دسکتاپ ویندوز دریچه‌ای رو به دنیای مجازی است. با تجزیه و تحلیل محیط دسکتاپ کاربر، می‌توان اطلاعات بسیاری در مورد کارهایی که وی انجام می‌دهد و حتی روحیات و شخصیت او و رویکرد او به دنیای کامپیوتر به دست آورد.

به گزارش جی پلاس، اگر نسبت به مدیریت دسکتاپ حساس هستید یا دوست دارید استفاده مفیدتری از آن داشته باشید، نرم‌افزار Desktop Icon Toy 3 را پیشنهاد می‌کنیم. این نرم‌افزار امکان مرتب‌سازی آیکون‌های دسکتاپ و ساخت چیدمان‌های زیبایی از آنها را فراهم می‌کند. 

کار با نرم‌افزار 

ابتدا برنامه را از دی‌وی‌دی ماهنامه نصب و اجرا کنید. بعد از اجرا، آیکون برنامه در System Tray قرار میگیرد (پایین صفحه کنار ساعت). با کلیک راست روی این آیکون قادر به مشاهده منوی برنامه و گزینههای آن خواهید بود.

Desktop Icon Toy چیدمانهایی به اشکال مختلف همچون ستاره، قلب، مثلث، ساعت و ... ارایه می‌دهد. برای استفاده از این شکلها ابتدا روی آیکون برنامه کلیک راست کرده، سپس نشانگر ماوس را روی آیتم اول یعنی Layout برده و شکل مورد نظر را از بین 5 گزینه موجود و زیرمجموعههای آنها انتخاب کنید. 

 

 

گاهی اوقات با انتخاب یک شکل، آیکونها به هم نزدیک شده یا از هم دور شده و از زیبایی شکل کاسته میشود. برای حل این مشکل با استفاده از قسمت Options باید به تغییر اندازه آیکونها بپردازید تا فاصله مناسب ایجاد شود. روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه Options را کلیک کنید؛ در قسمت General و در بخش Icon Size از بین 3 اندازه مشخص شده، میتوانید گزینهای را انتخاب کنید که فاصله مناسبی بین آیکونها ایجاد میکند.

اگر علاقهای به شکلهای جذاب برنامه برای چیدن آیکونها نداشته و زیبایی کلاسیک دسکتاپ را ترجیح میدهید، نشانگر ماوس را روی Align To برده و از منوی ظاهر شده گزینه دلخواه را انتخاب کنید. با استفاده از گزینههای این قسمت میتوان آیکونها را در چپ، راست، بالا یا پایین دسکتاپ مرتب کرد. 

 

 

Desktop Icon Toy 3 قادر به پنهان کردن آیکونها و نام آنها نیز هست. در اغلب موارد کاربر نیازی به خواندن نام آیکون ندارد، چرا که با مشاهده شکل گرافیکی نرمافزار آن را تشخیص میدهد؛ پس بهتر است برای زیباتر شدن دسکتاپ نام آیکونها را پنهان کرد. برای پنهان کردن تمامی آیکونها از امکانات گزینه Icon Hiding و برای پنهان کردن نام از امکانات گزینه Text Hiding استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب برنامه، تبدیل آیکونها به ساعتی بزرگ و قرار دادن آن روی دسکتاپ است. این ساعت مطابق ساعت سیستم تنظیم میشود. برای تبدیل آیکونها به ساعت، به گزینه Layout رفته و از زیرمجموعه Misc گزینههای Clock 1 یا Clock 2 را انتخاب کنید. در این حالت بهتر است آیکونها را روی کوچکترین سایز ممکن قرار دهید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که کاربران میتوانند آیکونهای دسکتاپ را به شیوه دلخواه خود مرتب کرده و با استفاده از گزینه Save Layout ذخیره نموده و در آینده از آنها استفاده کنند.

 

منبع: computernews

دیدگاه تان را بنویسید