گزارش جی پلاس؛

آسیایی ها چطور به جام جهانی 2018 صعود کردند؟ + جدول نهایی گروه‌ها

تیم های ملی ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان راهی جام جهانی 2018 شدند و دو تیم استرالیا و سوریه نیز در مرحله پلی آف به مصاف هم می روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شب گذشته با برگزاری شش دیدار به پایان رسید تا دو تیم دیگر یعنی کره جنوبی و عربستان به همراه ایران و ژاپن راهی جام جهانی شوند. 

گروه A/ ایران و کره جنوبی به جام جهانی صعود کردند؛ سوریه به پلی آف

در هفته پایانی این مسابقات، از گروه A، تیم های کره جنوبی، سوریه و ازبکستان شانس صعود مستقیم به جام جهانی داشتند و بازی ها به صورت همزمان در شهر های دوحه، تاشکند و تهران برگزار شد. کره جنوبی با کسب تساوی مقابل ازبکستان، 15 امتیازی شد و به جام جهانی صعود کرد و ازبکستان با 13 امتیاز مانند ادوار گذشته، از صعود به جام جهانی بازماند و حتی برخلاف دوره های گذشته به پلی آف هم صعود نکرد. به امتیاز 13 رسید.

در سوی مقابل سوریه که شانس صعود مستقیم به جام جهانی را داشت، فقط توانست یک تساوی دو بر دو آن هم در دقایق پایانی مقابل ایران کسب کند و برای نخستین بار به پلی آف جام جهانی راه یابد. 

در بازی سوم این گروه هم که میان چین و قطر برگزار شد، شاگردان مارچلو لیپی توانستند دو بر یک عنابی ها را مغلوب کنند و با دو پیروزی در بازی های پایانی، خداحافظی بهتری با جام جهانی داشته باشند.

گروه B/ ژاپن و عربستان بلیت روسیه را گرفتند؛ استرالیا در راه پلی آف

بازی های این گروه هم از حساسیت بالایی برخوردار بود اما به دلیل فاصله زمانی بسیار زیاد کشورهای استرالیا، اردن و عربستان، بازی ها با اختلاف ساعتی بسیار زیادی برگزار شد تا شاید کانگروها قربانی این اتفاق شوند. تا قبل از هفته دهم، فقط ژاپن 20 امتیازی به جام جهانی راه یافته بود و عربستان با 16 امتیاز و تفاضل گل 6+ و استرالیا با 16 امتیاز و تفاضل گل 4+، شانس صعود به عنوان تیم دوم را داشتند. 

در بازی نخست این گروه از ساعت 14:30، استرالیا میزبان تایلند قعرنشین بود اما در یک اتفاق عجیب آن ها تا دقیقه هفتاد موفق به زدن گل به این تیم نشده بودند در نهایت هم در دقیقه 86، توانستند بازی یک بر یک را با حساب دو بر یک پیروز شوند تا تنها در صورت توقف عربستان مقابل ژاپن به جام جهانی بروند که این اتفاق نیافتاد و این تیم بعد از دو بار صعود متوالی از آسیا، این بار راهی مرحله پلی آف شد.

عربستانی ها در آخرین بازی این مرحله از ساعت 22 به وقت تهران، میزبان ژاپن بودند. آن ها بعد از دو دوره غیبت، عزم خود را برای صعود به جام جهانی جزم کرده بودند و توانستند با گلزنی در دقیقه 63، با یک گل سامورایی ها را شکست بدهند و به جام جهانی صعود کنند. 

در سومین بازی این گروه، امارات که کورسوی امیدی برای صعود به پلی آف جام جهانی داشت، با یک گل مغلوب عراق شد و از صعود بازماند.

پلی آف/ استرالیا - سوریه 

تیم های ملی استرالیا و سوریه در روزهای 5 و 10 اکتبر به مصاف هم می روند و تیم برنده در آخرین مرحله پلی آف، با تیم چهارم منطقه آمریکای شمالی (کونکاکاف) دیدار می کند. در حال حاضر آمریکا تیم چهارم این منطقه است. 

** جدول پایانی گروه A و B در آسیا:

 

دیدگاه تان را بنویسید