جی پلاس: معرفی جامع گوشی پایین رده آلکاتل؛ Alcatel A3 XL

طبق رویه سال های اخیر، کمپانی های بزرگ در مراسم CES محصولات میانه خود را معرفی می کنند و پرچمدارها را برای کنگره جهانی موبایل کنار می گذاردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در مراسم CES 2017 کمپانی های بزرگ طبق معمول با محصولاتی میانه به صحنه آمده اند و کمپانی های کوچک تر هم حضوری فعال داشته اند. یکی از اسمارت فون هایی که در این مراسم معرفی شد Alcatel A3 XL است. در این گزارش نگاهی کلی می اندازیم به این اسمارت فون و معایب و مزایای آن. با جی پلاس همراه باشید.

Alcatel A3 XL به نمایشگری 6 اینچی با وضوح 720 در 1280 پیکسل مجهز است که از نوع IPS LCD است و تراکم پیکسلی 245 پی پی ای دارد. هرچند وضوح مذکور برای سایز این نمایشگر چندان مناسب نیست اما تراکم پیکسلی 245 برای یک اسمارت فون تقریبا پایین رده آمار بدی نیست.

دوربین اصلی این اسمارت فون 8 و دوربین جلوی هم 5 مگاپیکسل است. تراشه به کار رفته هم یک پااین رده مدیاتک سات با فرکانس 1100 مگاهرتز. ترکیب یک گیگابایت رم با این تراشه خبر از ضعیف بودن این اسمارت فون دارد! باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اما از طرف دیگر خبر از دوام خوب باتری می دهد زیرا وضوح صفحه هم کم است و تراشه هم قوی نیست که مصرف بالایی از باتری داشته باشد پس تا اینجای کار تنها نقطه عطف این گوشی باتری اش است. شایان ذکر است که ظاهر این اسمارت فون به نسبت پایین رده بودنش قابل قبول است و ضخامت کمی هم دارد.

حافظه داخلی 8 گیگابایتی هم چنگی به دل نمی زند که البته می توان آن را با استفاده از میکرو اس دی ارتقا بخشید. این گوشی که به تازگی در مراسم CES معرفی شده در دو ماه آتی روانه بازار های جهانی خواهد شد. مشخصا الکاتل با این اسمارت فون بازار کشورهای در حال توسعه یا فقیر را هدف قرار داده است.

نکته جالب اسن است که این اسمارت فون پایین رده از اندروید 7 بهره می برد و همچنین اسکنر اثر انگشت هم دارد! اتصال اینترنت 4جی ال تی ای از دیگر ویژگی های آن است. ابعاد Alcatel A3 XL از این قرار است: 165 در 82.5 در 7.9 میلی متر. نکته جالب دیگر این است که نسبت نمایشگر به نمای جلوی این دستگاه 72.82 درصد است که برای یک پایین رده مناسب به نظر می رسد.

دوربین اصلی و 8 مگاپیکسلی این اسمارت فون از فلش ال ای دی و فوکوس خودکار بهره می برد. از دیگر ویژگی های آن هم می توان به تشخیص چهره، زوم دیجیتال، حالت پاناروما و فوکوس دستی اشاره کرد. دوربین جلو و 5 مگاپیکسلی Alcatel A3 XL هم یک فلش اختصاصی برای خود دارد.

برای افزایش حافظه داخلی از 8 گیگابایت اما محدودیت وجود دارد و نمی توان بالاتر از 32 گیگابایت رفت! بلوتوث 4.2، وای فای 802.11 b, g, n و یو اس بی 2 از دیگر ویژگی های این اسمارت فون است. هنوز قیمت این اسمارت فون و تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست.

مزایا:

  • باتری قوی
  • اسکنر اثر انگشت
  • فلش برای دوربین سلفی

معایب:

  • رم بسیار ضعیف است
  • تراکم پیکسلی نمایشگر کم است

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید