وزیر دفاع آمریکا در ادامه‌ اظهارات خصمانه‌ خود راجع به ایران گفت:در مورد ایران هیچ وضعیتی نداریم که نشان دهنده احترام به نظم بین‌المللی مبتنی برقانون باشد.

به گزارش جماران به نقل از شبکه سی ان ان، جیم ماتیس وزیر دفاع آمریکا این سخنان را در یک کنفرانس خبری مشترک با «تومومی اینادا» همتای ژاپنی خود مطرح کرد.

خبرنگار آسوشیتد پرس از وزیر دفاع آمریکا پرسید:کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد که به ایران اخطار می‌دهد. پرسش این است که چه اخطاری به ایران می‌دهد؟ شما در مقام وزیر دفاع آیا قصد دارید قدرت نظامی بیشتری در پشت این حرف‌ها قرار دهید برای مثال دومین ناو هواپیمابر را به خلیج فارس بفرستید؟ یا این‌که تحرکات نظامی دیگر بکنید؟ اگر این کار را نکنید آیا گفتن این که اخطار می دهید حرف های تو خالی نیست؟

ماتیس گفت: در مورد ایران باید بگویم که این کشور بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. به نظر من عاقلانه است که اطمینان یابیم ایران بفهمد کاری که این کشور می‌کند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند و ما در کنار بقیه کشورهایی که  می‌خواهند ثبات را حفظ کنند، مسئولیت داریم در این مورد به صراحت به ایران بگوئیم خوب نیست که این موضوع نادیده گرفته شود و خوب نیست که این موضوع رد شود. همچنین در این مقطع زمانی من هیچ ضرورتی به افزایش شمار نیروهایی که ما در خاورمیانه (غرب آسیا) داریم ، نمی‌بینم. این موضوع اکنون در برنامه ما نیست. ما همیشه توانایی این کار را داریم اما اکنون من هیچ ضرورتی نمی بینم.

وی افزود: ما در مورد ایران هیچ وضعیتی نداریم که نشان دهنده احترام به نظم بین المللی مبتنی برقانون باشد؛ ما شاهد سوء رفتارشان بودیم از لبنان گرفته تا سوریه تا بحرین و یمن و باید در یک مقطع زمانی به آن پرداخته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.