رجیستری آیفون 14، شدنی یا نشدنی؟ - توضیحات رییس سازمان استاندارد

«مهدی اسلام‌پناه» رییس سازمان استاندارد ایران گفت: تلفن همراه مشمول استانداردهای اجباری نیست و رجیستری هرگونه تلفن همراهی که وارد می‌شود مشمول سیاست‌های کشور و تشخیص آن با وزارتخانه تخصصی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس سازمان استاندارد ایران گفت: رجیستری هر گونه تلفن همراه وارداتی اعم از آیفون ١۴ به تشخیص دستگاه تخصصی است و نقل قول‌هایی از بنده در خصوص رجیستری تکذیب می‌شود.

«مهدی اسلام‌پناه» امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلفن همراه مشمول استانداردهای اجباری نیست و رجیستری هرگونه تلفن همراهی که وارد می‌شود مشمول سیاست‌های کشور و تشخیص آن با وزارتخانه تخصصی است.

وی افزود: گوشی‌های که در بازار داریم با برندهای مختلف استانداردهای مربوطه را دارند که با زیست بوم فناورانه کشور باید انطباق داشته باشد و این امر در حوزه تشخیص دستگاه‌های تخصصی است.

طبق گزارش ایرنا، پیش از این رییس سازمان استاندارد امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته بود: آیفون ١۴ رجیستری خواهد شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را انجام می‌دهد و در آینده این اتفاق می‌افتاد.

 

آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مطابق ابلاغیه‌ای که پیش از این صادر شده بود، گوشی آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود و طرح جمع‌آوری آن ادامه دارد.

«حمیدرضا دهقانی نیا» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برخی خبرها در خصوص اینکه گوشی آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود، تاکید کرد: آیفون ۱۴ و ۱۵ که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، مطابق اعلام قبلی از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واردات مسافری و تجاری این دو مدل از تلفن های همراه آیفون ممنوع است، خاطرنشان کرد: موضوع رجیستر شدن تلفن های همراه به حوزه استاندارد ارتباطی ندارد و نهادهای مربوطه باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید