جی پلاس؛

داشبوردهای هوشمند به عملکرد راننده، اتومبیل شما را می رانند! + تصاویر

داشبوردهای جدید، راه حلی برای توسعه بیشتر خودروهای خودران هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ سنت نوشت: چالش بزرگی که خودروسازان در توسعه و ساخت خودروهای خودران با آن مواجه هستند، فقط به یافتن راه حلی برای کنترل حوادث بیرون از ماشین محدود نمی شود، بلکه  آنها در پی یافتن راه حلی برای کنترل و ارزیابی وقایع درون ماشین هستند.

به خصوص، اینگونه خودروها باید از حالت و وضعیت راننده و توجه او به جاده در پشت فرمان مطلع شوند. اینکه خودروها خود به تنهایی و صدرصد قادر به راندن و کنترل خودرو باشند، در آینده ای نزدیک اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین یافتن این راه حل به کاهش اتفاقات غیره منتظره در رانندگی کمک بزرگی می کند.

$ (2)

بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ خودرو، راهکارهای متفاوتی در جهت حل این مشکل بکار بردند که می توان به اسکنر شبکه چشم یا مانیتور ضربان قلب در هنگام خواب آلودگی اشاره کرد. اما شرکت ژاپنی «امرن» در نمایشگاه سیتک ژاپن، در سال جاری میلادی  یک سری سنسورهای را معرفی کرد که به نظر می رسد گام های بعدی برای حل مشکل و تشخیص وضعیت راننده را آسان تر می کند.

با توجه به بهبود نسبی که در سیستم های مانیتور چشم و تشخیص خواب آلودگی راننده، در سال گذشته شاهد بودیم، امسال با کارکردهای جدیدتری از این سیستم ها آشنا شدیم. از جمله؛ اسکنرهای مادون قرمز که چشم های شما را حتی در هنگام استفاده از عینک آفتابی مانیتور می کنند.

علاوه بر اینها، داشبوردهای آینده به شما گزارش می دهند که در حال صحبت با گوشی خود و یا استفاده از تلفن همراه خود هستید. همچنین این داشبوردها تشخیص می دهد که آیا در وضعیت هوشیاری هستید و هرگونه وضعیتی را که چشم های راننده به جاده نباشد، گزارش داده و از راننده می خواهد که در هنگام رانندگی حواس خود را کاملا به رانندگی بدهد.

$ (4)

 

$ (1)

$ (4)

$ (5)

$ (6)

$ (7)

$

دیدگاه تان را بنویسید