آنچه مربیان لیگ برتر در هفته نوزدهم لیگ برتر گفتند؛

از استعفای سرمربی فولاد تا خوشحالی و استقبال برانکو از تراکتور

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با حواشی تیم های سیاه جامگان و فولاد به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روز دوم از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با اتفاقات جنجالی دیدار تیمی های سیاه جامگان و فولاد همراه بود که در پایان نعیم سعداوی سرمربی تیم فولاد هم استعفا داد.

** پرسپولیس دو - صبای قم صفر

برانکو: بی‌صبرانه منتظر بازی با تراکتورسازی هستیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری تیمش در خانه صبای قم گفت: از این برد خوشحالم. این پنجمین برد متوالی ماست. چیزی که بیشتر از همه باعث رضایت من است، استمرار نتایج‌مان است. تیم یک اعتمادبه‌نفس خاص دارد که می‌تواند برنده شود. از صمیم قلب برتری مقابل صبا را به بازیکنانم تبریک می‌گویم. واقعاً ما مربیان اعتقاد داریم که سخت‌ترین برد، بردی است که ما را از قبل برنده بدانند.

وی افزود: همه انتظار داشتند که ما صبا را ببریم، اما آنها واقعاً تیم خوبی هستند، استیل خوبی از خود نشان دادند و بازیکنان ما در کنار هواداران خوب کار کردند. باید به هواداران هم تبریک بگویم. آنها قهرمانان اصلی ما هستند. صبایی‌ها می‌خواستند ما را غافلگیر کنند و شاید انتظار داشتند که ما روز بدمان باشد و روی فرم نباشیم، اما سزاوارانه پیروز شدیم و علی‌رغم آمادگی، عطش زیادی برای برد داشتیم. اکنون بی‌صبرانه منتظر بازی با تراکتورسازی هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: قبل از بازی این آگاهی را داشتیم که از تیم حریف بهتریم، اما به بازیکنانم گفتم تیمی از پیش برنده نیست. اعتقاد دیروز ما تمام است و ما از فردا باید برای بازی با تراکتورسازی آماده شویم و این بازی را فراموش کنیم. به بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم.

برانکو درباره اینکه چند بازیکن اصلی تیمش غایب بودند و شاید برخی فکر نمی‌کردند پرسپولیس در غیاب آنها عملکرد خوبی داشته باشد، اظهار داشت: خوشبختانه بازیکنان جایگزین هم خوب عمل کردند و ما نشان دادیم که نیمکت خوبی داریم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه صبا بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام داد و آیا این را قبول دارد یا نه، یادآور شد: بله، صبا تیم شایسته‌ای بود و ما تیم شایسته‌ای را بردیم. آنها موقعیت‌های خطرناکی هم داشتند که می‌توانستند بهتر از آن استفاده کنند. من دیروز هم در نشست خبری گفتم بازی سختی در پیش داریم و دیدید همین‌طور هم بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که توپ صبای قم در اوایل بازی گویا از خط رد شده بود و داور گل صبا را ندید، گفت: شاید گل بوده و شاید هم گل نشده است، اما اگر گل بود داور سوت می‌زد.

برانکو در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی اینکه تیمش با شایستگی به برتری می‌رسد، اما برخی‌ها می‌گویند قهرمان از قبل مشخص شده یا برخی داوری‌ها را زیر سؤال می‌برند، تأکید کرد: آنهایی که این صحبت را می‌کنند بیایند آنالیز کنند که داوران چقدر به ما کمک کرده‌اند. من فکر می‌کنم اگر این مسئله آنالیز شود، کاملاً برعکس است. چیزی که ما با آن درگیر هستیم، کار و تمرین است و هر تیمی آماده‌تر باشد، بهتر هم نتیجه می‌گیرد.

وی در خصوص اینکه در آستانه بازی پرسپولیس - تراکتورسازی، تراکتورسازان با صدور بیانیه و مطرح کردن برخی مسائل بازی را تحت مسائل حاشیه‌ای برده‌اند و به نظرش این مسائل چقدر روی بازی هفته آینده تأثیر گذار است، گفت: من از این مسائل خبر ندارم که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و حواسم به تیم خودم است. من وظیفه‌ام کار در زمین است و همه چیز را در زمین انجام می‌دهیم. هم بازی امروز، بازی قبل و بازی بعدی هم فقط به بازی فکر می‌کنیم، نه چیز دیگری.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه اگر تیمش هفته آینده مقابل تراکتورسازی به برتری برسد و فاصله‌اش در صدر جدول به 9 امتیاز برسد تا حدود زیادی قهرمانی‌اش مسجل خواهد شد و کار راحت‌تری دارد، اظهار داشت: نه، ما اگر فاصله‌مان با صدر جدول هم بیشتر شود و حتی در هفته‌های آینده روی کاغذ قهرمان شویم، بازهم برای برد بازی می‌کنیم. ما هوادار داریم و برای خوشحالی هواداران باید تا آخر فصل به خاطر آنها تلاش کنیم تا در تمام بازی‌ها پیروز شویم.

