سرمربی برزیلی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی در گفتگو با جی پلاس؛

اوکتاویو: ایران به زودی قهرمان جام جهانی می شود/ روزی به خانه دوم خودم برمی گردم

سرمربی برزیلی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی که نخستین افتخارهای این تیم را به ارمغان آورده بود، بر این باور است که ایران به زودی قهرمان جام جهانی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تا چند وقت پیش هیچ کدام از تیم های ملی ایران در رشته های گروهی نتوانسته بودند در  سطح جهان صاحب عنوان با ارزشی شوند اما ظرف یک سال گذشته تیم های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی با کمترین امکانات توانستند عنوان سومی رقابتهای جام جهانی را در رشته های خود کسب کنند تا از این حیث میان رشته های تیمی رکورددار باشند.

ساحلی بازان فوتبال ایران چند روز قبل با بدشانسی نتوانستند به فینال جام جهانی باهاما صعود کنند اما در ادامه با شایستگی و با یک عملکرد فوق العاده موفق شدند تیم قدرتمند ایتالیا را در دیدار رده بندی شکست داده و مقام سوم جهان را کسب کنند تا موجی از شادی در میان مردم تزریق شود. علاوه بر این پیمان حسینی و محمد احمدزاده، به ترتیب دستکش و توپ طلایی این رقابت ها را هم از آن خود کردند. تیم ایران بامداد امروز (یکشنبه) وارد کشورمان شد.

موفقیت چشم گیر فوتبالیست های ایران در جام جهانی حاصل کار چندین ساله فدراسیون فوتبال در بخش فوتبال ساحلی، مربیانی چون مربیان پایه گذار و بازیکنان این رشته بود. آنها توانستند مسیری را که از چند سال پیش با مربی برزیلی خود آغاز کرده بودند در غیبت او تکمیل کنند. آوازه قدرت فوتبال ساحلی ایران در سال 2013 و با قهرمانی در مسابقات بین قاره ای با شکست تیم هایی چون برزیل قهرمان آمریکا، روسیه قهرمان اروپا بر سر زبان ها افتاد.

ایران در همان سال برای نخستین بار قهرمان آسیا شد و برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر جام جهانی هم صعود کرد. در تمامی این رقابت ها مارکو اکتایو، مربی برزیلی هدایت ایران را داشت و به گواه بازیکنان او تاثیر به سزایی در پیشرفت ایران داشت.

مارکو که در کارنامه خود هدایت تیم های ملی برزیل، پرتغال، چین، امارات را هم دارد اما هیچ گاه نتوانست کارش در فوتبال ایران را تکمیل کند چرا که در سال 2015 با وجود تمامی خدماتی که به فوتبال ساحلی کرده بود، قراردادش تمدید نشد و او به یک باره از تیم ملی جدا و محمد میر شمسی جانشین او شد!

با این حال با گذشت دو سال از جدایی او، اکتاویو از سومی ایران در جهان خوشحال است و به بازیکنان سابقش افتخار می کند. او می گوید روزی را می بیند که ایران قهرمان جهان خواهد شد.

حال به مناسبت افتخارآفرینی ساحلی بازان ایران در جام جهانی 2017 مارکو اکتاویو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، نسبت به موفقیت تیم ملی و آینده اش در دنیای فوتبال ساحلی واکنش های جالبی نشان داد:

اکتاویو

** از اینکه تیم ایران با گذشت دو سال از رفتن شما، برای نخستین بار رتبه سوم جهان را کسب کرد، چه احساسی دارید؟

واقعا خیلی خوشحالم که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی موفق شد.

**عمکلرد ایران در باهاما چطور بود؟

ایران ثابت کرد که یکی از قدرت های این رشته در جهان است و این اتفاق دور از انتظار نبود.

** فکر می کردید ایران بتواند این رتبه را به دست آورد؟

برای قهرمان شدن نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را یاد بگیرید. پیروزی برابر برزیل و روسیه در جام بین قاره ای سال 2013 در دبی، نکات بسیار خوبی برای تیم ایران داشت.

** فکر می کنید ایران می تواند قهرمان جهان شود؟

باور دارم ایران خیلی زود این جایزه را برای مردم ایران به ارمغان می آورد.

** نسل جدید فوتبال ساحلی ایران را چطور دیدید؟

به فدراسیون فوتبال ایران و به خصوص به خانم شهریاری، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران به خاطر برگزاری یکی از بهترین لیگ های فوتبال ساحلی جهان در ایران تبریک می گویم چرا که هر سال پدیده های جدیدی مانند محمد مرادی و سید علی ناظم و ... در ایران شناخته می شوند.

** هنوز با بازیکنان سابق خود در ایران ارتباط دارید؟

رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارم. تعداد زیادی از آنها جملات خوشایندی را برای من می فرستند یا به صورت تلفنی، گاهی صحبت می کنیم.

**چه نظری درباره آینده فوتبال ساحلی در ایران دارید؟

آینده فوق العاده ای را برای تیم ایران با رهبری آقایان میرشمسی، نادری، هاشم پور برای فوتبال ساحلی ایران متصورم. همچنین باید از دکتر طالب لو پزشک متبحر و خانم شهریاری که رهبر باهوشی هستند، هم یاد کنم.   

**چرا ایران را ترک کردید؟ این تصمیم شما بود یا فدراسیون فوتبال؟

مطمئنا این تصمیم فدراسیون فوتبال بود. متاسفانه فدراسیون در آن مقطع در شرایط مالی نامناسبی قرار داشت. انشاءالله من به کشور دوم خودم یعنی ایران بر می گردم و در رابطه با توسعه فوتبال ساحلی همکاری می کنیم.

** و صحبت پایانی ...

به ایران و بازیکنان تیم ملی بخاطر این عنوان تبریک می گویم.

اکتاویو

 

اکتاویو

دیدگاه تان را بنویسید