دزفول و کاشان ثبت‌جهانی شدند

تا کنون ۱۱ شهر و ۳ روستا ایران به عنوان شهر و روستای جهانی در رشته های مختلف صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند، اکنون با ثبت دزفول و کاشان، شهرهای جهانی صنایع دستی ایران به ۱۳ شهر رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: دزفول به عنوان شهر جهانی کپوبافی و کاشان به عنوان شهر جهانی منسوجات سنتی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند.

 سیدعزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی نوشت: شورای جهانی صنایع‌دستی، ۲ شهر ‎دزفول و ‎کاشان را به عنوان شهر جهانی کپوبافی و شهر جهانی منسوجات سنتی به ثبت رسانید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بازرسی‌های دقیق ارزیابان، تکمیل مستندات و بررسی‌های میدانی پشتوانه‌ این رویداد مبارک هستند.

ضرغامی تصریح کرد: ثبت جهانی ‎دزفول و ‎کاشان قبل از آنکه یک امتیاز محسوب شود، یک مسئولیت است. جهانی شدن، یعنی افزایش مسئولیت برای تقویت رویکرد توسعه‌، افزایش کارگاه‌ها، گسترش آموزش، اشتغال، عمومی‌سازی و پایدار کردن این جایگاه در سطح بین‌الملل.

وی توضیح داد: ‎کپوبافی، هنر بافندگی از ضایعات درخت خرماست. مصنوعات بسیار زیبا، محکم و کاربردی، بدون نیاز به هزینه‌ گزاف ریالی و ارزی برای مواد اولیه! صنایع‌دستی، رکن مهم اقتصاد فرهنگ است و باید غفلت‌های گذشته را جبران کرد.

طبق گزارش ایرنا، تا کنون ۱۱ شهر و ۳ روستا ایران به عنوان شهر و روستای جهانی در رشته های مختلف صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی ثبت شدند، اکنون با ثبت دزفول و کاشان، شهرهای جهانی صنایع دستی ایران به ۱۳ شهر رسید.

دیدگاه تان را بنویسید