برانکو اظهار داشت: طبیعی است که ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا برنده شویم. برای بازی آینده هدف‌مان را مشخص کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کند رکورد بردهای متوالی پرسپولیس ادامه داشته باشد یا نه، گفت: ما اصلاً به رکورد فکر نمی‌کنیم. طبیعی است اگر بردهای ما بیشتر شود، هواداران‌مان بیشتر خوشحال می‌شوند.

سرمربی کروات سرخپوشان تهرانی درباره اینکه پل یانسکی این شانس را دارد تا در پرسپولیس بماند یا او کنار گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: من نگفته‌ام که به پل یانسکی احتیاج ندارم. من یک بار دیگر تکرار می‌کنم، هرگز از طریق رسانه‌ها در خصوص بازیکن و شخص خاصی در تیمم صحبت نکردم  و خیلی به ندرت درباره کسی صحبت می‌کنم. مگر اینکه بخواهم از بازیکنی تمجید کنم، اما موقع بردها نیز فقط از یک نفر تمجید نکردم و از تمام تیم تمجید می‌کنم، چون برد با کار تیمی به دست می‌آید.

برانکو در واکنش به سؤال عجیب یک خبرنگار مبنی بر اینکه فکر نمی‌کنید مردم با این نتایج فکر کنند شما مستحق هدایت تیم ملی هستید، گفت: من یک سال و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. همانطور که بعد از من قلعه‌نویی، دایی، قطبی و کی‌روش آمدند، بعد از این دوره هم یک مربی دیگر می‌آید. نمی‌دانم شما دنبال چه چیزی هستید.

وی در واکنش به سؤال دیگری در خصوص حضورش در تیم ملی اظهار داشت: من فصل گذشته قراردادم را با باشگاه دو ساله تمدید کردم. من تا پایان فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارم و به چیز دیگری هم فکر نمی‌کنم.

برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس تا دقیقه 60، 65 هر توپی زد به در بسته خورد و آیا در آن شرایط فکر می‌کرد تیمش به برتری برسد یا نه، گفت: بازی 90 دقیقه طول می‌کشد. تیم صبا دفاع خود را خوب سازماندهی کرده بود و عملاً با 11 بازیکن از فاصله 40 متری دفاع می‌کرد. ما باید سماجت زیادی به خرج می‌دادیم تا به گل برسیم. طبیعی است که صبا نتوانست در تمام طول بازی شرایط خود را حفظ کند و به مشکل خورد. می‌توانم بگویم حریف خیلی دفاعی کار  کرد. ما با خسته کردن آنها، ضربه آخر را به این تیم وارد کردیم.

**مرفاوی: داور پنالتی ما را نگرفت

سرمربی فولاد پس از شکستتیمش مقابل پرسپولیس گفت: بازیکنان ما تلاش‌شان را کردند و باید از آنها تشکر و به آنها خسته نباشید بگویم که با تمام وجود بازی کردند.

وی ادامه داد: بازیکنان‌مان یکدل و صمیمی تمام تلاش خود را انجام دادند، اما متأسفانه به خواست خود نرسیدیم. نیمه اول می‌توانستیم به گل برسیم و شاید هم به گل رسیدیم، اما اعلام نکردند. می‌توانستیم به پنالتی برسیم، اما آن را هم اعلام نکردند. بقیه مربیان راجع به داوری صحبت می‌کنند و نتیجه آن را هم می‌بینند، اما من نمی‌خواهم مثل آنها صحبت کنم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم افزود: از لحاظ فنی از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشتند. تیم من امروز به پرسپولیس باج نداد و حتی در نیمه اول می‌توانستیم به گل دست یابیم که شانس با پرسپولیس یار بود.

مرفاوی همچنین خاطر نشان کرد: در نیمه دوم شاهد بازی پایاپایی بودیم شاید بازیکنان پرسپولیس با پاس‌کاری و حفظ توپ در مقابل تیم ما بیشتر توپ را در اختیار داشتند اما نتوانستند موقعیت‌های زیادی را خلق کنند. گلی که این تیم به ثمر رساند از طریق حمله نبود و روی ضربه کرنر و توسط بازیکنان ما به گل اول دست یافتند.

وی ادامه داد: در خصوص صحنه پنالتی نیز نمی‌دانم پنالتی اتفاق افتاد یا نه اما برای من سوال است که چرا کمک داور در نیمه اول صحنه گل ما را ندید اما در صحنه پنالتی پیش از آنکه داور در سوت خود بدمد اعلام ضربه پنالتی کرد.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با انتقاد از داور دیدار این تیم با پرسپولیس گفت: حاج‌بابایی داور خیلی ضعیفی بود و شایسته قضاوت در این دیدار حساس نبود. نمی‌دانم چگونه برای قضاوت مسابقات داوران را انتخاب می‌کنند. در رسانه‌ها خواندم که بیشترین ضرر را ما کردیم. گل زدیم اما اعلام نکردند. پنالتی ما را ندیدند اما علیه ما پنالتی گرفتند.

مرفاوی یادآور شد: من اگر اعتراض کنم هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما چون سرمربی پرسپولیس خارجی است اعتراض او جواب می‌دهد و سعی می‌کنند داور بهتری را برای قضاوت دیدارهای این تیم انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مانند خداداد عزیزی به اشتباهات داوری واکنش نشان نمی‌دهد، گفت: من اگر در جلوی خط اعتراض کنم، اخراجم می‌کنند در این وضعیت که تیم ما قرار دارد اخراج من وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند. نیاز است که در این شرایط با حضور در کنار خط باعث آرامش بازیکنانم شوم و از لحاظ فنی به آنها کمک کنم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم عنوان کرد: من از لحاظ فنی به تیم پرسپولیس هیچ ایرادی نمی‌گیرم چرا که این تیم فوتبال با کیفیتی ارائه می‌دهد و به هیچ عنوان این مسئله را نمی‌توان کتمان کرد اما ما امروز گل مفت دریافت کردیم و به هیچ عنوان شایسته باخت نبودیم، به پرسپولیس تبریک می‌گویم و امیدوارم در آینده این تیم موفق باشد، همچنین این آرزو را نیز برای تیم خود دارم.

مرفاوی با تمجید از عملکرد شاگردانش یادآور شد: ما امروز مقابل تیمی که تماشاگران زیادی دارد و توپ را به خوبی در زمین به گردش درمی‌آورد، خطرساز شدیم، نیمه اول روی ضربات ایستگاهی می‌توانستیم به گل دست پیدا کنیم اما فوتبال بی‌رحم است و به هیچ کس رحم نمی‌کند. بعضی وقت‌ها نیز داور اشتباه می‌کند و روند یک تیم را مختل می‌کند.

**پدیده صفر- سایپا یک

فرکی: امیدوارم روند موفقیت ما تداوم داشته باشد

سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از برتریتیمش مقابل پدیده خراسان گفت: ابتدا عذرخواهی می‌کنم بابت عدم حضور در نشست خبری قبل از بازی. بازی حساسی بود و این را قبل از بازی پیش‌بینی کرده بودم.

وی ادامه داد: در نیمه اول ما تیم بهتر میدان بودیم. چند موقعیت گل داشتیم هر چند پدیده نیز به یک موقعیت گل دست یافت اما دروازه‌بان ما به خوبی آن را مهار کرد.

سرمربی سایپا تصریح کرد: بین دو نیمه با بازیکنانم صحبت کردم تا متوجه موقعیت حساس بازی شوم. به آنها گفتم اگر بتوانید در دقایق ابتدایی نیمه دوم حریف را کنترل کنید توانایی پیروزی در این میدان را داریم و باید استرس را از خودمان دور کنیم. خدا را شکر به یک پنالتی نیز دست یافتیم و در نهایت ضربه پنالتی را به گل تبدیل کردیم.

فرکی گفت: برای پیروزی به مشهد آمده بودیم و با تمام احترامی که برای تیم مهاجری قائل هستم در نیمه دوم مالکیت میدان در اختیار ما بود و در مجموع بهتر عمل کردیم.

وی با تأکید بر اینکه 3 امتیاز این مسابقه در سرنوشت جدول مسابقات تأثیرگذار است، یادآور شد: بازی 6 امتیازی دوم خود را نیز بردیم و شرایط خود را از لحاظ روحی و روانی بهتر کردیم. دیدار اول 6 امتیازی ما مقابل سیاه‌جامگان بود و با برتری مقابل پدیده موقعیت خود را در جدول بهتر کردیم. امیدوارم روند موفقیت ما تداوم داشته باشد تا در پایان لیگ شانزدهم در جایگاه مناسبی قرار گیریم.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که در دو دیدار گذشته با دو گل مشکوک به برتری دست یافتند و نقش داوران در پیروزی آنها پررنگ بوده است، گفت: خواهش می‌کنم به گونه‌ای سوال نکنید که پاسخ من به سمت حاشیه برود. سعی می‌کنم در مورد داوری صحبت نکنم. در مسابقات گذشته مقابل صبا و نفت پنالتی‌های ما گرفته نشد اما من علیه داوری صحبت نکردم و امروز نیز قصد ندارم در این خصوص صحبت کنم.

فرکی اضافه کرد: پس از دیدار سیاه‌جامگان اول نفری که با خداداد عزیزی صحبت کرد من بودم چون خودم را جای او می‌گذارم و احساس هواداران را درک می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ارتباط مجموعه سایپا و فدراسیون فوتبال باعث چرخش داوری به نفع این تیم شده است، عنوان کرد: اگر می‌شود سوالاتی نپرسید که جهت‌دار و حاشیه‌دار باشد چرا که شما هیچ مستندی برای حرف خود ندارید و من نیز نمی‌خواهم به اینگونه سوالات جواب بدهم.

مهاجری: با یک تصمیم اشتباه سه امتیاز را از دست دادیم

سرمربی تیم فوتبال پدیده پس از شکست تیمش مقابل سایپا گفت: ما برای داوران همیشه قائل بوده‌ایم، ولی در این شرایط که تیم‌ها شانه به شانه هم حرکت می‌کنند با یک تصمیم اشتباه سه امتیاز را از دست دادیم. همیشه سعی کردم به گونه‌ای رفتار کنم که داور درون زمین استرس نداشته باشد، اما اتفاقی که هفته پیش برای سیاه‌جامگان افتاد این هفته برای ما تکرار شد.

وی افزود: در بازی مقابل صبا دو پنالتی برای ما نگرفتند، اما به هیچ‌وجه اعتراضی نکردیم. برخی‌ها در کمیته انضباطی نشسته‌اند و داور را دو جلسه محروم کرده‌اند. محرومیت داور به هیچ درد من نمی‌خورد. در بازی اشتباهش برای داور است و حیا کن و رها کنش برای من. هوادار من را می‌شناسد و برای من هم فرقی نمی‌کند محروم شوم. مگر محرومیت داور در سرنوشت ما تغییری ایجاد می‌کند؟!

سرمربی تیم فوتبال پدیده در ادامه با انتقاد از عملکرد داور مسابقه تیمش مقابل سایپا تصریح کرد: در دو هفته گذشته شش امتیاز روی اشتباهات داوری به حساب سایپا ریخته شده است. من نمی‌خواهم خدای ناکرده به کسی تهمت بزنم، اما اشتباهات داوری امروز بسیار وحشتناک بود. هیچ وقت شکست تیمم را گردن داور را نینداخته‌ام، اما امروز باید صدای‌مان در بیاید و از خودمان دفاع کنیم. در بازی امروز برای خودم و شهرم متأسف شدم که چرا باید قربانی شویم.

**گسترش فولاد صفر- ذوب آهن صفر

کمالوند: از کیفیت فنی راضی‌ام اما از نتیجه نه

سرمربی گسترش فولاد پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: باید یادمان باشد که در سه هفته اخیر با تیم‌های صدرنشین و سوم جدول بازی کردیم. در این دیدار دو بازیکن اصلی‌مان را در اختیار نداشتیم اما امروز موقعیت‌های ما بیشتر و خطرناک‌تر از ذوب‌آهن بود.

وی ادامه داد: داور یک پنالتی ما را نگرفت و فکر می‌کنم یک بازیکن ذوب‌آهن را هم باید اخراج می‌کرد. من به آقای اکبریان احترام می‌گذارم، چون مطمئنم که او داور با عدالت و بی‌غرضی است.

سرمربی گسترش فولاد خاطرنشان کرد: یک امتیاز این دیدار بیشتر به نفع ذوب‌آهن شد، چون میهمان بودند. از کیفیت فنی راضی‌ام اما از نتیجه نه. احسان پهلوان به همراه رشید مظاهری بهترین بازیکنان ذوب‌آهن در این دیدار بودند.

کمالوند اظهار داشت: در دو سه سال اخیر ذوب‌آهن هیچ‌گاه مقابل ما چنین دست و پا بسته نبود. بازی دادن به بازیکنان جوان تاوان دارد و ما با تاوان دادن، مشکلی نداریم و تاوانش را هم می‌دهیم. شرایط جدول هم به نوعی است که ما می‌توانیم ریسک کرده و به بازیکنان جوان فرصت بازی کردن بدهیم.

وی در مورد محرومیت بازیکنانش، گفت: ما به این موضوع عادت کرده‌ایم و در هر بازی دو بازیکن‌مان محروم هستند اما با این حال مشکلی با آن نداریم. برای مگنو جایگزین داریم. در دیدار بعدی نیز دو بازیکن محروم‌مان را که امروز نداشتیم، در اختیار خواهیم داشت.

سرمربی گسترش فولاد با اشاره به اتمام نیمه نخست در فاصله سه ثانیه مانده به پایان 45 دقیقه، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم اسکوربورد مشکل داشت یا ساعت آقای داور. من هم متوجه این موضوع شدم. در هر حال این نتیجه به نفع تراکتورسازی شد و ذوب‌آهن نتوانست به تراکتورسازی نزدیک شود.

حسینی: وزش باد هم در کیفیت بازی تاثیر گذاشت

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل گسترش فولاد گفت: با توجه به شرایط جدول و نتایجی که دیروز رخ داد، ما برای سه امتیاز به میدان آمده بودیم. انتظار داشتیم در این دیدار برنده شویم، چون یک امتیاز به درد هیچ تیمی نمی‌خورد.

حسینی افزود: گسترش فولاد موقعیت‌هایی داشت اما نتوانست به گل برسد اما باید ببینیم در ادامه مسابقات چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. فشرده بودن بازی‌ها و فاصله اندکی که بازی‌ها با هم دارند، کار را برای همه تیم‌ها سخت کرده است. بازی کردن در این شرایط جوی سخت است و حتی توپ‌ها را هم سنگین می‌کند و در کیفیت فنی بازی تاثیر می‌گذارد. وزش باد هم در کیفیت بازی تاثیر گذاشت. زمین بازی صاف اما به دلیل سرمای هوا سفت بود.

حسینی در مورد عملکرد احسان پهلوان در این دیدار، گفت: احسان پهلوان در تیم ما جایگزین ندارد و امروز هم خیلی خوب بازی کرد. امروز به دنبال برد بودیم اما یک امتیاز در زمین حریف هم برای ما غنیمت است. ما بازی‌به‌بازی پیش می‌رویم و سعی می‌کنیم در همه بازی‌ها روند خوبمان را حفظ کنیم. بازیکنان ما شاداب بازی می‌کنند و این برای ارائه بازی زیبا است که می‌خواهند همه از آن لذت ببرند.

**سپاهان صفر - صنعت نفت صفر

ویسی: شرمنده هواداران سپاهان شدم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از تساوی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: بازی بدون شرحی بود. نفت یک بازی بسیار بسته، با لایه‌های دفاعی زیادی را به نمایش گذاشت. قبل از اینکه با خط دفاعی تیم حریف تقابل پیدا کنیم می‌توانستیم برنده بزرگ این بازی باشیم، اما بدشانسی آوردیم و در خانه متوقف شدیم. از هواداران سپاهان ممنونم اما من امروز شرمنده آنان شدم.

ویسی در مورد این دیدار گفت: وقتی یک تیم بسته بازی می‌کند و راهی برای نفوذ به ما نمی‌دهد ما نیز راهی به جز بردن بازی به کناره‌ها نداریم. ما امروز مقابل نفت آبادان هر کاری کردیم به در بسته خوردیم. من برای اولین بار است که می‌بینم تیم‌های آبادانی چنین دفاعی بازی می‌کنند. نفت آبادان حتی در دیدارهای قبلی‌اش نیز هجومی بازی می‌کرد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران شاهد بازی بسته آبادانی‌ها بودیم.

وی با انتقاد از عملکرد داور دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان گفت: فکر می‌کنم چون می‌دانند که من اهل اعتراض کردن نیستم هر داوری که دل‌شان می‌خواهد برای قضاوت بازی‌های ما انتخاب می‌کنند. برخی مربیان با داد و فریاد کردن و وارد شدن به زمین مسابقه سعی می‌کنند داور را تحت تأثیر قرار دهند، اما من همیشه کنار خط آرام هستم و اعتراضی نمی‌کنم. مردم ما باهوش هستند و وقتی ما خوب بازی می‌کنیم متوجه می‌شوند.

ویسی خاطر نشان کرد: زمانی که ما خوب بازی نمی‌کنیم شعار «حیا کن، رها کن» می‌شنویم و وقتی خوب هستیم و پیروز می‌شویم به ما می‌گویند «دمتان گرم». من هیچ حرفی در مورد داوری نمی‌زنم، چون زمانی که یک بچه‌ 17 ساله می‌بیند که همه ناسزا می‌گویند او هم کار بقیه را تکرار می‌کند. به پیشانی من خورده که به داور اعتراض نمی‌کنم، اما برخی‌ از مربیان برای تحت تأثیرقراردادن داور حتی تیم‌شان را هم از زمین بازی بیرون می‌کشند. من به داوران احترام می‌گذارم و از آنها می‌خواهم که به حرکات مربیان در کنار زمین توجه نکنند.

سرمربی زردپوشان اصفهانی به مردم اصفهان و هواداران سپاهان قول داد که تیمش در پایان فصل در رده‌های بالای جدول باشد و گفت: قول می‌دهم در صورت امکان سهمیه آسیا هم بگیریم. با این وجود باید تأکید کنم در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم. اینکه تیم ما هجومی بازی می‌کند و هواداران از آن لذت می‌برند خوب است، اما تساوی در این دیدار خانگی را نمی‌توانم هضم کنم. مسئولان تیم سپاهان امسال از من خواستند که جوان‌گرایی کنم و من هم خواسته آنان را اجابت کردم. بزرگان شهر اصفهان به من زنگ می‌زنند و بابت جوان‌گرایی تشکر می‌کنند. من قول می‌دهم که سپاهان 10 سال بهترین تیم ایران باشد. در حال حاضر تیم استقلال دو برابر ما هزینه کرده اما امتیاز دو تیم تقریباً برابر است.

«همه می‌دانند که سپاهان آینده درخشانی دارد»، ویسی با بیان این جمله ادامه داد: من تمام تلاشم را می‌کنم که همه اصفهانی‌ها را خوشحال کنم. ما امشب ریکاوری می‌کنیم و سپس به دیدارهای آینده می‌اندیشیم. ما در نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی داشتیم و در هفت دیدار گذشته بدون باخت بودیم، اما تساوی خانگی برای ما خوب نیست. در هر صورت مقابل پیکان بازی خوبی ارائه می‌کنیم تا تساوی خانگی مقابل نفت آبادان را جبران کرده باشیم. روند ما رو به رشد است و از هواداران می‌خواهم فریب  افرادی را که می‌خواهند به سپاهان ضربه بزنند، نخورند.

وی در خاتمه در مورد نقل‌وانتقالات تیم سپاهان گفت: ما با چند بازیکن مذاکراتی را انجام داده‌ایم و اگر با آنان به توافق برسیم، اعلام خواهیم کرد. سعی می‌کنیم بازیکن ایرانی جذب کنیم، اما اگر گزینه آسیایی خوب هم پیدا کنیم به دنبال جذب او خواهیم رفت. حضور علی کریمی و فرشید باقری در سپاهان منتفی شده است. ما تلاش زیادی کردیم تا علی کریمی را به اصفهان برگردانیم، اما باشگاه او به ما گفت که کریمی پیشنهادات بهتری دارد. من می‌دانم که اصفهانی‌ها قدر من را می‌دانند و من هم برای هواداران واقعی سپاهان که عاشق من هستند، احترام قائلم.

فیروز کریمی: عقب نشینی کردیم چون مجبور بودیم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سپاهان اصفهان گفت: به نظر من امروز حالت رعایت اصل دفاع از طرف تیم ما به خوبی انجام گرفت.

کریمی افزود: صنعت نفت همواره در گلزنی هنر خاصی داشته و همیشه جزو تیم‌هایی بوده که در حد حمله خود تنوع خاصی دارد اما یک مشکل اساسی که داشتیم دریافت گل بود و از وقتی من آمدم سعی کردم روی این نقطه ضعف کار کنم.

سرمربی تیم صنعت نفت در ادامه با اشاره به اینکه از عملکرد خط دفاعی خود رضایت دارد، تصریح کرد: با اضافه شدن نورمحمدی شکل اصلی خط دفاع خودمان را رعایت کردیم. ممکن است این نوع فوتبال جذاب نباشد اما در بسیاری از مواقع گره‌گشا است. اگر ما همین روند را ادامه دهیم خیلی از جاها می‌توانیم موفق باشیم. هر دو تیم از لحاظ بازی سبک خاصی داشتند.

کریمی اظهار داشت: سپاهان نیز تیم بزرگی است و هیچ‌چیز از ارزش‌های آن کم نمی‌شود. اگر بحث نتیجه پیش بیاید باید بگویم ما در هفته‌های گذشته بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم اما در این بازی با وجود تمام بازیکنانمان قبول می‌کنیم که توپ و میدان در اختیار سپاهان بود و اگر عقب‌نشینی هم انجام داده باشیم به دلیل فشار تیم حریف بود. در کل این امتیاز برای ما بسیار مفید است و به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم.

وی درباره سیستم دفاعی تیم صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم امروز روی مسائل دفاعی متمرکز شده بودیم. نحوه چینش ما نشان می‌دهد که روی خط دفاع خود کار کرده بودیم اما این را هم باید بگوییم که صددرصد انتظار داشتیم روی تک موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم دروازه حریف را باز کنیم. نیمه اول پا‌به‌پای سپاهان پیش می‌رفتیم اما هر چقدر از زمان بازی گذشت به خاطر فشار حریف مجبور به عقب‌نشینی شدیم. هدف ما یک امتیاز بود ولی نیم‌نگاهی به گل زدن و برنده شدن داشتیم.

کریمی درباره اینکه آیا از عملکرد دروازه‌بان جدید تیم خود رضایت دارد یا خیر، گفت: سنگربان ما عملکرد خوبی داشت. مربی دروازه‌بانان و کادر فنی و حتی بازیکنان نیز از او راضی هستند. در طول هفته گذشته با توجه به شرایط سپاهان در تمرینات کار کردیم و توفیقی که در این دیدار به دست آوردیم نتیجه تلاش یک هفته‌ای بود.

سرمربی صنعت نفت در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد داور رضایت دارد گفت: به نظرم داوری خوب بود به غیر از صحنه‌ای که بازیکن آنها با آرنج به دروازه‌بان ما زد و کمک داور هم حق را به ما داد اتفاق دیگری نیفتاد. چون من آن صحنه را دیدم حرف می‌زنم و به نظرم به جز آن صحنه اتفاق خاص دیگری نیفتاد.

کریمی درباره ناهنجاری‌هایی که در ورزشگاه صنعت نفت آبادان رخ می‌دهد و اختلافات هواداران این تیم با باشگاه و برخی از بازیکنان تصریح کرد: هیچ ناهنجاری در تیم و سکوها نداریم. اگر نگوییم هواداران ما پرشورترین هوادار هستند باید بگوییم یکی از پرشورترین‌ها هستیم. یکسری مسائل خانوادگی است که همه ما از کادر فنی تا طرفداران باید نشست داشته باشیم و آن را حل کنیم. ممکن است این اختلافات در هر خانواده‌ای باشد اما ما بهترین هواداران را داریم و امیدواریم در بازی‌های آینده آنها حامی تیم باشند. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها حساس و امتیاز گرفتن نیز سخت‌تر می‌شود. به نظرم تا الان خوب بودیم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.

وی درباره ورزشگاه تازه تأسیس نقش جهان اصفهان گفت: به نظرم چمن ورزشگاه کمی لیز بود و کنده می‌شد اما این ورزشگاه یکی از زیباترین استادیوم‌های آسیا بلکه جهان است. خدا کند شاهد استادیوم‌های اینچنینی بیشتری باشیم. فقط عیب‌هایی که گفتم باید برطرف شود.

نفت تهران یک - استقلال خوزستان یک

علی دایی: در روزی که باید راحت سه امتیاز می‌گرفتیم، یک امتیاز کسب کردیم

سرمربی نفت تهران پس از تساوی یک بر تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم و در همان نیمه اول به گل رسیدیم و می‌توانستیم سه گل دیگر هم بزنیم که متاسفانه موقعیت تک به تک را از دست دادیم.

وی افزود: در نیمه دوم، استقلال خوزستان به ما فشار آورد اما ما یکی دو موقعیت بدست آوردیم که باز هم موقعیت تک به تکی را از دست دادیم و در نهایت گل تساوی را خوردیم. تیمی که گل نزند، گل می‌خورد. در روزی که باید راحت سه امتیاز شیرین می‌گرفتیم، یک امتیاز کسب کردیم.

سرمربی نفت‌ تهران در خصوص مشکلات مالی تیمش تصریح کرد: پیش از این درباره این مسائل صحبت کرده بودم.

دایی با اشاره به کیفیت زمین ورزشگاه تختی عنوان کرد: از شب گذشته شاهد باران زیادی بودیم و تأثیر خودش را روی روند بازی گذاشته بود. ما به غیر از یکی دو زمین خوب، زمین دیگری در مملکت‌مان نداریم. مطمئنا بارندگی شب گذشته وضعیت زمین را بدتر کرده و اجازه نداد از موقعیت‌‌های‌مان به خوبی استفاده کنیم.

نعمتی نژاد: زمانی گل زدیم که جبرانش برای نفت سخت بود

مربی استقلال خوزستان پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل نفت‌ تهران گفت: نفت تهران نیم فصل دوم را خوب شروع نکرده و نتیجه نگرفته‌‌، به همین دلیل هم مربی و هم بازیکنان نفت برای برد به زمین آمده بودند. به بازیکنان گفته بودیم بازی را کنترل کنند، اما متأسفانه روی ضربه کرنر گل خوردیم. در نیمه دوم طبیعی بود که نفت از دروازه‌اش دفاع کرده و ما هم گل می‌زدیم.

وی با بیان اینکه بازی در نیمه دوم دست ما بود، افزود: خوشبختانه زمانی گل زدیم که جبرانش برای نفت سخت بود. مانند بازی رفت که از نفت گل خورده بودیم، در این دقایق موفق به گلزنی شدیم. خدا را شکر می‌کنیم که با یک امتیاز به اهواز برمی‌گردیم.

مربی استقلال خوزستان در خصوص اینکه مدام با تلفن همراه خود با سیروس پورموسوی که محروم بود در ارتباط بود، تصریح کرد: ایشان سرمربی تیم است و باید با تیمش ارتباط داشته باشد.

نعمتی‌نژاد در خصوص مشکلات مالی تیمش عنوان کرد: انشاء‌الله این موضوع حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص داوری صحبت نخواهد کرد، در رابطه با عدم بازی کردن محمد طیبی در این بازی گفت: این بازیکن مصدوم بود و تصمیم گرفتیم که استراحت کند.

**فولاد صفر - سیاه جامگان صفر

خداداد عزیزی، سرمربی سیاه جامگان در جریان دیدار تیمش مقابل فولاد بعد از پنالتی مشکوک اعلام شده علیه تیمش، برای دقایقی بازیکنانش را از زمین مسابقه به بیرون کشید و جنجال هایی را در این دیدار به راه انداخت.

نعیم سعداوی، سرمربی فولاد پس از این اتفاقات گفت: فردا (یکشنبه) به محل باشگاه فولاد خوزستان می رود و استعفانامه خود را تقدیم مدیریت باشگاه می کند.

خداداد عزیزی: وقتی حق ما را می خوردند، تیمم را بیرون کشیدم

سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان پس از این مسابقه جنجالی گفت: اگر من تیمم را بیرون نمی‌کشیدم توپ گل می‌شد؟ چه ربطی دارد که به خاطر تصمیم من داور بخواهد پنالتی را پس بگیرد، او اشتباه کرده بود که پنالتی را پس گرفت. من به سعداوی احترام می‌گذارم اما در نیمه اول تیم ما خیلی خوب بود و در نیمه دوم هم بد نبودیم. اگر شرایط پایاپای بود در این بازی بازنده نمی‌شدیم.

من به نعیم سعداوی هم گفتم اگر پنالتی درست است شما توپ‌تان را به گل تبدیل کنید. نعیم معرفتش را نشان داد اما درست است که اگر پنالتی شده توپ گل شود تا همه بدانند که داور اشتباه کرده است. حتی در نیمه نخست هم داور به اشتباه برای ما آفساید اعلام کرد، چه معنی دارد که داور به من می‌گوید من با شما مدارا می‌کنم و فولادی‌ها توپ را گل نمی‌کنند. اگر پنالتی شده پس باید گل بزنند. در کجای دنیا داور می‌گوید من با شما مدارا می‌کنم؟ توپ به پای بازیکن من خورده و داور پنالتی می‌گیرد.

وقتی داور اشتباه می‌کند چه انتظاری از من دارید؟ چون پنالتی تیم شهر شما را رد کرده طلبکار هستید. وقتی حق ما را بخورند ما هم تیم‌مان را بیرون می‌کشیم.

(در پاسخ به این سوال که چرا شما که در آلمان بودید و فوتبال حرفه ای را دیدید، تیم را بیرون کشیدید؟) اینجا ایران است نه آلمان. در آلمان هم هواداران صندلی‌ها را نمی‌شکنند. چون پنالتی شما را رد کردند باید شهر را آتش بزنید؟

دوست دارم سوال را با سوال جواب بدهم چون شما نمی‌توانید به من بگویید که چکار کنم. اگر من اشتباه کردم شما هم اشتباه کردید. من می‌توانم جواب شما را ندهم پس شما نباید به من بگویید که چطور صحبت کنم.

دیدگاه تان را بنویسید