گزارش جی پلاس؛

7 غذا که با افزایش متابولیسم بدن عامل کاهش وزن می شود

7 نوع غذا یا ماده غذایی هستند که باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و مصرف آنها در نتیجه عامل کاهش وزن خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ غذاهایی هستند که خوردن آنها باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می شوند. در این گزارش 7 غذای خارجی که برای این موضوع موثر هستند معرفی می شود:

 

  1. کلم بروکلی

وقتی در مغز شما طوفانی است برای اینکه شام چه چیزی بپزید، این پیشنهاد را از ما بپذیرید که می توانید بخشی از بشقاب شام را با این سبزی مفید پر کنید.

حتما می دانید این سبزی کم کالری است اما آب زیادی در خود داراست و همچنین محتویات فیبری زیاد آن به شما کمک خواهد کرد که احساس سیری کنید و نیز سرعت چربی سوزی را بالا می برد.

گلچه های این نوع کلم حاوی مقدار زیادی کلیسم و ویتامین C است که باعث کاهش تولید غده تیرویید در بیماران تیروئیدی می شود.

مواد غذایی

2- حبوبات

عدس و لوبیا باعث افزایش آهن می شود، آهن هم کمک می کند به بدن شما که کالری بیشتری بسوزاند. یک فنجان عدس حدود 35% از آهن روزانه مورد نیاز شما را تامین می کند و اگر این مقدار با دانه ای به نام "کوینولا" مصرف شود ، مقدار بسیار زیادی پروتین کسب می کنید. لوبیای قرمز پر است از فیبر اشباعی و غیر اشباعی که مقدار انسولین شما را کاهش می دهد و بعد از هضم، شما مقدارچربی کمتری ذخیره می کنید.

مواد غذایی

3- مرغ و بوقلمون

مصرف پروتین های کم چربی مثل مرغ و بوقلمون به این دلیل توصیه شده است که بعد از مصرف، ساعات طولانی تری به شما احساس سیری می دهند و حرص  و ولع شما را برای خوردن به حداقل می رساند. گوشتهای بدون چربی پر از آهن هستند که انرژی شما را بالا می برد و سوخت ماهیچه های شما را قبل و بعد از تمرین تنظیم می کند.

مواد غذایی

4- انواع توتها

اگر می خواهید وزن کم کنید، حتما باید از خوردن شکر ساده و شیرین کننده های مصنوعی که باعث افزایش سطح قند می شود بپرهیزید. برای تنظیم قند بدن، بهتر است انواع توتهای قرمز تازه مثل تمشک و توت فرنگی استفاده کرد. این توتها حاوی انتوسیانین هستند. انتوسیانین می تواند از رشد سلولهای چربی جلوگیری کند و پلی فنولها فعالیت آنزیمی گوارشی بعضی از نشاسته ها یا چربی ها را متوقف می کند که منجر به جذب کمتر چربی می شود.

مواد غذایی

5- ادویجات

مواد غذای چربی سوز می تواند چربی های بسیار زیادی که روزانه مصرف می شود را بسوزاند. ادویجاتی مثل زیره سبز، دارچین، فلفل، زنجبیل، دانه خردل را به دستورالعمل غذایی خود اضافه کنید به این منظور که بدن شما غذاها را به طور مفیدتری تجزیه می کند.

مواد غذایی

6- چای سبز

با دم کردن یک لیوان چای سبز، شما کاملترین و بهترین نوشیدنی انرژی زا و مفید برای بدن در طبیعت را تهیه می کنید. مطالعات نشان می دهد که کاتچین موجود در چای سبز که یک نوع پلی فنول است به چربی سوزی کمک بسیاری می کند.

مواد غذایی

7- فلفل تند

فلفل تند حاوی کسپساین است ترکیب شیمیایی که آمپر سوخت و ساز را به شدت افزایش می دهد. انواع فلفل های تند مثل چیلی، جالاپنو و هابانرو توانایی شما را در سوازندن چربیها حتی 3 ساعت بعد از میل غذا افزایش و در حد بسیار بالایی نگه می دارد.

مواد غذایی

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید