گزارش جی پلاس؛

برنامه کی روش برای روسیه چگونه است؟

تقویم مسابقات لیگ برتر در فصل 97 - 96 و برنامه اردوهای تیم ملی نشان از یک تداخل قطعی پیش از جام جهانی 2018 دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ برنامه یکسال آینده تیم ملی فوتبال با تصور صعود به جام جهانی 2018 تدوین شده است. این برنامه بر خلاف سال 95، تداخل کمتری با مسابقات لیگ برتر دارد و تقریبا تا اسفندماه هیچ اردویی برای تیم ملی وجود ندارد و باشگاه ها با کمترین وقفه به کار خود ادامه می دهند. بنابراین فروردین و اردیبهشت 97 اوج برنامه های تیم ملی خواهد بود.

سازمان لیگ فوتبال ایران مدتی پیش، از برنامه پیشنهادی خود برای فصل 96-97 رونمایی کرد و از مربیان لیگ برتری که تعدادشان به اندازه انگشت های دو دست هم نبود خواست نظر خود را درباره آن اعلام کنند. در این برنامه تمام رویداد های فوتبالی، ملی و مذهبی گنجانده شده بود.

در کنار مسابقات رسمی که شامل بازی های تیم ملی فوتبال بزرگسالان، امید و لیگ قهرمانان آسیاست، زمان هایی را هم برای اردوهای شاگردان کارلوس کی روش تعیین کرده اند که بر اساس صعود ایران به جام جهانی در نظر گرفته شده است. زمان هایی که معمولا مسابقات لیگ هم در آن تعطیل است. عمده تعطیلی لیگ و اردوهای تیم ملی به اواخر سال 96 و اوایل 97 باز می گردد که تیم ملی خودش را مهیای حضور در جام جهانی می کند و شاید باز هم شاهد جنجال هایی شبیه جنجال های سال 95 باشیم!

بی شک اگر مربیان تیم هایی که سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت، در این جلسه حاضر می بودند، شاید از میزان این جنجال آفرینی احتمالی کاسته می شد.

تقویم فوتبال ایران طبق پیشنهاد سازمان لیگ از روز 23 تیر با دیدار سوپر جام آغاز می شود که پرسپولیس و نفت تهران به مصاف هم خواهند رفت.

** برنامه تیم ملی از  28 مرداد تا 13 شهریور

بعد از دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان (دوشنبه - 22 خرداد) که در صورت پیروزی ملی پوشان، ایران راهی جام جهانی 2018 روسیه خواهد شد، تیم ملی دو دیدار تشریفاتی مقابل کره جنوبی در سئول و سوریه در تهران خواهد داشت. با این حال کی روش درخواست 18 روز اردو را داده است. البته در این بازه زمانی، فوتبال داخلی تعطیل نخواهد شد و مرحله نخست جام حذفی بدون حضور ملی پوشان در تاریخ 2 و 3 شهریور برگزار می شود که در جلسه هم اندیشی مربیان هم مخالفتی با این موضوع انجام نشد چرا که در این مرحله عمدتا تیم های دسته دو و سه با تیم های لیگ برتری دیدار می کنند.

** نخستین دورهمی تیم ملی در نیمه دوم 96؟!

دیدار ایران و کره جنوبی 9 شهریور و دیدار ایران و سوریه 14 شهریور برگزار می شوند. با اتمام مرحله انتخابی جام جهانی، بازی های رسمی ایران هم به پایان می رسد و کی روش هم ضرورتی را برای برگزاری اردو ندیده و نخستین اردوی تیم ملی به چند ماه بعد موکول می شود.

10 مهر تا 18 مهر/ 15 آبان تا 23 آبان؛ فرصتی برای بازی تدارکاتی یا برگزاری لیگ

با وجود آنکه تیم ملی اردویی را تا اسفند ماه ندارد اما در پاییز 96 و در ماه های مهر و آبان، دو بار روز های مسوم به "فیفا دی" فرا می رسد که در این روز اکثر لیگ های دنیا تعطیل هستند و تیم های ملی به مصاف هم می روند. با توجه به صعود تیم ملی به جام جهانی به نظر می رسد ایران دیداری هایی را در این دو مقطع در نظر بگیرد. بنابراین سازمان لیگ هیچ گونه مسابقه ای را درا ین روزها در نظر نگرفته ولی احتمال انجام بازی تدارکاتی با توجه به تجربیات گذشته زیاد است؛ هر چند این احتمال هم وجود دارد که کی روش مانند مقطع پیش از جام جهانی 2014، از فدراسیون بخواهد مسابقات لیگ را هرچه سریعتر برگزار کند و از انتهای آن فرصت چند ماهه ای را پیش از جام جهانی برای ساخت تیم داشته باشد.

