رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با جی پلاس:

شطرنج ایران مدیون اندیشه حضرت امام (س) است

رئیس فدراسیون شطرنج، فعالیت و پیشرفت این رشته ورزشی در ایران را مدیون اندیشه بلند حضرت امام خمینی (س) دانست.

لینک کوتاه کپی شد

مهرداد پهلوان زاده درگفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، رشته شطرنج را وام دار اندیشه بلند حضرت امام خمینی (س) دانست و اظهار کرد: شطرنج مدیون حضرت امام خمینی (س) و فتوای تاریخی ایشان درباره این رشته ورزشی است. بیست و پنج سال است که این رشته به صورت حرفه ای در کشور فعالیت می کند و خوشبختانه امروز  می توانیم بگوییم شطرنج بازان ما در سطح جهانی مطرح هستند و به مقام های زیادی دست پیدا کرده اند.

 

وی افزود: امروز در تمام رده های سنی، مقام های جهانی کسب کردیم و این نشان از پیشرفت این رشته در ایران دارد. ما امسال میزبان مسابقات قهرمانی زنان جهان است که می تواند به پیشرفت این رشته در میان زنان ایرانی کمک کند. فدراسیون شطرنج در تلاش برای گسترش این رشته در سطح کشور است و با توجه به زیرساخت های مناسبی که در کشور وجود دارد، امیدوارم در این امر موفق باشیم.

 

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین درباره ارتقای سطح بین المللی شطرنج کشورمان نیز به جی پلاس گفت: تیم ملی شطرنج امسال در مسابقات مختلفی شرکت کرده و نتایج بسیار خوبی گرفت. شطرنج ما یک جهش بسیار خوب داشته و از رده چهل و ششم جهان به رده نهم در مجموع آقایان و خانم ها صعود کرده است. تیم زیر شانزده سال ایران برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شد. قطعا در آینده ای نزدیک قهرمانان جدیدی را در این رشته به جهان معرفی خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید