نیروهای حشدالشعبی چندین عملیات موفق را علیه تروریست‎ها به‎مرحله اجرا درآوردند.

به گزارش جماران، رزمندگان بسیج مردمی عراق طی ساعات گذشته چندین عملیات موفق را علیه تروریست‌های داعش به مرحله اجرا درآوردند. 
*اجرایی شدن عملیات «امنیت در صحرا» در غرب الرمادی 
خبرگزاری اعلام‎الحربی نوشت: یک منبع نظامی در فرماندهی لشکر هفتم ارتش عراق در استان الانبار اعلام کرد: نیروهای ارتش در لشکر 7 و عملیات الجزیره با همراهی بسیج عشایر عراق توانستند، عملیات "امنیت در صحراء" را که بین دو منطقه «حدیثه» و «عانه» واقع است ((210 کیلومتری غرب الرمادی)، اجرایی کنند. 

این منبع افزود: عملیات یاد شده منجر به هلاکت 16 تن از تروریست‌ها شد که در میان آنان دو عامل انتحاری مجهز به کمربند انفجاری نیز حضور داشتند. در این عملیات دو دستگاه از تجهیزات راکت‌انداز تروریست‌ها و یک دستگاه خمپاره‌انداز نیز منهدم شد. 

*بزرگترین قلعه داعش در حمرین به‌تصرف حشدالشعبی درآمد 
 
تصرف بزرگترین قلعه نظامی داعش در دیاله/ پهپادهای ارتش عراق مقر تروریست‌ها را در موصل منهدم کردند + تصاویر

"صادق الحسینی" رئیس کمیته امنیتی در شورای استانی دیاله عراق گفت: رزمندگان تیپ 24 حشدالشعبی روز گذشته با انجام یک عملیات در عمق تپه‌های حوزه "حمرین" (65 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) موفق شدند با نفوذی به‌عمق 20 کیلومتری این منطقه، یکی از بزرگترین قلعه‌های نظامی تروریست‌های داعش را به‌طور کامل تصرف کنند. 

وی افزود: این مقر به‌عنوان یکی از پایگاه‌های خط‌مقدم داعش به‌شمار می رود که بیشتر فعالیت‌های خشونت‌آمیز تروریست‌ها در آن صورت گرفته و درواقع کشف و ضبط این قلعه نظامی، ضربه‌ای هولناک به تروریست‌های داعش محسوب می‌شود. 

هم‌چنین نیروهای حشدالشعبی مقادیر زیادی از مواد گوناگونی را یافتند که شاخه‌های اطلاعاتی و کارشناسی داعش، با بهره‌گیری از آن‌ها نتایج تحقیقاتی خود را پس از تکمیل اعلام می‌کردند. 

*ادامه عملیات جست‌و‌جو در الانبار 
به‌منظور ادامه فشار به گروه‌های تروریستی و گرفتن فرصت از آنان، یگان‌های مختلف ارتش عراق به انجام عملیات‌های فوری روی آورده‌اند. 

لذا در ادامه عملیات جست‌و‌جو و بازرسی مناطق آزاد شده در عملیات الانبار، نیروهای فرماندهی لشکر تسلیحاتی هشتم پیاده‌نظام موفق شدند دو بمب دست‌ساز را کشف کرده و یک عنصر تروریستی به‌نام "محمد عبد محارث" را در منطقه "الحلابسه" بازداشت کنند. 

*پهپاد ارتش عراق، مقر داعش را در "الصحه" هدف قرار داد 
 
تصرف بزرگترین قلعه نظامی داعش در دیاله/ پهپادهای ارتش عراق مقر تروریست‌ها را در موصل منهدم کردند + تصاویر

وزارت دفاع عراق در بیانیه دیگری اعلام کرد؛ هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) CH4 ارتش این کشور، عملیات هوایی موفقیت‌آمیزی را در محله "الصحه" شهر موصل انجام دادند. 

در این عملیات که با استفاده از مولفه‌های دقیق دریافت شده از اداره عمومی اطلاعات و امنیت عراق صورت گرفت، مقر تسلیحاتی داعش منهدم شد و طی آن یکی از سرکردگان تروریست‌ها ملقب به "خطاب" همراه با 8 تن دیگر از عناصر تروریستی در محور راست شهر موصل به‌هلاکت رسیدند. 
 
تصرف بزرگترین قلعه نظامی داعش در دیاله/ پهپادهای ارتش عراق مقر تروریست‌ها را در موصل منهدم کردند + تصاویر

سرهنگ جاسم السعدی، فرمانده پلیس استان دیاله اعلام کرد: نیروهای پلیس، حمله عناصر تروریستی داعش را به تقاطع روستای "الفرحان" با روستای "القلعه" در منطقه "المطبیجه" خنثی کردند. این حمله ناکام تروریستی در محدوده بین دیاله و صلاح‌الدین صورت گرفت.  

*حمله تروریست‌ها به غرب موصل ناکام ماند 
 
تصرف بزرگترین قلعه نظامی داعش در دیاله/ پهپادهای ارتش عراق مقر تروریست‌ها را در موصل منهدم کردند + تصاویر

نیروهای حشدالشعبی توانستند هجوم تروریست‌های داعش را به سه منطقه گوناگون در غرب شهر موصل دفع کنند. یگانی از تیپ 18 بسیج مردمی عراق با انجام عملیات گسترده نظامی، حمله داعش به مناطق "العسرج"، "الترکمانیه" جنوبی و "مفیلیکه" در جنوب غرب شهر موصل را ناکام گذاشتند. 

این عملیات خسارات سنگینی در زمینه نفرات و تسلیحات برای تروریست‌های داعش درپی داشت، به‌علاوه بخشی از سلاح‌ها و تجهیزات تروریست‌های تکفیری به‌تصرف نیروهای عراقی درآمد. 

تروریست‌های داعش جسد هشت تن از عناصر خود را که در میان آن‌ها چهار سرکرده تروریستی نیز وجود داشت از محیط فرودگاه موصل به مکان دیگری منتقل کردند.    

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 571581
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.