جدیدترین نقشه باران در ایران همراه گرما! موج بارش سنگین در اسفند 1402 + عکس

موج افزایش دما به صورت سراسری کشور ایران را فراخواهد گرفت و مطابق با الگو در کلیه مناطق کشور تا روز جمعه با افزایش دمای هوا روبه رو خواهیم شد و دمای هوا افزایش می یابد. روند افزایشی ادامه داشته و تا روز جمعه افزایش ادامه خواهد داشت تا اینکه سامانه بارشی به کشور نفوذ خواهد کرد و تدریجی روند دمایی کاهش می یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قبل از ورود موج قدرتمند بارشی به کشور در 28 اسفند، یه موج بارشی دیگه‌ای هم داریم که از فردا 24 اسفند تا 27 اسفند ماه فعالیت خواهد کرد.

 

نقشه بارش

 

تداوم افزایش دما در نیمه غربی و کاسته شدن از سرما در نیمه شرقی

موج افزایش دما به صورت سراسری کشور ایران را فراخواهد گرفت و مطابق با الگو در کلیه مناطق کشور تا روز جمعه با افزایش دمای هوا روبه رو خواهیم شد و دمای هوا افزایش میابد

روند افزایشی ادامه داشته و تا روز جمعه افزایش ادامه خواهد داشت تا اینکه سامانه بارشی به کشور نفوذ خواهد کرد و تدریجی روند دمایی کاهش میابد.

 

بارش شدید

 

حرکت خیل عظیمی از رطوبت از سمت دریاهای مدیترانه و سرخ به سمت کشور ایران!

همانطور که در آخرین آپدیت الگوی آمریکایی مشاهده می‌نمایید در تجمع بارش‌ها طی دو هفته آینده بیانگر نفوذ چندین سامانه قوی و قدرتمند به کشور خواهد بود که غالب مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب ، دامنه های البرز ، دامنه‌های زاگرس ، سواحل شمالی و شمال شرق کشور تحت چتر حمایت سامانه‌های غول پیکر قرار خواهند گرفت

مطابق با الگو در کدام استان‌ها میزان بارش‌ها می‌تواند به بیش از ۵۰ میلی‌متر برسد ؟!

اردبیل

 آذربایجان غربی

 آذربایجان شرقی

 کردستان

 زنجان

 کرمانشاه 

همدان

 لرستان 

ایلام 

مرکزی

خوزستان 

چهارمحال و بختیاری

کهگیلویه و بویراحمد

شمال فارس

غرب اصفهان 

قزوین 

تهران

البرز 

گیلان 

مازندران

گلستان 

خراسان شمالی 

شمال خراسان رضوی

کانال هواشناسی در پایان نوشت: این هشدار جدی را نیز به ستاد مدیریت بحران اعلام می‌داریم باتوجه به تندری بودن بارش‌ها و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات جانی و مالی اندیشیده شود.

دیدگاه تان را بنویسید