در بازه زمانی 10 تا 18 مهر، دو بازی انتخابی جام جهانی بین تیم های سوم آسیا برگزار می شود که تیم ایران به احتمال بسیار بالا جزو این تیم ها نیست و در مقطع 15 تا 23 آبان نیز پلی آف پایانی جام جهانی بین تیم سوم آسیا و چهارم منطقه کونکاکاف برگزار می شود. 18 آبان همزمان با اربعین حسینی هم هست.

30 بهمن تا 6 اسفند، اولین اردوی قطعی

نخستین اردوی شاگردان کی روش از روز 30 بهمن آغاز می شود و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت. روزهای اول و دوم این اردو همزمان با بازی دوم نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و احتمالا در دو روز اول کی روش بازیکنان ملی پوش این تیم ها را در اختیار نخواهد داشت. بدون شک هدف از این اردو برگزاری دیدار تدارکاتی است.

اردوی نوروزی کی روش هم پابرجاست

همانند سال 95، اردوی پایان سال و نوروزی تیم کی روش پا بر جاست و تیم ملی در تعطیلات نوروز 97 یک اردو  دیدار تدارکاتی را در دستور کار خود قرار می دهد.

همانند اردوی گذشته، تنها روز نخست از اردوی 16 روزه تیم ملی با بازی های هفته چهارم از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا همزمان شده و پس از آن بازیکنان در اختیار کادرفنی تیم ملی هستند. به احتمال زیاد این اردو در خارج از کشور برگزار شود.

یک تداخل مهم در برنامه تیم ملی و مسابقات لیگ!

اردوی بعدی تیم ملی اواخر فروردین برگزار می شود و به مدت 8 روز ادامه خواهد داشت که روز هشتم اردو با هفته 29 لیگ برتر همزمان شده و مشخص نیست چطور مسابقات این هفته برگزار می شود چرا که بازیکنان در طول هفته در اختیار تیم ملی خواهند بود. شاید این اردو یا بازی های هفته 29 دچار تغییر شود.

آغاز اردوی پایانی؛ 17 اردیبهشت تا جام جهانی 2018

بعد از برگزاری فینال جام حذفی و چهار روز استراحت برای بازیکنان، اردوی تیم ملی از روز 17 اردیبهشت آغاز می شود. البته این اردو همانند اردوی اخیر تیم ملی با بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در تداخل است. بازی های رفت مرحله یک هشتم در روزهای 17 و 18 اردیبهشت و بازی های برگشت روز های 24 و 25 همین ماه برگزار می شود و بعد از آن است که همه بازیکنان داخلی در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار می گیرند.

کارلوس کی روش تا 24 خرداد که نخستین بازی تیم ملی است، وقت دارد تا بازیکنان را آماده کند و همانند چهار سال پیش اردوهای خارجی و داخلی را برگزار خواهد کرد. برنامه تدوین شده برای تیم ملی تا حدود زیادی بی عیب است و تنها هفته 29 لیگ برتر با این برنامه تناقض و تداخل قطعی دارد؛ هر چند اهم و فی الاهم کردن حضور ملی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی هم موضوعی است که سابقه نشان داده هیچ قرابت فکری در این زمینه میان کی روش و فدراسیون فوتبال و تیم های باشگاهی وجود ندارد.

 

** جدول برنامه مسابقات لیگ در فصل آینده و اردوهای تیم ملی:

photo_2017-05-26_12-59-05

 

photo_2017-05-26_12-59-02

 

photo_2017-05-26_12-58-59

 

photo_2017-05-26_12-58-40

دیدگاه تان را بنویسید