در گفتگو با جی پلاس؛

عضو ایرانی AFC: پرسپولیس به خاطر تخلف هوادارانش محروم شد نه لابی عرب‌ها!

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هر گونه لابی عرب‌ها در محرومیت پرسپولیس از داشتن هوادار در بازی با لخویا را رد کرد و مدعی شد: این محرومیت به رای تعلیقی دو سال پیشAFC علیه پرسپولیس باز می‌گردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بالاخره ترکش بی‌انضباطی هوادران پرسپولیس در دیدار مقابل الوحده امارات به خودشان برگشت و آتش سوزی روی سکوها‌ و انداختن لیزر به چشمان بازیکنان حریف، منجر به جریمه 10 هزار دلاری و محرومیت هوادران در بازی با لخویای قطر شد تا سرخپوشان پایتخت به بدترین شکل ممکن نقره داغ شوند!

با وجود اینکه پیش از این هم از آیین‌نامه انضباطی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و سخت‌گیری آنها در برخورد با سوءرفتار تماشاگران رونمایی شده و هشدار‌های لازم داده شده بود، باز هم هواداران پرسپولیس این موضوع را جدی نگرفتند. حتی محمود خوردبین، سرپرست تیم پرسپولیس هم این موضوع را به لابی و کارشکنی مدیران عرب کنفدراسیون فوتبال آسیا ربط داده تا باز هم ذهنیت‌ها به سمت سناریو ضد ایرانی عرب‌ها برود.

اما این بار محرومیت پرسپولیس از قرار دیگر است! هوادران پرسپولیس به دست خودشان محروم شده‌اند و AFC برای این کار ادله محکمی هم دارد.

شاهین رحمانی، عضو ایرانی AFC درباره محرومیت پرسپولیس در آستانه چند روز مانده تا آغاز دیدار حساس مقابل لخویا در ورزشگاه آزادی و همچنین ادعای خوردبین به خبرنگار ورزشی جی پلاس گفت: باید ببینید پرسپولیس برای چه چیزی محروم شده است. تا جایی که من حضور ذهن دارم، دو سال قبل که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، هوادران این تیم مرتکب بی‌انضباطی روی سکوها شدند که AFC یک رای تعلیقی برای این تیم صادر کرد.

این عضو AFC ادامه داد: طبق آن رای، اگر پرسپولیس یک بار دیگر مرتکب بی‌انضباطی می‌شد، علاوه بر جریمه مالی، از داشتن هوادرانش هم محروم می‌شد. حال با گذشت دو سال از آن رای، پرسپولیسی ها به دلیل بی‌انضباطی در بازی قبل باعث محرومیت تیم خودشان شدند.

او همچنین به سابقه AFC در اینگونه برخوردها هم اشاره کرد و به جی پلاس گفت: البته پرسپولیس تنها تیمی نیست که از داشتن هوادارانش به دلیل بی‌انضباطی روی سکوها محروم می‌شود. فکر می‌کنم هفته گذشته تیم گوانگژو چین که در سه دوره گذشته دو مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده، هم دو بازی از حضور هوادرانش محروم شده است؛ دلیل این اتفاق هم  نصب بنر روی سکوها بوده است. گوانگژو هم تیم با سابقه‌تری نسبت به پرسپولیس است و هم افتخارات بیشتری به دست آورده؛ پس دلیل وجود ندارد که AFC بخواهد بدون دلیل پرسپولس را جریمه کند. البته باید ببینیم AFC در رای خود به چه چیزی اشاره کرده است.

 

به گزارش جی پلاس همانطور که عضو ایرانی AFC گفت، این کنفدراسیون هفته گذشته سه تیم را به دلیل داشتن بنر نژادپرستانه و سوءرفتار هوادرانش محروم کرده است. النجم لبنان دو بازی محروم و 20 هزار دلار جریمه، گوانگژو چین دو بازی محروم و 22 هزار پانصد دلار جریمه و کاوازاکی ژاپن را هم یک بازی محروم و 15 هزار دلار جریمه کرده است. دو تیم کاوازاکی و گوانگژو در فصل جاری هم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و النجم لبنان که یک تیم عربی است هم در AFC  کاپ حضور دارد.

رحمانی همچنین درباره اینکه آیا پرسپولیس می تواند تا برگزاری این دیدار نسبت به رای صادر شده AFC اعتراض کند، می‌گوید: من عضو کمیته انضباطی نیستم ولی قطعا مدیران فدراسیون فوتبال و پرسپولیس از این رای خبر دارند و شاید بتوانند اعتراض خود را نسبت به این موضوع ارائه کنند. بدون شک هشدارهای لازم پیش از این به هوادران داده شده بود و حتی سرمربی استقلال یعنی علیرضا منصوریان در یکی از نشست‌های خبری در واکنش به لیزر انداختن توسط هوادران گفته بود که مسئولان امنیتی ورزشگاه باید کسانی که لیزر دارند را به زندان بیاندازند تا درس عبرتی برای بقیه شود.

حال پرسپولیس اگر نتواند این رای را برگرداند، باید مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های غرب آسیا، در تهران بدون هوادار بازی کند و نتواند به طور کامل از امتیاز میزبانی استفاده کند.

دیدگاه تان را بنویسید