بلیت رایگان مترو: یک هفته یا یک روز؟!

در خبرها آمد بلیت مترو و اتوبوس یک هفته برای بانوان به مناسبت هفته گرامیداشت زن رایگان شد خبرهای بعدی اما حکایت از یک روزه شدن آن می دهند. حالا یکی بیاید و برایمان روشن کند یک روز یا یک هفته؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: شنبه نهم دی حوالی غروب بود که ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، خبری با این تیتر "استفاده از مترو و اتوبوس برای بانوان در هفته بزرگداشت زن رایگان است" منتشر کرد. این خبر به نقل از مریم اردبیلی، مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران روی سایت خبرگزاری رفته بود. پس با این حساب اگر روز ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را روز نخستین این هفته که به ابتکار حضرت روح الله روز زن نامگذاری شده است، در نظر بگیریم از فردا که روز سیزدهم دی ماه است تا روز بیستم یا اگر دقیق تر هم بخواهیم یک هفته را همان هفت روز در نظر بگیریم تا روز نوزدهم دی ماه، بانوان تهرانی باید از بلیت رایگان مترو و اتوبوس استفاده کنند. به دنبال درج این خبر، بسیاری از سایت های خبری نیز مطلبی با این تیتر منتشر کردند.

دیروز اما خبر دیگری در سایت ها منتشر شد از جمله فرهیختگان نوشت:

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست خبری تشریح برنامه‌ های «هفته بزرگداشت مقام زن و مادر» اظهار کرد:«در این هفته تخفیف‌ ها برای بانوان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌ توان به استفاده رایگان مترو و اتوبوس در 13  دی ماه اشاره کرد.»

وی افزود: «استفاده رایگان از پردیس‌ های سینمایی ملت، راگا و تماشا در روز 13 دی و بازدید رایگان از برج میلاد از 13 تا 16 دی‌ماه به شرط رزرو اینترنتی برای بانوان رایگان خواهد بود.»

شرق هم تیتر زد: "۱۳ دی مترو و اتوبوس برای زنان رایگان است".

ایسنا هم این خبر را در روزهای مختلف به شکل های متفاوت نوشت: 

وی ادامه داد: همچنین تلاش کردیم تا زنان و مادران به صورت رایگان از برخی امکانات مانند بلیت رایگان مترو و اتوبوس، امکانات رفاهی اراضی عباس آباد، اکران فیلم در پردیس‌های سینمایی، امکانات ورزشی سازمان ورزش، امکانات تفریحی برج میلاد و... تحت پویش «قدردانیم» با عنوان «شهر قدردان توست» در این ایام بهره‌‎ مند شوند." (9 دی 1402-ایسنا)

وی با بیان اینکه پویش «قدردانیم» در این هفته اجرایی می‌ شود که شامل تخفیف ها برای بانوان است، ادامه داد: به گونه ای که در ۱۳ دی ماه استفاده رایگان مترو و اتوبوس برای بانوان خواهیم داشت و همچنین استفاده رایگان از پردیس‌ های سینمایی ملت، راگا و تماشا در روز ۱۳ دی پیش بینی شده است و همچنین بازدید رایگان از برج میلاد از روزهای ۱۳ تا ۱۶ دی ماه به شرط رزرو اینترنتی برای بانوان رایگان خواهد بود. (11 دی 1402-ایسنا)

منظور از این "وی" در خبر ایسنا مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران است که برای درج عین مطلب به این شکل آورده شده است. در خبر اول ایسنا کلمه ایام به کار برده شده که دقیقا همان یک هفته برخورداری بانوان تهرانی از بلیت رایگان مترو و اتوبوس را می رساند اما در خبر دوم یعنی یازدهم دی ماه بر تاریخ سیزدهم دی تاکید شده است. حال مخاطبی که این خبر به گوشش رسیده می ماند بالاخره این تکریم و تعظیم ها که می خواهد خودش را در قالب بلیت رایگان برای اینجا و آنجا نشان دهد، یک هفته است یا یک روز خاص. یکی بیاید و درست از صحبت های خانم مدیر کل گره گشایی کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید