بالگرد ایرانی صبا 248 معرفی شد

وزیر دفاع از یک بالکرد ایرانی با نام صبا 248 رونمایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز گذشته با حضور حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از یک بالگرد ملی با نام صبا ۲۴۸ رونمایی شد.

این بالگرد جدید به همت و تلاش نیروهای متخصص داخلی در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران (پنها) وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، طراحی و تولید شده است.

صبا ۲۴۸

حسین دهقان وزیر دفاع، در مراسم رونمایی از این بالگرد ملی اعلام کرد که شرکت پنها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی صنایع مختلف و همچنین دانشگاه‌ها با هدف تأمین نیاز کشور به بالگردهای کلاس وزنی متوسط، اقدام به طراحی و تولید بالگرد صبا ۲۴۸ کرده است.

به گفته‌ی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مصلح، صبا ۲۴۸ بالگردی دو موتوره، چهار ملخه و ۸ نفره است که در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره قرار دارد. این بالگرد ایران می‌تواند مأموریت‌های حمل و نقل بار و مسافر، عملیات امداد و نجات، شناسایی، عکسبرداری، آمبولانس هوایی، تاکسی هوایی و عملیات فراساحلی را انجام بدهد.

صبا ۲۴۸

هدایت و سامانه‌های مکانیکی، استفاده از فناوری‌های روز حوزه ناوبری، قابلیت اطمنیان بالا، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، سرعت بالا، صدا و ارتعاشات کم، بدنه آیرودینامیکی مناسب و علمیات در محدوده‌ی دمایی ۲۵- تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد از امکانات و مشخصات بالگرد صبا ۲۴۸ است.

حسین دهقان درباره این بالگرد گفت: «بالگرد صبا ۲۴۸ بر اساس نیاز مشتریان نظامی و غیرنظامی، قابلیت صادرات به بازارهای بین‌المللی، خصوصا کشورهای اسلامی با قابلیت رقابتی می‌تواند عرضه شود.»

وزیر دفاع اعلام کرد: «حرکت به سمت طراحی و ساخت بالگردهای سنگین را به طور جدی در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده به این هدف مهم دست پیدا کنیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید