باران کوتاه در 6 استان و هشدار آب‌گرفتگی + اسامی

بارش‌ها به شکل رگبارهای کوتاه است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را تشدید می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از احتمال طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی در روز جاری (دوشنبه) و فردا خبر داد.

طبق گزارش ایرنا، به دلیل «افزایش گرادیان فشار سطح زمین» در این سه استان که تا فردا ادامه دارد، هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان گردوخاک یا طوفان شن هشدار داده است.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد، طوفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال است.

هواشناسی تا زمان فعالیت این سامانه در این سه استان نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

امروز همچنین بارش‌های تابستانی به شکل رگبار در ساعت عصر و اوایل شب در دامنه و ارتفاعات در غرب و شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

بارش‌ها به شکل رگبارهای کوتاه است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را تشدید می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید