گزارش جی پلاس از درخشش سابریست ها در آسیا

شمشیرزنان یک دل!

تیم ملی شمشیربازی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا نمایش خوبی داشتند و موفق شدند دو مدال را کسب کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رقابت های شمشیربازی قهرمانی آسیا به میزبانی هنگ کنگ در حالی برگزاری است که رقابت های بخش انفرادی با کسب دو مدال برای ایران به پایان رسید.

روز پایانی بخش انفرادی در اسلحه سابر پیگیری شد جایی که ملی پوشان ایران خوش درخشیدند. در میان 10 نفر برتر این رقابت ها چهارایرانی حضور داشتند. البته در این میان 4 کره ای هم حضور داشتند و رقابت پایاپای ایران و کره جنوبی در این رقابت ها یکی از نکات جالب بود.

مجتبی عابدینی بهترین شمشیرباز اسلحه سابر ایران که سابقه چهارمی در المپیک را هم دارد در این دوره از رقابت ها "ژو" از چین را 15-14 شکست داد و در مرحله یک هشتم برابر "کیم جون هو" زا کره جنوبی 15-10 شکست خورد و در نهایت دهم شد.

محمد فتوحی هم در ابتدا "سرگی آنیسکوف" شمشیرباز قزاقستان را 15-9 برد و بعد از آن هم "وو" از ویتنام را 15-6 مغلوب کرد. علی پاکدامن هم به ترتیب "ووراگون"از تایلند را 15-8 و "یانگ لو" از چین را 15-11 از پیش رو برداشت.

فتوحی و پاکدامن در مرحله یک چهارم نهایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و پاکدامن موفق شد 15-12 پیروز شود و به نیمه نهایی برسد. پاکدامن در نیمه نهایی مغلوب "گو بینگول" از کره جنوبی شد. این شمشیرباز کره جنوبی در نهایت قهرمان شد.

محمد رهبری هم که در پایان مدال نقره را کسب کرد در دو مبارزه ابتدایی خود "موکرتکوو" شمشیرباز روسی الاصل قزاقستان را 15-12 و "کیم" دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو را 15-7 از پیش رو برداشت.

رهبری 15-7 "لو هو" از هنگ کنگ شکست داد و به نیمه نهایی رسید. این شمیرباز ایران در نیمه نهایی "کیم جون هو" را شکست داد تا هم انتقام عابدینی را بگیرد و هم راهی فینال شود.

او در فینال با نتیجه 15-8 برابر گو شکست خورد ونایب قهرمان آسیا شد. این اولین مدال رهبری در رده بزرگسالان در آسیا بود.

این برای نخستین بار بود که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران دو مدال در آسیا کسب می کند.

** عابدینی هنوز طلاست!

به عقیده برخی مجتبی عابدینی در رقابت های قهرمانی آسیا درخشان ظاهر نشده و حتی شاید بتوان گفت ضعیف بوده است؛ اما می توان به نتیجه این سابریست پرافتخار گونه دیگری هم نگاه کرد!

از حدود سه سال گذشته عابدینی فشارهای زیادی را متحمل شده است و در بسیاری از مسابقه ها بار اصلی تیم ملی بردوش او بوده است.

بدشانسی او هم شاید این بود که در مرحله یک هشتم به مصاف کیم رفت. بر اساس نتایج عابدینی در رقابت های گذشته بی عدالتی به نظر می رسد که با یک مسابقه تمام افتخارات و زحمات او را نادیده گرفت.

** همه عابدینی هستند

نایب قهرمانی محمد رهبری، مدال برنز علی پاکدامن و البته عملکرد خوب فتوحی که از بدشانسی اش در یک چهارم به هم وطن خود برخورد کرد برای همه ثابت شد که تیم ملی سابر و تمام شمشیربازانش به پیشرفت رسیده است. در گذشته اعلام می شد که تیم ملی ایران به جز عابدینی شخص دیگری را ندارد اما رقابت های قهرمانی آسیا ثابت کرد که تیمی یک دل و قدرتمندی به سرمربیگری پیمان فخری تشکیل شده است.

نکته مهم در تیم ملی اسلحه سابر یک دل بودن این شمشیربازان است. بدون هیچ حاشیه ای و بدون هیچ گونه دادوقال فقط کار می کنند و فقط تلاش.

به گزارش جی پلاس؛ با پایان یافتن مسابقات انفرادی شمشمیربازی قهرمانی آسیا، مسابقات گروهی این رقابت ها از امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

دیدگاه تان را بنویسید