جی پلاس

چگونه به کودکان خود اعتماد به نفس دهیم؟

مرحله آموزش مقدماتی، یکی از پایه هایی است که کودک را تربیت می کند، توانایی های او را اصلاح می کند و شخصیت او را شکل می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله کودکان: فردی که عزت نفس بالایی دارد در مدرسه به موفقیت می رسد؛ در حالی که کودکی که عزت نفس پایینی دارد، احتمالا چنین دستاوردی را نخواهد داشت. او تمایل دارد احساس اضطرب و ناامیدی کند، خود را کنار بکشد، و با دانش آموزان اطراف خود و مدرسه به طور کلی تعاملی ندارد. بنابراین باید اعتماد به نفس کودک را در طول ترم مدرسه تقویت کرد تا شخصیت کودک به ویژه در دوره ابتدایی رشد کند.

عزت نفس کودک، باورهای شخصی او را تحت تاثیر قرار می دهد. موارد ساده ای وجود دارد که باعث افزایش اعتماد به نفس کودک در مرحله اولیه می شود:

تشویق مثبت

بهترین راه برای تقویت عزت نفس کودک، تشویق مثبت در زمانی است که کودک برتری می یابد یا کاری انجام می دهد. کودک بسیار حساس است و هر نظری را می پذیرد، بنابراین وقتی تلاش خوبی می کند باید از او تمجید شود و والدین باید در عین حال تلاش کنند که با تشویق و اعتماد به نفس بیشتر، نظرات صادقانه ای را به کودک بدهند.

آموزش مرزها و درس ها به کودک

قبل از انجام هر فعالیت جدیدی برای کودک، باید جزئیات رفتار خوب را برای کودک توضیح داد؛ مانند زمانی که کودک برای اولین بار برای شرکت در جشن تولد به ملاقات دوستش می رود. همچنین والدین باید رفتار مناسب را مودبانه به کودک آموزش دهند.

 

ارائه بازخورد و اصلاحات

زمانی که کودک مشغول فعالیت خاصی است، باید در مورد کارهایی که انجام داده به او بازخورد داده شود. اگر خوب باشد، پدرش او را تحسین می کند و اگر رفتارش خوب نیست، می توان موضوع را برای کودک توضیح داد و در عین حال او را بهبود بخشید تا به جای اینکه احساس ناامیدی کند، احساس اعتماد به خودش بیشتر شود.

اصلاح باورهای نادرست

کودک ممکن است برخی باورهای نادرست را در مورد توانایی های خود بیان کند و والدین باید این باورها را اصلاح کنند و او را در مسیر درست هدایت کنند تا کودک در ارزیابی خود واقع بینانه تر عمل کند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

 

ارائه عشق و حمایت مستمر

کودکی که حمایت و محبت زیادی دریافت می‌کند، تمایل دارد مفاهیم خود را با ارزش‌گذاری بسازد و والدین باید زمانی را با کودک برای گپ زدن و بازی با او بگذرانند.

 

خواص مورینگا برای درمان ریزش مو

مورینگای ناشناخته 300 بیماری را درمان می کند! +جزییات

مرغ ترکی ساده و لذیذ را در خانه بپزید + طرز تهیه

هشدار جدی در مورد سرماخوردگی!

این خورش خوشمزه مخصوص فصل پاییز است! + طرز تهیه

سوپ پاییزی برای تقویت کودک و بزرگسالان! + طرز تهیه

دیدگاه تان را بنویسید