. ما باید بیشتر در این زمینه کار کنیم. باید یکسری چیزها را تغییر دهیم. اول جام حذفی را داریم و سپس داربی. خیلی خوشحالم و امیدوارم تیم بهتری را ببینیم.

شفر در پایان درباره جذب برزای و این که آیا او را به توصیه مجیدی جذب می‌کند، گفت: الان درباره بازی صحبت کنید.

**پورموسوی: به لک گفتم بازی را مدیریت کند نه اتلاف وقت

سیداکبر پورموسوی در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل استقلال که به نتیجه تساوی بدون گل انجامید، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ابتدا باید بگویم، خوشحالم که امروز یک امتیاز را با تلاش بازیکنانم به دست آوردیم و باید این را تقدیم به پیشکسوتان فوتبال خوزستان کنیم، آنهایی که سال‌ها بدون امکانات برای فوتبال استان زحمت کشیدند.

«این تک امتیاز از سه امتیاز چیزی کم نداشت»، وی با بیان این جمله افزود: ما از این یک امتیاز خوشحالیم. به نظر من این استقلال هم در هفته‌های آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در واکنش به این سؤال که هواداران استقلال به وقت تلف کردن فولادی‌ها معترض بودند و آیا این دستوری از سوی کادرفنی بود، گفت: خود به خود بازیکنان ما برای جمع کردن توپ‌ها به عقب آمدند. هرچقدر بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد، حفظ توپ ما در زمین حریف بهتر می‌شد. با این حال به نظرم استقلالی که امروز ما دیدیم، در هفته‌های آینده بهتر خواهد شد.

پورموسوی در خصوص وقت‌کشی حامد لک، گفت: قبل از اینکه لک اخطار بگیرد، به او گفتم که بازی را مدیریت کند، اما حواسش باشد که باعث رنجش هواداران تیم حریف و توهین به آنها نشود. با این حال من از هواداران استقلال معذرت می‌خواهم و با حامد لک هم صحبت خواهم کرد که دیگر این کارها تکرار نشود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موقعیتی روی دروازه‌ها ایجاد نشد و آیا از فوتبال دفاعی لذتی برده است یا نه، تصریح کرد: ما نیمه اول جذابی را شاهد نبودیم، اما بازی در نیمه دوم بهتر شد. به خاطر تعطیلی مسابقات دو تیم از فرم اصلی خود دور شده بودند و سخت است با 17 روز تعطیلی تیم را در فرم مسابقه نگه داریم. به نظرم از هفته آینده شرایط بهتر خواهد شد. به نظرم ما مجبوریم بعد از تعطیلات به این شکل بازی کنیم، اما قبول دارم بازی نیمه اول ما خوب نبود. به نظرم تعطیلات لیگ تیم‌ها را از فرم ایده‌آل خود خارج کرده بود و فولاد هم با تیمی که مدنظر خودم است، فاصله دارد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص تعویض‌هایش گفت: تعویض سوم ما از تیم امیدها بود که بازیکنی متولد 78 است و امیر زلیکانی بعد از مدت‌ها مصدومیت به زمین آمد. جانفزا هم بعد از اینکه مصدومتش را پشت سر گذاشت، امروز بازی کرد و نمایش خوبی داشت.

پدیده 2 - ذوب آهن 2

**مهاجری: 2 امتیاز را به راحتی از دست دادیم

رضا مهاجری پس از تساوی 2 - 2 تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: هواداران از دقیقه یک تا 90 ما را تشویق کردند. بچه‌ها توانستند با تلاش و غیرت به بازی برگردند. اگر داور عینک بدبینی را برمی‌داشت، حالا شرایط بهتری داشتیم. سیل کارتهایش در طول بازی برای ما بود و فکر می‌کنم نزدیک 8،9 نفر از بازیکنان ما کارت زرد گرفتند و برای بازی بعدی از بازیکنان جوانانمان استفاده کنیم. کاپیتان ما با داور صحبت کرد ولی کارت گرفت. شهاب گردان گفت آقای داور و کارت گرفت و من تعجب می‌کنم از آقای خورشیدی. چند بار در طول بازی جلو بازیکنان ما را سد کردند. روی بازیکن ما سوار شدند ولی داور به یک تذکر ساده بسنده کرد اما در رابطه با ما اینطور بود. از دقیقه 10 بازیکنان و هواداران ما عصبی شدند ولی خدا را شکر می‌کنیم که تماشاگران ما در این بازی صبور بودند. شاید این اتفاق اگر در شهر دیگری روی می‌داد اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. ما 10 دقیقه ابتدای بازی به خواب رفتیم و در برابر آن نیز تنبیه شدیم اما تلاش خود را کردیم که به بازی برگردیم.

وی گفت: ما زورمان دیگر نمی‌رسد از همه طرف داریم تحمل می‌کنیم و در روزی که می‌توانستیم در صدر جدول قرار بگیریم 2 امتیاز را به راحتی از دست دادیم. داور می‌توانست بهتر از این قضاوت کند چرا که در صحنه پنالتی بازیکنان حریف پیش از ضربه وارد محوطه جریمه شد و پنالتی باید تکرار می‌شد. من یادم است در زمانی که در تیم سیاه‌جامگان بودم در بازی مقابل پدیده ما جلو بودیم اما همین آقای خورشیدی با یک حرکت ساده بر روی بادامکی پنالتی گرفت اما در دقیقه 90 دروازه‌بان حریف روی بازیکن خطا کرد اما به راحتی از کنار پنالتی ما گذشت. اما داور قاضی بازی است اما باید توانایی کنترل و مدیریت بازی را داشته باشد.

سرمربی تیم پدیده در خصوص تعویض حسین مهربان افزود: مهربان احساس مصدومیت کرد و ما مجبور به تعویض او شدیم و اگر مهدی‌خانی را در کنار او به ترکیب اضافه می‌کردیم نتیجه بهتری را می‌توانستیم بگیریم.

مهاجری بیان کرد:‌در بازی امروز ما چند بازیکن داشتیم که با غیرت بازی کردند حسین مهربان مصدوم بود اما بازی کرد، معین عباسیان مصدوم بود اما بازی کرد و خانزاده هنوز بخیه‌های دستش را باز نکرده اما در تمام درگیری‌ها حضور داشت. ما 4 تا دفاع وسط داریم مرادمند، حسینی، گرامی و خانزاده و گرامی که مصدوم شده و در صورت آماده بودن دیگر بازیکنان ما تعداد مهره‌های کم در خط دفاعی نداریم. دست این بازیکنان را می‌بوسم که با وجود مصدومیت ایثارگری کردند و بازی را با غیرت تا انتها ادامه دادند.

وی در خصوص صحبت آخر با قلعه‌نویی گفت: صحبت خاصی نبود. من به داخل زمین رفتم تا به بازیکنانم خسته نباشید بگویم اما امیرخان فکر کرد می‌خواهم با داور صحبت کنم که اینطور نبود.

**قلعه نویی با اعتراض نشست خبری را ترک کرد

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی 2 - 2 تیمش مقابل پدیده اظهار داشت: بازی خوبی  بود، بازی که چهار تا گل داشته باشد خوب است.

وی در مورد پنالتی که داور به ضرر آنها اعلام کرد، تصریح کرد: آن صحنه صد در صد پنالتی بود و داور به درستی پنالتی گرفت.

سرمربی ذوب‌آهن در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در پایان بازی چه صحبتی بین او و حمیدرضا کریمویی مدیرعامل باشگاه پدیده رد و بدل شده است، به کنایه گفت: هیچ چیز، از او به خاطر رفتار خوب تماشاگران تیم پدیده تشکر کردم، هواداران از ابتدا تا آخر بازی به ما و داور احترام گذاشتند!

قلعه‌نویی درباره جریان بازی خاطرنشان کرد: بازی خوبی بود، هم ما و هم تیم پدیده می‌توانستیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم.

وی در خصوص داوری این دیدار عنوان کرد: داور یکی از بهترین روزهایش را پشت سر گذاشت، مخصوصاً در صحنه گل اول، که اوت را ابتدا به ضرر ما و بعد به نفع ما اعلام کرد.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که او نیمه مربیان را به رضا مهاجری سرمربی تیم پدیده واگذار کرده است، تصریح کرد: بله، من نیمه مربیان را به مهاجری واگذار کردم. او از من بهتر بود و این نیمه را برد.

 قلعه‌نویی در حالی که خبرنگاران مشغول سوال از او بودند اتاق نشست خبری را ترک کرد.

تراکتورسازی یک - پارس جنوبی جم یک

نشست خبری یحیی گل محمدی و مهدی تارتار مربیان دو تیم تراکتورسازی و پارس جنوبی به دلیل اعتراض مربی پارس جنوبی و ناراحتی خبرنگاران تبریزی برگزار نشد

سپاهان 2 - سیاه جامگان صفر

**کرانچار: با یک بازی صبورانه به گل رسیدیم

زلاتکو کرانچار پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل سیاه‌جامگان اظهار داشت: در دقایق نخست دیدار، بازی را در دست گرفته بودیم و انتظار داشتیم که سیاه جامگان در دفاع باشد. ما توانستیم با یک بازی صبورانه به گل برسیم.

این سرمربی کروات در ادامه افزود: از بازیکنان تیمم به ویژه خط دفاع راضی‌ام چون نگذاشتند مهاجمان حریف به سمت دروازه ما بیایند. امروز به برد نیاز داشتیم. البته این پیروزی را باید در بازی‌های گذشته کسب می‌کردیم، اما با این پیروزی از نظر روحی سبک‌تر شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مهرداد محمدی در دیدار مقابل سیاه‌جامگان به میدان نرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایجی که در گذشته کسب کرده و چندین تساوی به دست آورده بودیم، به تغییر در ترکیب نیاز داشتیم. در 14 روز گذشته تحلیل کردیم و در هر سه خط زمین، تغییراتی داشتیم. امروز مروان حسین در نیمه نخست آنطور که باید ظاهر نشد و نیاز به تعویض داشتیم.

سرمربی سپاهان در ادامه افزود: در همین چند مسابقه مهرداد محمدی خطرناک ظاهر نشد و بهتر بود خط حمله‌مان را دچار تحول کنیم. آنچه امروز سبب خوشحالی من شده، این است که مهدی رحیمی وظایف خود را بسیار خوب عمل کرد و این بازی نشان داد که او می‌تواند مدافع بزرگی شود.

کرانچار در خصوص صحنه‌ای که داور بازی برای سپاهان گرفت و کمک داور مسابقه این پنالتی را رد کرد، گفت: در گذشته از داوری‌ها ضرر کردیم و اعضای نیمکت ما از این صحنه تعجب کرده بودند. از نظر ما پنالتی قطعی بود و این نخستین باری است که داور وسط پنالتی گرفت و کمک داور توانست نظر او را لغو کند. همیشه با بازیکنان صحبت کرده‌ام که باید فراتر از تأثیرات داوری باشند، اما به طور کلی امسال با تصمیمات عجیب داوری مواجه می‌شوم، در حالی که برای برخی تیم‌های خاص، داوری در بالاترین سطح است.

**میثاقیان: هرگز ناامید نمی‌شوم

اکبر میثاقیان پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل سپاهان اظهار داشت: بازی برای هر دو تیم به یک شکل بود و هم ما و هم تیم سپاهان نیاز به پیروزی داشتیم تا از بحران آخر جدول خارج شویم. تیم سپاهان نباید پایین جدول باشد. ما با تیمی بازی می‌کردیم که استحقاقش ایستادن در انتهای جدول نیست.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان در ادامه افزود: مقابل سپاهان بسیار خوب بودیم و تا زمانی که گل نخورده بودیم، بسیار جنگنده ظاهر شدیم. شرایط برای ما بسیار سخت بود و باید امتیاز می‌گرفتیم.

وی با امیدواری از اینکه تیمش ناکامی‌های اخیر را جبران کند، گفت: کار ما همیشه سخت بوده است و من نیز همیشه موفق شده‌ام و هرگز ناامید نمی‌شوم. امروز بر خلاف دیدار مقابل پیکان بسیار خوب بودیم و روی غفلت بازی را باختیم.

میثاقیان خاطر نشان کرد: به تیم سپاهان تبریک می‌گویم. این تیم همیشه از بزرگان ایران بوده  است، اما شاید اگر بازی 10 دقیقه دیگر طول می‌کشید، بازی را می‌بردیم.

سرمربی سیاه‌جامگان در این باره که پس از به ثمر رسیدن گل اول سپاهان، به نظر می‌رسید بازیکنانش برای گلزنی، همت زیادی به خرج نمی‌دادند، تصریح کرد: ما با سپاهان بازی می‌کردیم و شرایط برای آنها سخت‌تر بود. امروز دو بازیکن ما برای نخستین بار در لیگ برتر بازی کردند. ما روز به روز بهتر می‌شویم. از این چالش‌ها و دردسرها هم زیاد دیده‌ایم، اما ترسی نداریم.

سپیدرود یک - سایپا یک

**نظرمحمدی: گل سایپا آفساید بود

علی نظرمحمدی پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل سایپا در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، گفت: از اصحاب رسانه که روز گذشته نتوانستم در کنفرانس خبری حضور داشته باشم معذرت می‌خواهم. تیم دایی تیم خیلی خوبی است.

وی ادامه داد: بازی را باید به دو نیمه تقسیم کرد. نیمه اول می‌شود گفت با اقتدار به تیم سایپا تعلق داشت اما در نیمه دوم ما مسلط به بازی بودیم و موفق شدیم گل تساوی را هم وارد دروازه حریف کنیم.

 نظرمحمدی در خصوص قضاوت علیرضا فغانی در این دیدار تصریح کرد: در مجموع عملکرد داوری خوب بود و به فغانی تبریک می‌گویم اما روی گل اول سایپا آن طور که به من گفتند مثل اینکه آفساید بوده است. امیدوارم کارشناسان در مورد این صحنه نظر دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه تیمش در نیمه دوم سراسر حمله بوده، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم بازی کاملاً در اختیار ما بود اما هر از گاهی تیم سایپا در ضد حملات خطرساز می‌شد. این موضوع هم طبیعی است چون ما کاملاً در حمله بودیم.

سرمربی سپیدرود رشت اظهار داشت: تلاش بازیکنانم در این بازی خوب و این مساوی حاصل تلاش شاگردانم بود. از همه آنها بابت تلاش‌شان تشکر می‌کنم. امسال دست خالی وارد مسابقات لیگ شدیم، هیچ اسپانسر و حامی مالی نداشتیم. الان نزدیک به یک ماه است که  یک چک دست بازیکنان تیم‌مان داریم اما هنوز نتوانستیم آن را پاس کنیم. دست تک تک شاگردانم را می‌بوسم. خدا را شکر در این بازی شرمنده هوادارانمان نشدیم.

نظرمحمدی با اشاره به دیدار هفته گذشته تیمش مقابل استقلال، گغت: همانطور که همه دیدند در هفته هشتم دریک بازی سراسر هجومی مقابل استقلال شکست خوردیم، آن بازی باعث شد بازیکنان ما به خود باوری برسند. در بازی مقابل سپاهان، صنعت نفت، پیکان و دیگر دیدارها بازیکنانم به این خود باوری نرسیده بودند، اما بازی مقابل استقلال آنها را به این خودباوری رساند. ضمن اینکه در این تعطیلی چند روزه لیگ به خوبی با بازیکنانم کار کردیم و دیدید که سپیدرودی که همیشه پس از دقیقه 80 به مشکل بدنی بر می‌خورد در این بازی خیلی خوب کار کرد اما همانطور که گفتم مهمترین عامل برگشتن ما به بازی خودباوری بازیکنانم بود.

سرمربی سپیدرود رشت در واکنش به این پرسش که تا چه زمانی می‌خواهد با مشکلات مالی باشگاه کنار بیاید، عنوان کرد: تا زمانی که خسته شوم، فعلا خسته نشده‌ام. باید این را هم بگویم که باشگاه و استان در حال تلاش هستند تا مشکلات ما را برطرف کنند، اما فعلا شرمنده بازیکنانمان شدیم.

وی در ادامه در واکنش به سوال خبرنگاری که باشگاه سپیدرود چند طلبکار دارد، گفت: در مورد مسائل غیر فنی بهتر است مدیر رسانه‌ای باشگاه توضیح دهد. مدیررسانه‌ای سپیدرود در واکنش به سوال این خبرنگار، عنوان کرد: ما هیچ طلبکاری نداریم. آخرین طلبکار باشگاه سپیدرود فرشاد پیوس و کادر فنی او بود که طلب‌ آنها هم به صورت کامل پرداخت شده است. از نظر مالی مشکل داریم اما طلبکاری نداریم.

**دایی:‌ باید با اختلاف ۵ گل سپیدرود را شکست می‌دادیم

علی دایی پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل سپیدرود رشت گفت: فکر کنم امرور تیم ما یکی از بهترین نمایش‌ها را داشت. این قانون نانوشته فوتبال است که اگر تیمی گل نزند گل می‌خورد.

وی اضافه کرد: در این بازی خیلی راحت باید با اختلاف 5 گل پیروز می‌شدیم اما باز هم متاسفانه مثل بازی قبل در دقیقه 93 روی تک موقعیت حریف گل خوردیم. در این بازی به جز 10،15 دقیقه ابتدایی بازی که سپیدرود از ما بهتر بود، ما بهتر بودیم و موفق شدیم موقعیت‌های گل زیادی ایجاد کنیم.

