گزارش اختصاصی آماری و تحلیلی جی پلاس از بازی ایران و برزیل

ایران، پراشتباه مثل گذشته برابر قهرمان المپیک/ تصاویر

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی پراشتباه و البته بی انگیزه در 3 ست پیاپی مغلوب برزیل قهرمان المپیک شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ قاره ها به مصاف برزیل رفت و برابر این تیم شکست خورد.

ایران در دو بازی قبلی خود ایتالیا و آمریکا را برده بود و با پیروزی در این دیدار می توانست برای نخستین بار یک سکوی جهانی را در والیبال به دست بیاورد.

برزیلی ها نیز که در بازی اول خود فرانسه را برده بودند، در دیدار دوم شان مغلوب ایتالیا شدند. این تیم با 4 قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت هاست.

والیبال

**ست اول

در ست اول دیدار ایران و برزیل میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، سامان فائزی ، فرهاد قائمی بازی را برای ایران آغاز کردند.

در اواسط ست بود که بازهم کولاکوویچ ترجیح داد محمد جواد معنوی نژاد را به زمین بفرستد. 

در ست اول ایران در خط سرویس خوب کار کرد و موفق شد 4 امتیاز مستقیم را از این خط به دست آورد. این در حالی بود که برزیل تنها یک امتیاز را کسب کرد.

اما در دفاع روی تور ضعف ایران هم چنان ادامه داشت و بازهم تیم حریف بود که در این خط بهتر کار کرد. برزیلی ها در ست اول سه بار بازیکنان ایران را دفاع کردند.

عبادی پور و موسوی هرکدام 6 امتیاز را در ست اول برای ایران به دست آوردند. لوکاس ساتکمپ و والاس دسوزا هم به ترتیب 9 و 7 امتیاز گرفتند. 

معنوی نژاد، قرا، سال افزون بازیکنانی بودند که در این ست به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شدند.

با وجود اینکه ایران تلاش می کرد ست اول را از حریف بگیرد اما تجربه برزیلی ها این اجازه را نداد و این ست 25-22 به نفع برزیل به پایان رسید.

در ست اول محمد موسوی دو امتیاز سرویس را برای ایران به دست آورد و میلاد عبادی پور هم در ادامه روند خوب خود یک امتیاز را از این خط کسب کرد.

موسوی و معروف هم دو دفاع روی تور ایران را در این ست انجام دادند. معنوی نژاد هم دو دفاع انجام داد اما با امتیاز برای ایران همراه نشد.

والیبال

**ست دوم

ترکیب ست دوم ایران نیز به مانند ست اول بود و کولاکوویچ تغییری را در ترکیب اصلی انجام نداد.

در ست دوم این دیدار با توپ گیری های خوب داخل زمین ایران 7 بر 4 از قهرمان المپیک پیش افتاد تا دال زوتو سرمربی این تیم قبل از رسیدن به امتیاز فنی درخواست وقت استراحت کند.

بعد از این وقت استراحت برزیل با استفاده از اشتباه های پیاپی ایران در توپ های برگشتی بازی را به تساوی 9-9 رساند تا این بار کولاکوویچ وقت استراحت بگیرد.

علت اصلی به تساوی رسیدن بازی این بود که توپ ها به خوبی در اختیار سعید معروف قرار نمی گرفت و همین میزان کارهای سرعتی ایران را به حداقل رساند و برزیل 16-13 جلو افتاد.

در ادامه رضا قرا و سال افزون به همراه معنوی نژاد به میدان آمدند اما بازهم برزیل بود که 21-17 پیش افتاد تا کولاکوویچ دوباره معروف را به میدان بیاورد. او برای دفاع روی تور سال افزون را به میدان فرستاد اما تعویض او نتیجه نداد.

زمانی که نتیجه 24-18 بود سرمربی تیم برزیل دو بازیکن اصلی خود را از زمین بیرون برد تا برای ست سوم استراحت کنند.

در ست دوم ایران حتی یک دفاع روی تور موفق هم برابر برزیل نداشت و این یک نقطه ضعف بزرگ برای ایران محسوب می شود. در حالی که برزیل دراین ست آمار دفاع روی تور خود را به 6 رساند.

در توپ گیری هم برزیل 5 بر 3 پیش بود اما در دریافت ها ایران 26-19 جلو بود.

ساتکمپ برزیلی در پایان ست دوم تعداد امتیاز های خود را به عدد 13 رساند.

ساتکمپ و رزنده در دفاع روی تور برزیل خوب کار کردند و هرکدام 2 امتیاز را برای تیم شان به دست آوردند.

والاس دسوزا هم بازیکنی بود که از 10 سرویس خود، 2 امتیاز مستقیم را به دست آورد.

ست دوم با اشتباه های زیاد ایران برای برزیل راحت تر بود و این ست را 25-19 برد و دو بر صفر پیش افتاد.

والیبال

**ست سوم

در ست سوم یک تغییر در ترکیب اصلی ایران رخ داد و معنوی نژاد جانشین قائمی شد.

به مانند دو ست گذشته ایران اولین امتیاز ست را گرفت و میلاد عبادی پور توانست همان ابتدا یک امتیاز سرویس را از حریف بگیرد.

در ابتدای این ست سرویس های خوب عبادی پور باعث شد ایران 5 بر صفر از برزیل پیش بیفتد. عبادی پور در بازی های گذشته هم در خط سرویس خوب کار کرد.

البته دفاع روی تور غفور و سامان فائزی و اسپک های معنوی نژاد در این برتری تاثیرگذار بود.

آمار معنوی نژاد تا این جای بازی قابل قبول بود او از 5 اسپک خود 4 امتیاز را به دست آورده بود. غفور هم از 16 اسپک خود 6 امتیاز گرفت.

ساتکمپ بهترین بازیکن برزیل و یکی از بهترین بازیکنان این دیدار در دفاع روی تور سد راه مهاجمان ایران بود تا در نهایت ایران 5 امتیاز برتری ابتدای ست خود را از دست بدهد و بازی 10-10 شود.

فشار بالای بازی و بی دقتی معنوی نژاد باعث شد او هشتمین اسپک خود را به بیرون بزند و امتیاز 13 به برزیل برسد.

دفاع روی تور ایران بهتر از ست اول بود اما بازهم دفاع های ایران با ناکامی همراه می شد و ایران نمی توانست امتیاز زیادی را از این خط به دست بیاورد.

دفاع های پشت سرهم بازیکنان برزیل برابر ایران باعث شد ایران که در ابتدای ست 5 امتیاز جلو بئذ، 22-14 عقب بیفتد. کولاکوویچ هم میرزاجانپور و قرا را به جای عبادی پور و غفور به زمین فرستاد.

بی انگیزگی بازیکنان ایران اشتباهات آن ها را بیشتر کرد و در نهایت ست سوم 25-15 به پایان رسید و برزیل برنده این دیدار شد.

سرویس های والاس دسوزا در انتهای ست و عدم دریافت های خوب بازیکنان ایران سبب رقم خوردن این نتیجه شد.

تیم ملی که ابتدای ست 5 بر صفر جلو بود در ادامه 10 امتیاز گرفت اما برزیلی ها موفق شدند25 امتیاز را از آن خود کنند.

والیبال

**آمار بازی و عملکرد بازیکنان

والاس دسوزا در این دیدار با 15 امتیاز؛ امتیازآورترین بازیکن شد. لوکاس ساتکمپ هم 14 امتیاز را گرفت. در تیم ملی ایران نیز میلاد عبادی پور و امیر غفور به ترتیب 9 و 7 امتیاز گرفتند.

در دفاع روی تور که یکی از مهم ترین عوامل برتری برزیل بود این تیم 11 بر 4 از ایران جلو بود. اسپک ها هم 44-27 به نقع این تیم بود اما در خط سرویس برتری از آن ایران شد. ایران 5 و برزیل 3 امتیاز مستقیم سرویس را کسب کردند.

این نکته را باید درنظر گرفت که در ست سوم سرویس های خوب دسوزا با وجود اینکه مستقیما تبدیل به امتیاز نشد اما در روند توپ گیری ایران تاثیر داشت و در نهایت سبب برتری برزیل شد.

والیبال

آمار کامل بازی به شرح زیر است:

اسپک: 44-27 برزیل

دفاع روی تور: 11-4 برزیل

سرویس: 5-3 ایران

توپ گیری: 8-6  برزیل

دریافت ها: 38-26 ایران

در تیم ملی ایران عبادی پور و غفور هردو 7 امتیاز را از اسپک به دست آوردند. که عبادی پور 2 امتیاز دیگر خود را از خط سرویس کسب کرد.

در دفاع روی تور که ایران کم فروع ظاهر شد سامان فائزی 2 و محمد موسوی و سعید معروف هرکدام یک امتیاز گرفتند.

موسوی، عبادی پور هرکدام 2 و قرا هم یک امتیاز را از خط سرویس کسب کرد.

 

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود شنبه ساعت 14:45 دقیقه به مصاف ژاپن میزبان می رود.

والیبال

والیبال

والیبال

 

 

والیبال

والیبال

والیبال

والیبال

والیبال

دیدگاه تان را بنویسید