وقتی جیب مردم باید تاوان بی کفایتی مدیریتی در فوتبال را بدهد!

براتی در گفتگو با جی پلاس: اوضاع خیلی بحرانی است/ مدیران نماینده های ایران در آسیا حتی نمی دانند چقدر بدهکارند!

مدیران استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران در آخرین جلسه با رئیس فوتبال در مواجهه با سوالی درباره بدهی های خود پاسخی برای گفتن نداشتند و نمی دانستند چقدر بدهکار هستند! آنها در این جلسه عمدتا تاکید می کردند که پولی برای پرداخت نداشته و فعلا فقط می خواهند رضایت سازمان امور مالیاتی و طلب کاران را بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ برای چهار تیمی که سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده اند، زمان سریع تر از همیشه طی می شود. آن ها دیگر نمی خواهند 9 شهریور 96  (پایان ضرب العجل AFC برای پرداخت بدهی ها) به این زودی ها فرا برسد اما به هر حال زمان حساب رسی فرا می رسد و استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت باید سند رو کنند!

شاید در ابتدا همه به فکر دور زدن AFC بودند اما این بار، هم کنفدراسیون فوتبال آسیا سند و مدرک واقعی می خواهد و هم طلبکاران کوتاه نمی آیند و دست به دست AFC دادند تا بالاخره به حقوق خود برسند.

در هفته های گذشته جلساتی در فدراسیون فوتبال با حضور مدیران این چهار باشگاه یعنی علی اکبر طاهری، رضا افتخاری، مصطفی آجرلو و عرفانیان برگزار شد تا در مدت زمان باقی مانده به یک راهکار دست پیدا کرده و از حذف نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمنان آسیا به دلیل پرداخت نشدن بدهی ها جلوگیری کنند.

احمدرضا براتی - رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال که یکی از حاضرین در آخرین جلسه برگزار شده، بود در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره میزان دقیق بدهی باشگاه ها می گوید: مهم ترین موضوع جلسه همین بود که هر باشگاه چه مقدار بدهی دارد. هنوز کسی نمی داند بدهی دقیق این باشگاه ها چقدر است. فداسیون فوتبال هم به دلیل اینکه باشگاه ها مستقیما با سازمان مالیاتی و بازیکنان و مربیان در ارتباط هستند، اطلاعی از ریز بدهی های این چهار باشگاه نداشت. وقتی از آنها درباره بدهی هایشان سوال کردیم، خودشان هم نمی دانستند چقدر بدهی دارند! قرار شد ظرف مدت زمانی که باقی مانده مبلغ کامل بدهی را استخراج  کنند.

او همچنین درباره اظهارنظر مهدی تاج مبنی بر اینکه پرسپولیس 107 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد، می گوید: این مبلغ در آن جلسه هم گفته شد اما هنوز مبلغ دقیقی اعلام نشده است. ما فقط در جلسه بودیم که آنها را از جدیت موضوع مطلع کنیم و در حل موضوع به کمک آنها بیاییم. وضعیت خیلی بحرانی است! هر چهار تیم بدهی های هنگفتی دارند اما اوضاع استقلال و پرسپولیس پیچیده تر است.

این عضو فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا هر چهار تیم برنامه ای برای پرداخت بدهی ها دارند، به جی پلاس گفت: مگر می توانند پرداخت کنند؟ یک میلیارد، دو میلیارد که نیست. حداقل بالای 100 میلیارد تومان بدهی دارند. کدام تیم این همه پول دارد؟ در این جلسه هم بنای باشگاه ها بر پرداخت مبلغ نبود. این کار در کوتاه مدت حل نمی شود. باشگاه ها دنبال این هستند که از طلب کاران خود زمان بگیرند. بخش عمده بدهی ها هم مربوط به سازمان امور مالیاتی است که قرار شده صحبت کنند و با توافق، زمان دیگری و نحوه جدیدی را برای پرداخت بدهی به دست بیاورند.

براتی همچنین درباره شکایت طلب کاران و ارجاع طلب کاری خود به AFC هم تصریح کرد: قرار نیست بدهی کسی الان پرداخت شود. تا جایی که من می دانم دنبال توافق با طلبکاران از جمله بازیکنان هستند. AFC  هم گفته که یا بدهی پرداخت شود و یا رضایت بگیرند. رضایت هم می تواند اینطور باشد که قسط بندی کنند و یا زمان دیگری را برای پرداخت بدهی تعیین کنند.

به گزارش جی پلاس، با وجود برنامه این چهار باشگاه برای گرفتن رضایت از شاکیان، کماکان طلبکاران برای گرفتن حقوق خود، رونوشت شکایت را به کمیته انضباطی AFC ارسال می کنند و به نظر نمی آید آنها هم به راحتی حاضر به کوتاه آمدن باشند! باید دید این کار به کجا ختم می شود و آیا راهکار قانونی برای حل این مشکلات طی می شود؟

طبق اعلام تاج، پرسپولیس فقط 107 میلیارد تومان به سازمان امور مالیاتی بدهکار است و در کنار آن بدهی هایی هم به اشخاص حقیقی دارند. از طرفی سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال هم چند روز قبل گفت که تیمش مبلغ 80 میلیارد تومان به 140 نفر بدهکار است و تلاش می کند این مبلغ را تا سه سال آینده پرداخت کنند. 

از طرفی در شرایط فعلی، بازیکنان پرسپولیس مبلغ زیادی از فصل گذشته و فصل جاری از تیمشان طلبکار هستند و حتی بعد از بازی سوپرجام زبان به انتقاد گشودند. آنها بیشتر از هر شخص دیگری خودشان را محق گرفتن پول می دانند و به نظر نمی رسد پرسپولیس هم بخواهد در این شرایط پول شخص دیگری به جزء بازیکنان و مربیان فعلی اش را بدهد؛ هر چند آنها برای پرداخت بدهی مانوئل ژوزه در تصمیم عجیب و تاسف بار، نه سراغ منابع درآمدی و نه اسپانسر متمول و مقتدراشان بلکه بار دیگر دست کمک به سمت مردم دراز کردند تا با برانگیختن حس تعصب آلود آنها نسبت به تیم شان، پول های خورد را جمع کرده و بدهی حدودا دوبرابر شده و 6 میلیارد تومانی ژوزه را بدهند! یک مربی پرتغالی بی کیفیت و بی نتیجه در پرسپولیس که در زمان مدیریت سردار رویانیان به شکل عجیبی با قرارداد 3 میلیارد تومانی به جمع سرخ پوشان پیوست!

 

سراغ هواداران رفته اند و دست یاری را به سمت آن ها دراز کردند!

دیدگاه تان را بنویسید