برترین برندهای سال 2023 معرفی شدند + عکس

اپل برای یازدهمین سال متوالی در جایگاه نخست قرار گرفته است. آخرین باری که شرکتی غیر از اپل در رده اول بود، کوکاکولا بود که در سال 2013 به این رتبه رسیده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ریتیل ایران به نقل از prnewswire نوشت: براساس رتبه‌بندی اینتربرند، پنج برند اول در سال 2023 در حوزه تکنولوژی هستند. اکثر این 100 برند برتر نسبت به سال 2022، رشد کمتری داشته‌اند.

این گزارش حاکی از آن که بسیاری از 100 برند برتر جهان در حالت رکود هستند.

سال گذشته نرخ رشد ارزش کل برندها 16 درصد بوده است. در سال جاری میلادی این نرخ تنها 5.7 درصد رشد داشته است.

به عبارت دیگر، شاخص ارزش برندها که با ارزش بازار شرکت‌ها تفاوت دارد، تقریباً از 3.1 تریلیون دلار در سال گذشته به 3.3 تریلیون دلار رسیده است.

 

برترین برندهای جهان (2)

 

اینتربرند می نویسد که فقدان ذهنیت رشد، رهبری ضعیف‌تر و پیش‌بینی ضعیف در بازار، عواملی هستند که مسبب رکود برندها شدند. برندهایی که منحصراً در یک بخش فعالیت می‌کنند، رشد آهسته‌تری داشته‌اند.

طبق این رده‌بندی، اپل برای یازدهمین سال متوالی در جایگاه نخست قرار گرفته است. آخرین باری که شرکتی غیر از اپل در رده اول بود، کوکاکولا بود که در سال 2013 به این رتبه رسیده بود.

برند Airbnb با 21.8 درصد افزایش ارزش، به عنوان برترین برند در حال‌رشد سال 2023 شناخته شده و از جایگاه 54 جدول به جایگاه 46 صعود کرده است. افزایش قابل‌توجه ارزش این برند تا حدی به‌دلیل سرمایه‌گذاری قوی این شرکت در برندسازی و چشم‌انداز وسیع مالی آن است؛ درآمد Airbnb در سال گذشته در مقایسه با سال 2021، 40 درصد افزایش یافته بود و این روند امسال هم ادامه دارد.

 

برترین برندهای جهان (1)

 

ده برند برتر سال 2023:

 

اپل

 

برترین برندهای جهان (11)

 

مایکروسافت

 

برترین برندهای جهان (7)

 

آمازون

 

گوگل 2

 

گوگل

 

برترین برندهای جهان (8)

 

سامسونگ

 

برترین برندهای جهان (4)

 

تویوتا

 

برترین برندهای جهان (3)

 

مرسدس بنز

 

برترین برندهای جهان (5)

 

کوکاکولا

 

برترین برندهای جهان (6)

 

نایکی

 

برترین برندهای جهان (10)

 

ب ام و

دیدگاه تان را بنویسید