دلیل گرانی گوشت قرمز در روزهای ابتدایی آذر 1402

ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هر چند گوشت وارداتی به چرخه بازار وارد شده و تا اندازه‌ای بازار را تعدیل کرده است، اما پاسخگوی تقاضای بازار نیست. در ابتدای آذر تقاضا برای گوشت گوسفندی بالا رفت و همین افزایش تقاضا قیمت‌ها را رشد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی دلیل افزایش 25 هزار تومانی گوشت گوسفند را در هفته جاری کمبود گوشت در بازار عنوان و تصریح کرد تنها در صورتی جریان افزایش قیمت این کالا متوقف می‌شود که واردات افزایش یابد.

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایلنا دلیل این افزایش قیمت را توضیح داد و اظهار کرد: در هفته نخست آذرماه قیمت گوشت گوسفندی 20 هزار تا 25 هزار تومان بالا رفت و این جریان افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: هر چند گوشت وارداتی به چرخه بازار وارد شده و تا اندازه‌ای بازار را تعدیل کرده است، اما پاسخگوی تقاضای بازار نیست. در ابتدای آذر تقاضا برای گوشت گوسفندی بالا رفت و همین افزایش تقاضا قیمت‌ها را رشد داد.

ملکی تصریح کرد: دام در ایران به تعداد کافی وجود ندارد و این امر امکان ورود دامدارها به نرخ‌گذاری را فراهم کرده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: دام زنده گران شده و هر 10 هزار تومانی که بر قیمت دام زنده افزوده شود 20 هزار تومان قیمت گوشت بالا می‌رود. در حال حاضر قیمت گوشت وارداتی گوسفند برای مصرف‌کننده 285 هزار تومان در هر کیلو و گوشت گرم 480 تومان در هر کیلو است.

به گفته ملکی تنها در صورتی قیمت گوشت گوسفند پایین می‌آید که واردات آن افزایش یابد وگرنه جریان افزایش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره دلایل کاهش گوسفند در ایران گفت: خشکسالی‌های سه سال گذشته سبب شده بسیاری از دامداران دام‌های مولد خود را راهی کشتارگاه کنند.

ملکی در پاسخ به این پرسش که پربارش بودن سال جاری می‌تواند به افزایش شمار دام در داخل کشور بینجامد، گفت: در صورتی که امسال پربارش باشد تاثیرات آن در سال آینده نمایان می‌شود و بر عرضه گوشت در سال جاری تاثیری نمی‌گذارد.

دیدگاه تان را بنویسید