سرمربی سایپا تصریح کرد: نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، بد شانسی یا چیز دیگری که ما در این بازی‌ها اینطور گل می‌خوریم آن هم در دقایق پایانی بازی.

دایی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث می‌شود که شما در دقایق پایانی بازی گل دریافت کنید و آیا اینکه بازیکنان مقصر هستند، تصریح کرد: به بازیکن ربطی ندارد، این اتفاقات عجیب و غریب فوتبال است که نصیب ما شده است. گلی که در این بازی دریافت کردیم توپی نبود که بازیکن ما بخواهد هند کند و همان توپ رفت و وارد دروازه ما شد. بازیکنان کار خاصی در این بازی نکردند که بخواهند چند بازیکن را دریبل کنند یا اشتباهی از آنها سر بزند. شما نگاه کنید ما آخر بازی هم صاحب توپ و میدان بودیم. این اتفاقات فوتبال همینطور برای ما نمی‌ماند و در ادامه روزهایی را خواهیم دید که سایپا در بازی‌های پیشرو موفق می‌شود.

وی در خصوص قضاوت فغانی در این دیدار گفت: به ما گفته‌اند که در مورد داوری صحبت نکنید و به خاطر همین موضوع من در مورد قضاوت داور صحبت نمی‌کنم.

صنعت نفت آبادان یک - نفت تهران صفر

**کمالوند: برابر نفت، کاملا مستحق پیروزی بودیم

فراز کمالوند در نشست خبری بعد از دیدار تیمش برابر نفت طلائیه گفت: من فکر می‌کنم از هر نظر مستحق بودیم که بازی را ببریم. ما کاملا در نیمه اول سوار بر بازی بودیم. ما متاسفانه در چند بازی اخیر بدبیاری داشتیم. ما یک بازی کلاسیک و شناور را انجام دادیم و مالکیت بازی در اختیار ما بود.

او اداده داد: هدف ما در نیم فصل اول رسیدن به امتیاز ۲۰ بود. تیم ما دارد آرام آرام جا می‌افتد. حریف ما بعد از خوردن گل اول به بازی مستقیم روی آورد.

سرمربی تیم آبادانی درباره عملکرد داور هم گفت: داور می‌توانست یک پنالتی برای ما بگیرد، البته سازمان لیگ از ما خواسته است که درباره قضاوت داوران نظر ندهیم.

**درخشان: درخشان: داور گل سالم ما را قبول نکرد

حمید درخشان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند و باید به نفت آبادان تبریک بگویم. صنعت نفت با تلاش بیشتر و تجربه‌ای که داشت توانست این بازی را به سود خود به پایان ببرد. از بازیکنانم راضی هستم و فکر می‌کنم بازی خوبی ارائه دادند. فرصت خوبی هم در دقایق پایانی به دست آوردیم که متأسفانه نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در دقیقه 13 هم گلی به ثمر رساندیم که فکر می‌کنم سالم بود. به نظر من اشتباه داوری باعث شد این گل مردود اعلام شود و از کارشناسان می‌خواهم این صحنه را بررسی کنند. می‌خواهم به داوران بگویم که دقت خود را بالا ببرند و کمتر تحت تأثیر جو کنار زمین قرار بگیرند. به صنعت نفت بابت این پیروزی تبریک می‌گویم و امیدوارم در دیدارهای بعدی با توجه به اینکه تغییراتی در تیم داشتیم شکل بهتری به خود بگیریم.

سرمربی نفت تهران تصریح کرد: از بازیکنانم راضی هستم که تلاش زیادی در این بازی کردند. به خاطر تجربه بازیکنان حریف از این تیم عقب افتادیم و از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

درخشان در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسید بازیکنانش در این بازی وقت تلف می‌کنند، گفت: تیمی که عقب است وقت تلف نمی‌کند.

وی در خصوص میانگین سنی بالای تیم نفت تهران خاطرنشان کرد: شما به ما حق بدهید. 3 روز مانده به شروع مسابقات تیم را جمع کردیم و این بازیکنان را آوردیم که تیم از بین نرود و حذف نشود و به لیگ قهرمانان آسیا برسد. بدنسازی نداشتیم و اردوی تدارکاتی هم برگزار نکردیم و تا همین جا هم کار بزرگی انجام دادیم.

سرمربی نفت تهران در خصوص عملکرد مجتبی حقدوست گفت: او سرعت بالایی دارد و می‌تواند به تیم ملی هم دعوت شود. حقدوست بازیکن خیلی خوبی است اما باید جثه قوی‌تری داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید