قیمت مرغ در بازار امروز (4 دی 1402)

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل بیش از ۹۵ هزار تومان است. در میادین میوه‌ و تره بار نیز بر اساس نرخنامه این سازمان هر کیلو مرغ گرم با قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و به دلیل همین اختلاف قیمت مرغ در مغازه‌ها و سطح شهر، تمایل خرید مردم از میادین میوه و تره بار بالا رفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ طی روزهای گذشته قیمت هر کیلو مرغ در مغازه‌ها برای مصرف‌کنندگان بالاتر از نرخ مصوب بوده که به گفته مسئولان مربوطه افزایش قیمت ارتباطی به تولید نداشته و جوجه‌ریزی از ۱۴۰ میلیون قطعه در آذر ماه فراتر رفته است؛ بنابراین تا پایان سال هیچ نگرانی برای تولید مرغ وجود ندارد.

طبق گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل بیش از ۹۵ هزار تومان است. در میادین میوه‌ و تره بار نیز بر اساس نرخنامه این سازمان هر کیلو مرغ گرم با قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و به دلیل همین اختلاف قیمت مرغ در مغازه‌ها و سطح شهر، تمایل خرید مردم از میادین میوه و تره بار بالا رفته است.

علی ابراهیمی - مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی -  اخیرا اعلام کرده که افزایش قیمت مرغ ارتباطی به تولید ندارد، زیرا تولید کم نشده و اساسا مرغدار نیز هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد.

وی همچنین افزود که فروردین، اردیبهشت و خرداد  میزان جوجه‌ریزی کم و تقاضا زیاد بود و همین امر منجر به افزایش قیمت مرغ شد؛ به طوری که حتی در مقطعی واردات انجام شد. اما از تیرماه تاکنون بازار ثبات خوبی دارد و در آذرماه نیز حتی جوجه‌ریزی از ۱۴۰ میلیون قطعه بالاتر رفته است.

به گفته وی اگر با همین شرایط پیش برویم تا پایان سال هیچ نگرانی برای تولید مرغ وجود ندارد.

دبیر انجمن جوجه یکروزه نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که بر اساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی قرار است تا پایان سال هر ماه حداقل ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه تولید شود تا کشور دچار کمبود در جوجه یکروزه و مرغ نشود.

بنابر گفته این فعال صنعت طیور روند تامین کنجاله سویا بهبود یافته و ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود دارد و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید