هشدار درباره افزایش ارسال لینک‌های آلوده در پایان هفته و تعطیلات/ توضیحات پلیس فتا

پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، گفت: بر اساس تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، با توجه به ایام پایانی هفته و تعطیلات رسمی پیش رو، از افزایش فعالیت مجرمان سایبری در حوزه برداشت غیرمجاز از حساب مالی هموطنان خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، گفت: بر اساس تجربه عملی از ادوار گذشته، همزمان با نزدیک شدن به ایام پایانی هفته و یا تعطیلات رسمی، نرخ وقوع ارتکاب جرایم سایبری افزایش می‌یابد که طی اقدام پیشگیرانه تمامی رده‌های پلیس فتا، استان و شهرستان‌ها آمادگی لازم در خصوص رصد و برخورد با هرگونه پدیده مجرمانه و پاسخگویی به درخواست‌های حضوری و تلفنی هموطنان مهیا است.

وی افزود: مجرمان سایبری ترفنده‌های مجرمانه خود را در خصوص ارسال لینک‌های آلوده در این ایام افزایش می‌دهند و شگردی که در این روز‌ها شاهد افزایش آن هستیم لینک senn.blogfa.com که شبیه به لینک سامانه ثنا است که از نظر دیداری هموطنان فریب آن را می‌خوردند.

سرهنگ پاشایی گفت: کلاهبرداران با ارسال این لینک مبنی بر ابلاغیات قضائی با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می‌دهند و فرد بعد از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای ارائه خدمات درخواست واریز می‌کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می‌کنند که بعد از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می‌کند و از طریق آن این پیامک‌ها را ارسال می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا، افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه‌ها استفاده نخواهد کرد و هر جا که پیامکی از طریق شماره شخصی چه در داخل پیام رسان‌های بومی و غیر بومی و چه به صورت پیامک کلاهبرداری است و به هیچ عنوان کلیک نکنند.

سرهنگ پاشایی گفت: هموطنان در صورت فریب توسط کلاهبرداران سایبری، در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از خدمات انتظامی پلیس فتا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بهره‌مند شوند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه تان را بنویسید