ورود دیرهنگام چین به جوایز اسکار 2024

فیلم سینمایی «زمین سرگردان» محصول ۲۰۱۹ به کارگردانی «فرانت گوو» بر اساس داستان کوتاهی به همین نام در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و توانست پنجمین فیلم پرفروش تاریخ چین شود و قسمت دوم آن که پیش درآمد آن محسوب میشود در ژانویه امسال منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ «زمین سرگردان ۲» در حالی به عنوان نماینده رسمی چین در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۴ معرفی شد که نزدیک به یک ماه از آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها به آکادمی گذشته است.

 ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: فیلم سینمایی «زمین سرگردان» محصول ۲۰۱۹ به کارگردانی «فرانت گوو» بر اساس داستان کوتاهی به همین نام در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و توانست پنجمین فیلم پرفروش تاریخ چین شود و قسمت دوم آن که پیش درآمد آن محسوب میشود در ژانویه امسال منتشر شد. 

سینمای چین از سال ۱۹۷۹ بیش از ۲۰ فیلم برای اسکار ارسال کرده است که دو فیلم نامزدی دریافت کردند که هر دو توسط «ژانگ ییمو» کارگردانی شده اند. تاکنون هیچ فیلم چینی موفق به دریافت جایزه اسکار در بخش بین المللی فیلم بلند نشده است.

همچنین فیلم «در شعله ها» به نویسندگی و کارگردانی «ضرار کان» که اولین نمایش آن در آمریکای شمالی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو ۲۰۲۳  رقم خورد نیز نماینده سینمای پاکستان در اسکار پیش رو خواهد بود. پاکستان ۱۱ بار در رقابت اسکار بین المللی شرکت کرده و در سال ۲۰۲۲ با فیلم «جویلند» به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافت. 

 مهلت ارسال فیلم از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و ششمین دوره جوایز اسکار (۱۰ مهر، دوم اکتبر) به پایان رسیده بود. باید منتظر ماند و دید آکادمی اسکار در نهایت پس از بررسی فیلم های ارسالی از سوی کشورها کدام آثار را واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار ۲۰۲۴ خواهد کرد. 

در دوره گذشته جوایز اسکار در ابتدا ۹۳ کشور فیلم نماینده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی به آکادمی معرفی کردند. طی مرحله نخست ۱۵ فیلم به عنوان نامزدهای اولیه و در نهایت ۵ فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این شاخه از طریق رای‌گیری از اعضای آکادمی انتخاب شدند و سرانجام در مراسم اعطای جوایز فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» ساخته «ادوارد برگر» از آلمان برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال شد.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید