با میهمان جدید بازار ایران آشنا شوید: جگوار اف تایپ

با رونمایی مدل 4 سیلندر Jaguar F-Type حالا مشتریان ثروتمند ایرانی برای آمدن این گربه انگلیسی به ایران لحظه‌شماری می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از سال 2013، که اف تایپ به بازار جهانی آمد، این اسپرت 2 نفره انگلیسی در همه کشورها فقط با دو پیشرانه تحویل مشتریانش می‌شد: یکی 3.0 لیتری 6 سیلندر و دیگری 5.0 لیتری 8 سیلندر. اما در نمایشگاه نیویورک امسال، جگوار برای مشتریان مدل‌ 2018 اف تایپ یک خبر غافلگیرکننده داشت: اف تایپ هم 4 سیلندر شد!

سال 2016 جگوار لندرور برای آنکه وابستگی‌اش را به پیشرانه‌های فورد (که قبل از تاتاموتورز مالک جگوار بود) کمتر کند نسل جدیدی از پیشرانه‌های Ingenium معرفی کرد که از نوع 4 سیلندر است و حجمی معادل 2.0 لیتر و سیستم پرخورانی توربوشارژ دارد. با ساخت این پیشرانه، انگلیسی‌ها نیازشان به پیشرانه‌های فورد تا 50% کمتر شد. این روزها نیز از این پیشرانه در اکثر محصولات جگوار لندرور استفاده شده، طوری که هم‌اکنون 25% پیشرانه‌های این شرکت را به خود اختصاص داده است.

اف تایپ نیز جدیدترین خودرو جگوار است که 4 سیلندر شده؛ این مدل فقط به صورت دیفرانسیل عقب و تنها با گیربکس 8 سرعته اتومات عرضه می‌شود. قدرت آن 296 اسب‌بخار و حداکثر گشتاورش، که در دور موتور 1500 تا 4500 در اختیار راننده قرار می‌گیرد، معادل 400 نیوتن‌متر است. همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این انگلیسی به 5.4 ثانیه و حداکثر سرعتش نیز به 250 کیلومتر برساعت می‌رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید