در گزارش و گفتگوی جی پلاس مطرح شد/

حواس پرتی فدراسیون فوتبال باز هم کار دست یک تیم ملی داد! / تقارن زمانی اربعین حسینی (ع) با میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در مشهد

فدراسیون فوتبال با انتخاب مشهد به عنوان میزبان رقابت های مقدماتی قهرمانی زیر 19 سال آسیا دوباره با مشکل همزمانی رقابت ها با ایام خاص در ایران مواجه شده و اکنون مجبور است میزبان را تغییر دهد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ قرعه کشی مرحله مقدماتی قهرمانی مسابقات زیر 19 سال آسیا چندین ماه قبل انجام شد و تیم ملی ایران در گروه E با تیم های سوریه، اردن و فلسطین قرار گرفت. ایران به عنوان میزبان این گروه انتخاب شد و شهر مشهد را هم برای پذیرایی از تیم ها برگزید.

در ابتدا هم عنوان شد از ورزشگاه امام رضا (ع) در این مسابقات رونمایی خواهد شد اما به نظر می رسد نه مسابقات در مشهد برگزار می شود و نه چمن ورزشگاه امام رضا (ع) پا می خورد!

برگزاری این مسابقات با 18 آبان یعنی اربعین حسینی (ع) همزمان شده و بار دیگر فدراسیون فوتبال با مشکل همزمانی مسابقات رسمی با چنین ایام خاصی روبروست و مانند بعضی اتفاق های مشابه، مسئولان مرتبط حتی تقویم را نگاه نکرده اند!

رئیس هیات فوتبال مشهد: مشهد در ایام صفر و اربعین حسینی شلوغ است

محمد مهدی برادران - رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره لغو برگزاری این رقابت ها در مشهد به دلیل همزمانی این مسابقات با اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: هنوز از لغو قطعی این رقابت ها مطلع نیستم اما می دانم بازی ها با روزهای ماه صفر و اربعین حسینی همزمان شده است. در این روزها مشهد به شدت شلوغ است و فرصت مناسبی برای برگزاری مسابقات نیست.

او همچنین درباره پاسخ به اینکه فدراسیون، مکاتبات لازم در این رابطه را با این هیات انجام داده یا خیر، خاطرنشان کرد: پیش از این نامه نگاری هایی صورت گرفته بود اما بعدا متوجه همزمانی این دو رویداد شدند و در حال رایزنی هستند تا شهر دیگری برای این مسابقات انتخاب کنند. مطمئنا زمان کافی برای انتخاب شهر دیگری وجود دارد.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی درباره اینکه آیا امکان برگزاری مسابقات در ورزشگاه ثامن الائمه (عج) هم وجود ندارد تاکید کرد: بحث شلوغ بودن مشهد است و نمی توان به خوبی این مسابقات را ساماندهی کرد.

 معینی: هنوز به گزینه نهایی برای سرمربیگری تیم ملی جوانان نرسیده ایم!

همچنین فریدون معینی - رئیس کمیته فنی جوانان فدراسیون فوتبال درباره لغو برگزاری این رقابت ها در مشهد به جی پلاس می گوید: برای برگزاری این رقابت ها در مشهد، درخواست تغییر زمان بازی های گروه را داده ایم که سه تیم حاضر با تغییر زمان بازی مخالفت کردند. این امکان را هم داریم که شهر دیگری را به جای مشهد معرفی کنیم که از احتمال بسیار بالایی برخوردار است.

او همچنین با رد احتمال انصراف ایران از میزبانی این مسابقات، تصریح کرد: AFC این موضوع را می پذیرد اما در آینده برای گرفتن میزبانی دچار مشکل می شویم. بهتر است رقابت ها در ایران برگزار شود. به دنبال راهکاری هستیم که کمترین ضرر را کنیم.

رئیس کمیته فنی جوانان در پاسخ به این سوال که چرا سرمربی این تیم معرفی نمی شود نیز به جی پلاس گفت: در حال بررسی همه گزینه ها هستیم تا به بهترین شخص برسیم. رده جوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بازیکنان در این سن، شخصیت خودشان را شکل می دهند و از طرفی باید از موفقیت های اخیر هم حفاظت کنیم. پس نیاز داریم بدون عجله و شتاب زدگی، گزینه مناسب را بیابیم و کار را به بهترین نحو پیش ببریم.

به گزارش جی پلاس؛ تمامی این برنامه ریزی ها در حالی انجام می شود که تیم ملی جوانان سرمربی ندارد و مشخص نیست چه کسی آموزش های لازم را به این تیم می دهد . بازیکنان را هماهنگ می کند. امیرحسین پیروانی آخرین نفری بود که هدایت تیم ملی جوانان به او پیشنهاد شد و او هم پاسخ منفی داد. باید دید فدراسیون فوتبال و کمیته فنی جوانان چه زمانی صلاح می بیند سرمربی این تیم را معرفی کند تا از تکرار خاطره شکست تیم ملی امید در رقابت های آسیایی جلوگیری کند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید