تحت تاثیر اخبار فلسطین، بورس قرمز شد/ رییس سازمان بورس: شرایط سیاسی خاصی بوجود آمده؛ شرایط موقتی است، توصیه می‌کنم سهامداران عجله نکنند

عشقی رییس سازمان بورس تاکید کرد: شرایط موقتی است، توصیه می‌کنم سهامداران عجله نکنند، شرایط سیاسی خاصی بوجود آمده، حقوقی‌ها هم معمولا این روزها در حال خرید هستند. نیازی به تعطیلی بازار هم نخواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امروز نشست خبری مجید عشقی رییس سازمان بورس برگزار شد.

در این نشست، خبرنگاری از رییس سازمان بورس پرسید: در نمایشگاه بورس امسال گفتید که بازارگردان‌ها اجازه پنیک و شکست به بازار نخواهند داد، الان که بیشتر از سه ماه از آن تاریخ میگذرد و بازار چند پنیک را پشت سر گذاشته، به نظرتان بازارگردان‌ها و صندوق‌ها به وظایف و دستور العمل‌هایشان به خوبی عمل کردند؟! احتمالا تحت تاثیر اخبار جنگ فلسطین که دیروز مخابره شد، امروز بیشتر از ۹۰ درصد بازار دارد منفی معامله می شود، آیا در صورت ادامه این روند احتمال تعطیلی موقت بورس ما وجود دارد؟

عشقی پاسخ داد: شرایط موقتی است، توصیه می‌کنم سهامداران عجله نکنند، شرایط سیاسی خاصی بوجود آمده، حقوقی‌ها هم معمولا این روزها در حال خرید هستند. نیازی به تعطیلی بازار هم نخواهد بود.

 

 

مجید عشقی

 

مجید عشقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت، ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی (نظارت هوشمند و پیشگیرانه) و همچنین تسهیل گری در تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک از جمله اهداف بوده است.

 به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌‎گذاران اقداماتی چون توجه ویژه به ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن، صندوق‌های املاک و مستغلات، پیش فروش متری (سلف مسکن) و گواهی سپرده کالایی (سیمان، فلزات و ...)؛ افزایش کیفیت خدمات  به سرمایه‌گذاران، رقابتی شدن نهادهای مالی با جهش در صدور مجوزها (مجوز کارگزاری پس از ۱۳ سال)، اتصال به درگاه صدور مجوزهای دولت کاهش مدت زمان واریز سود سهامداران از ۸ ماه به ۴ ماه و واریز سودهای رسوبی (حق‌الناس) صورت گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید