گزارش جی پلاس

میوه شگفت انگیز دیگر برای چشم کشف شد / محافظت موثر از کاهش بینایی سالمندان

یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش وزن ضروری است، اما برخی غذاها می توانند به بخش های خاصی از بدن انسان کمک کنند تا برای مدت طولانی تری در بهترین حالت خود باقی بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از  روزنامه بریتانیایی "میرر" : طبق تحقیقات جدید، خوردن هر روز میوه انگور می تواند به حفظ سلامت چشم ها تا حد امکان کمک کند.

نتایج مطالعه جدید نشان داد که افراد مسنی که روزانه یک و نیم فنجان انگور یا 46 گرم پودر انگور مصرف می‌کردند، در یک دوره چهار ماهه در واقع بهبودی در سلامت چشم خود مشاهده کردند.

این مطالعه که اولین مورد در نوع خود است، تأثیر مصرف انگور را بر تجمع رنگدانه ماکولا، که ترکیباتی در میوه‌ها و سبزیجات هستند و به دلیل فوایدشان برای بینایی شناخته شده‌اند، بررسی کرد.

دکتر جونگ یون کیم، محقق ارشد این مطالعه گفت: "این مطالعه اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف انگور تأثیر مفیدی بر سلامت چشم در انسان دارد که بسیار هیجان انگیز است؛ به خصوص با افزایش سن."

بیماری‌های چشمی و مشکلات بینایی در افراد مسن شایع‌تر است و به گفته محققان، یکی از محرک‌های اصلی این بیماری‌ها، ترکیبات مضری هستند که به عنوان AGE شناخته می‌شوند و می‌توانند هنگام ترکیب پروتئین یا چربی با قند در جریان خون ایجاد شوند. این ترکیبات با آسیب رساندن به اجزای عروقی شبکیه به بیماری کمک می کنند که به نوبه خود عملکرد سلولی را مختل می کند.

آنتی اکسیدان های رژیمی می توانند از تشکیل AGE ها جلوگیری کنند، که می تواند با نشان دادن بهبود چگالی نوری رنگدانه ماکولا (MPOD)، که معیار مهمی برای سلامت بینایی است، به شبکیه چشم کمک کند. انگور علاوه بر اینکه منبعی غنی از ویتامین C است، سرشار از آنتی اکسیدان هایی بوده که به عنوان ترکیبات فنلی شناخته می شوند و می توانند از تولید AGE های مضر بدن جلوگیری کنند.

محققان یک آزمایشى روی 34 شرکت کننده انجام دادند که برخی از آنها به مدت 16 هفته روزانه یک و نیم فنجان انگور خوردند و به برخی دیگر دارونما داده شد. افرادی که انگور مصرف کردند افزایش قابل توجهی در MPOD و همچنین ظرفیت آنتی اکسیدانی پلاسمای آنها ایجاد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید