امین امام از اسفند 24 تا اسفند 73

حاج احمد آقا 24 اسفند ماه سال 24 آمد و 25 اسفند 73 رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: آخرین روزهای سال است و مردم مشغول خرید و خانه تکانی، هر روز صبح که از در خانه برای رفتن به دانشگاه بیرون می آیی هیاهو و رفت و آمدشان را از همان ابتدای روز می توانی شاهد باشی.

اما امروز روز متفاوتی است، مردم جور دیگری شده اند، نگرانی را در چهره ها می توانی بخوانی. از صبح که خبر ابتدا دهان به دهان و بعد از رسانه ملی میان همگان پخش شده است، مردم گروه گروه خود را به جماران می رسانند. نگرانی در همه جای شهر به خوبی خود را می نمایاند و شور و حرارت روزهای پیش برای فرا رسیدن سال نو، جایش را با دل آشوبی عوض کرده است.

سید احمد خمینی[1]، فرزند امام دچار عارضه قلبی شده است. اخبار حکایت از آن دارد که همزمانی عارضه قلبی و تنفسی، سکته مغزی را با خود به دنبال داشته است.

بانو طباطبایی[2]، یار و همراه همیشه سید احمد آقا به محض دیدن این صحنه از کارکنان بیمارستان قلب بقیه الله جماران طلب کمک می کند و او به بیمارستانی که روزگاری پدر[3] در آن بستری بود و انگار قلب مردم ایران که نه، قلب مسلمانان جهان در آن می تپید، منتقل می شود.

تلاش تیم پزشکی برای مداوا آغاز می شود. دکتر عارفی[4] خود را می رساند و مسئولیت تیم پزشکی را به همراه دکتر طباطبایی[5] بر عهده می گیرد.

همه می آیند از رهبری[6] گرفته تا رئیس جمهور[7]، رئیس مجلس[8] تا دیگر مسئولان کشوری و لشکری و شاید پیش از آنها همان مردمی خود را به جماران رسانده اند که خبر را دهان به دهان شنیده اند.

کوچه های جماران تو را به یاد روزهایی می اندازد که مردم نگران حال امام و پیر و مرادشان بودند. باز هم اینجا حال و هوای دیگری گرفته است. بغض ها ترکیده و اشک ها جاری است. در مساجد سراسر کشور مراسم دعا و نیایش برگزار شده است تا شاید در این میان دعایی و استغاثه ای رنگ استجابت به خود بگیرد و سال نو با شادی برای مردمان این سرزمین آغاز شود.

رفت و آمدها همچنان ادامه دارد و تو نیز مانند دیگران مدام گوش به زنگ اخبار هستی و هیچ بخش خبری نیست که از دست بدهی.

امروز دیگر پنج روز گذشته است و تلاش تیم پزشکی بی هیچ نتیجه ای پیوسته ادامه دارد. شامگاه روز بیست و پنجم اسفند ماه سال 73 فرا می رسد. اخبار پخش می شود اما تلخی آن، جان را می آزارد. سید احمد خمینی به روح الله پیوسته است و قرار است خستگی های سال های رنج و محنت به پایان برسد.

او درست 49 بهار را تجربه کرده است؛ 24 اسفند ماه سال 24 آمد و 25 اسفند 73 رفت. می گویند این اواخر، حال و هوای دیگری داشت و هر چند وقت یک بار، روزهایی را به دور از خانه و شهر و مردمانش در خلوتی مشغول راز و نیاز و عبادت می شد.

 

 

 

 

 

 

 
  1. حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی.
  1. فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی (س).
  1. امام خمینی (س).
  1. دکتر حسن عارفی، متخصص قلب و عروق (پزشک مخصوص امام خمینی).
  1. دکتر سید شهاب طباطبایی، برادر خانم مرحوم سید احمد خمینی.
  1. حضرت آیت الله سید علی خامنه ای.
  1. مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی.
  1. حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری.

 

دیدگاه تان را بنویسید