صابون ضد سرطان ساخته شد + عکس

نوجوان 14 ساله با اختراع صابونی برای مبارزه با سرطان پوست برنده جایزه علمی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ صابون او داروهایی را از طریق پوست تزریق می‌کند که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی فعال می‌کند.

 

یک نوجوان 14 ساله آمریکایی صابونی ابداع کرده که می‌تواند به سیستم ایمنی بدن انسان در مبارز ه با سرطان پوست کمک کند. صابون ساخته‌شده توسط این نوجوان جایزه برتر مسابقه استعدادیابی «چالش دانشمند جوان» را دریافت کرده است.

«هیمن بیکل» تا پیش از اینکه همراه با خانواده خود به ایالات متحده نقل‌مکان کند، چهار سال در اتیوپی زندگی کرده است. او که خالق این صابون است، از مردمان اتیوپی که تمام روز زیر آفتاب داغ در حال کار کردن هستند الهام گرفته و امیدوار است که روزی به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و موثر تبدیل شود.

نحوه عملکرد صابون در مقابل سرطان پوست

صابون او داروهایی را از طریق پوست تزریق می‌کند که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سلول‌های سرطانی فعال می‌کند. اگر این درمان موثر باشد و ایمن بودن آن مشخص شود، می‌تواند برای افرادی که قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی گران‌قیمت سرطان پوشت نیستند یا به آن‌ها دسترسی ندارند، اهمیت زیادی داشته باشد.

او ابتدا کار روی صابون را در خانه آغاز کرده است اما زمانی که به فینالیست مسابقه تبدیل شد، از «دانشگاه ویرجینیا» و «دانشگاه جورج تاون» و مهندس محصول شرکت 3M نیز کمک گرفت. مسابقه استعدادیابی «چالش دانشمند جوان» توسط شرکت چندملیتی تری‌ام (3M) مستقر در ایالات متحده برگزار می‌شود که به‌طور گسترده برای توسعه و ثبت اختراع ماسک N95 در دهه های 1970 و 80 شناخته می‌شود.

ترکیب اصلی این محصول ایمیدازوکینولین است که در حال حاضر از آن به‌عنوان یک درمان موضعی برای زگیل, عفونت‌های قارچی و آکنه استفاده می‌شود. FDA همچنین استفاده از آن برای درمان «سرطان سلول پایه‌ای» را تایید کرده است که بیکل نیز روی آن تمرکز دارد.

بیکل در مصاحبه‌ای به NPR می‌گوید:

«این صابون کمی چسبنده‌تر از صابون‌های معمولی است زیرا دارای نانوذرات مبتنی بر لیپید است و نکته اصلی این است که پس از شستن دست‌های خود با صابون، بخش‌های دارویی روی پوست شما باقی می‌ماند.»

او در حال حاضر امیدوار است که طی پنج سال آینده بتواند تاییدیه آزمایش‌های انسانی و FDA را دریافت کند.

 

منبع: دیجیاتو

دیدگاه تان را بنویسید