گزارش جی پلاس

معرفی جامع میان رده جدید HTC U Play؛ زیبا و قوی

اچ تی سی در کنار یک پرچمدار، یک میان رده خوش ساخت و زیبا هم معرفی کرده است که در این گزارش به بررسی آن می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اچ تی سی روز گذشته از دو اسمارت فون HTC U Ultra و HTC U Play رونمایی کرد که معرفی اجمالی آنها را انجام داده ایم. در این گزارش قصد داریم به معرفی دقیق و جامع تر این محصولات بپردازیم. با جی پلاس همراه باشید.

HTC U Play یک میان رده خوش قامت است که قصد جدی برای رقابت با بهترین میان رده های بازار را دارد. جلو و پشت این گوشی از جنسه شیشه هستند که در قالب آلومینیوم و چارچوب فلزی قرار گرفته اند.

یکی از قابلیت های جالب و قوی این اسمارت فون هم HTC Sense Companion یا همان دستیار هوشمند است که کارهای بسیاری همچون ارائه ترفند برای کار با گوشی یا سایر موارد و غیره ارائه می دهد. این سیستم با 4 میکروفون قوی این گوشی هماهنگ است تا همیشه دستورهای صوتی کاربر را به سادگی دریافت و اجرا کند. اچ تی سی برای تقویت این قابلیت، یک نمایشگر ثانویه (همچون چیزی که در الجی وی10 و وی20 دیده ایم) در بالای نمایشگر قرار داده که پیام های ترفندی و هشدارها و پیشنهادها در آن نمایش داده می شود و مشکلی برای کار با گوشی برای مثال در حین تماشای ویدئو پیش نمی آید. جالب است که HTC U Play هیچ جک هدفونی ندارد بلکه هدفونش از طریق یو اس بی نوع سی به گوشی متصل می شود که این موضوع در کیفیت بالاتر صدا هم تاثیر دارد به علاوه اینکه از فناوری ultrasonic  هم برای ارتقای سطح آن بهره گرفته شده است.

 HTC U Play به نمایشگری 5.15 پیکسلی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل مجهز است. دوربین اصلی 16 و دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی در کنار تراشه مدیاتک Helio P10 MT6755 با فرکانس 2000 مگاهرتز، 3 گیگابایت رم، باتری 2500 میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی که با استفاده از میکرو اس دی قابل ارتقا است، اسکنر اثر انگشت، پشتیبانی از دو سیم کارت، ان اف سی و اینترنت 4G از دیگر ویژگی های این گوشی است.

این اسمارت فون میان رده از ابتدا بر مبنای اندروید 7 کار می کند. ابعاد آن 145.99 در 72.9 در 7.99 میلی متر است و 145 گرم هم وزن دارد. این ابعاد و همچنین ضخامت برای یک میان رده چندان مناسب به نظر نمی رسد اما در عوض وزن این گوشی کم است. این گوشی که از جنس آلومینیوم و شیشه است و ظاهری قابل قبولی دارد در زنگ های مشکی، آبی، سفید و ضورتی روانه بازار می شود. نمایشگر 5.2 اینچی HTC U Play تراکم پیکسلی 428 دارد که میزان بسیار خوبی است. اسکرین از جنس S-LCD بوده و ضد خش و خط است. در زمینه نسبت نمایشگر به بدنه گوشی هم این اسمارت فون به عنوان یک میان رده آمار بدی ارائه نمی دهد و 70 درصد است.

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی که فلش دوگانه هم دارد داردی ویژگی های خوبی است: F2.0، سایز پیکسل 1 میکرونی، تثبیت کننده اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار (تشخیص چهره، لیزر)، سنسور BSI، قابلیت گرفتن تصویر خام، فوکوس دستی، تایمر، زوم دیجیتال، کنترل ISO، تنظیمات بالانس سفید، کنترل سرعت شاتر، حالت Burst، عکاسی پانوراما، افکت های مختلف و حالت HDR. این دوربین می تواند ویدئو را با کیفیت HDهم ضبط کند. جالب است که اچ تی سی در پرچمدار خود که همزمان با HTC U Play معرفی شده و HTC U Ultra نام دارد دوربینی 12 مگاپیکسلی به کار برده است. دلیل بیشتر بودن پیکسل دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی این است که همه تولید کننده های اسمارت فون در 2 سال اخیر پا در راهی گذاشته اند که سامسونگ آغاز کننده آن بود و آن هم استفاده از دوربین هایی با پیکسل کمتر برای کیفیت بیشتر عکاسی در نور کم است.

نمی توان از اکنون راجع به این دوربین نظر داد. بدون تردید دوربین خوبی است اما اینکه بتوان آن را رقیبی برای دوربین پرچمدارهای سامسونگ و الجی باشد جای تردید دارد! اچ تی سی هیچ گاه در زمینه دوربین چه میان رده و چه پرچمدار در زمره بهترین های بازار نبوده است.

دوربین جلو که 16 مگاپیکسلی هم هست حالت واید داشته (تا بتوانید سلفی های دسته جمعی بگیرید) و از حالت HDR هم بهره می برد اما خبری از فوکوس خودکار و تشخیص چهره در آن نیست! خوبی وجود دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در این پرچمدار اچ تی سی این است که حالا سلفی های تان به ویژه در نور مناسب کیفیت بالایی دارند و هرچه بخواهید می توانید روی آنها زوم کنید.

تراشه این اسمارت فون مدیاتک است و گرافیک آن هم Mali-T860 MP2 است که در ترکیب با 3 گیگابایت رم قطعا عملکردی روان و بدون مشکل برای گوشی خواهد داشت و از پس بازی های سنگین هم بر خواهد آمد. حافظه داخلی 32 گیگابایت را می توان با استفاده میکرو اس دی تا 2000 گیگابایت افزایش داد!

در زمینه باتری اما اچ تی سی به نسبت میان رده های قبلی اش (که خود در این زمینه هدف انتقادات بودند) ارتقا که نداشته عقب گرده هم کرده است و به یک باتری 2500 میلی آمپر ساعتی رضایت داده است. این باتری قابل جابجایی و تعویض هم نیست و اگر از اینترنت  3G استفاده کنید در بهترین حالت 15 ساعت دوام خواهد داشت. البته اچ تی سی توانایی این باتری در زمان استفاده از 4G را اعلام نکرده است زیرا خیلی ضعیف است! این روزها در گوشی های میان رده هم چنین باتری های ضعیفی نمی بینیم چه برسد به یک میان رده قوی که اچ تی سی با آن قصد اشغال بازارها را دارد!

بلوتوث 4.2، وای فای 802.11 a, b, g, n, ac, dual-band، یو اس بی 3.1 و همچنین USB Type-C از دیگر ویژگی های این گوشی است که در کمال تعجب خبری از شارژ بی سیم یا سریع در آن نیست! بر اساس اعلام اچ تی سی این اسمارت فون در ماه مارس سال جاری میلادی روانه بازار های جهانی می شود و قیمت آن هم 440 دلار خواهد بود. البته اچ تی سی اعلام کرده است که این گوشی یک نسخه با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایت هم دارد که قیمت آن هنوز مشخص نیست.

مزایا:

  • وزن کم
  • ظاهر خوب
  • دوربی قوی (برای میان رده ها)
  • رم بالا
  • پشتیبانی از دو سیم کارت
  • تنوع رنگی خوب

معایب:

  • باتری ضعیف
  • قیمت نسبتا بالا
  • پردازنده مدیاتک

باید دید استقبال از این میان رده خوش ساخت اچ تی سی با تگ قیمتی 440 دلار چگونه خواهد بود.

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید