جابجایی مسافر در دوبی به زودی توسط پهپادها!

حمل و نقل مسافر در دوبی در شرف اتفاقی بزرگ است و به زودی مسئولیت این حوزه بر دوش کوادکوپترها خواهد بود!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کوادکوپترهای مسافربری تک سرنشین که در نمایشگاه CES 2016 سر و صدای زیادی کردند احتمالا در تابستان سال جاری میلادی در دنیای واقعی به حمل مسافر خواهند پرداخت. مدیر سازمان راه و ترابری دوبی امروز در اجلاس World Government اعلام کرد که پهپاد مسافربری چینی EHang 184 از جولای سال 2017 میلادی فعالیت خود را در این شهر پیشرفته آغاز خواهد کرد. 

 

در حقیقت این پهپاد پیش از این پرواز خود را اطراف آسمان خراش برج العرب دوبی آغاز کرده است، این برج در ارتفاع 200 متری از سطح زمین دارای فرودگاه مخصوص بالگرد است. مدیر سازمان راه و ترابری دوبی اضافه کرده که EHang 184 تنها یک مدل نیست و پیش از این در آسمان‌های دوبی به صورت آزمایشی پرواز کرده است.

 

البته مشخص نیست که این پهپاد در پروازهای آزمایشی قبلی خود یک انسان واقعی را حمل کرده است یا نه اما به نظر می‌رسد که مشخصات این روبات پرنده در مقایسه با نمونه نمایش داده شده در کنفرانس CES در لاس وگاس کمی ارتقا پیدا کرده است. این پهپاد در حال حاضر می‌تواند به مدت یک ساعت در آسمان پرواز کرده و مسافت 50 کیلومتر را طی کند. اما ظرفیت انسانی این پهپاد هم چنان به یک فرد 117 کیلوگرمی محدود است.

 

از آنجایی که این پهپاد به صورت خودکار هدایت می‌شود، تنها کافی است که مسافر مقصد خود را تعیین کرده و قبل از حرکت سوار پهپاد شد. این پهپاد با استفاده از اینترنت 4G به یک اتاق کنترل روی زمین متصل می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید