انتقاد جمعی از هنرمندان به رئیس جمهور پس از واگذاری نظارت نمایش خانگی به صداوسیما: تجدیدنظر کنید

براساس ماده واحده‌ای که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیسی تصویب شد، مسئله نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ناشر و کاربر محور توسط صدا و سیما تثبیت شد و تنظیم‌گری عرصه‌هایی مانند خبرگزاری‌ها، بازی‌های ویدئوی و... در اختیار وزارت ارشاد خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس صداوسیما می گوید که شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت صدا و سیما بر نمایش خانگی را تثبیت کرد.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در ویراستی نوشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه دیروز، وظیفه قانونی صدا و سیما را در نظارت بر نمایش خانگی تثبیت کرد. امیدوارم با کمک دولت و مجلس هر چه زودتر آیین نامه تخلفات این حوزه هم تصویب شود تا چرخه تنظیم گری کامل شود.

چهارشنبه، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیسی با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و دبیر شورای عالی فضای مجازی برای تعیین تکلیف موضوع حدود وظایف رسانه ملی و وزارت ارشاد در مسئله نظارت بر فضای مجازی تشکیل جلسه داد.

براساس ماده واحده‌ای که در این جلسه تصویب شد، مسئله نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ناشر و کاربر محور توسط صدا و سیما تثبیت شد و تنظیم‌گری عرصه‌هایی مانند خبرگزاری‌ها، بازی‌های ویدئوی و... در اختیار وزارت ارشاد خواهد بود.

 

انتقاد جمعی از هنرمندان به رئیس جمهور پس از واگذاری نظارت نمایش خانگی به صداوسیما: تجدیدنظر کنید

پس از اعلام خبر واگذاری نظارت بر نمایش خانگی به صداوسیما توسط شورای‌ انقلاب فرهنگی، جمعی از هنرمندان به این اقدام اعتراض کردند.

برخی چهره‌های شناخته‌شده و فعال سینما و تلویزیون با ابراز نگرانی از موج ممنوعیت‌های جدید برای هنرمندان، تعطیلی «نمایش خانگی» به عنوان تنها دلخوشی و ابزار سرگرمی‌ مردم و محل ارتزاق هزاران خانواده از صنف سینما، چراغ سبز رئیسی را دلیل این اتفاق دانستند و خواستار تجدیدنظر رییس‌جمهور شدند.

چهره‌هایی چون پرویز پرستویی، محمدحسین مهدویان، نیما جاویدی، شهرام شاه‌حسینی، محسن کیایی، مهراب قاسم‌خانی، هدی زین‌العابدین، علی شادمان، آناهیتا افشار، ایمان صفا، مجید مطلبی، عباس جمشیدی‌فر، کامران حجازی، احسان ظلی‌پور، محمدرضا منصوری، امین حسین‌پور و... اعتراض شدید خود را در صفحات مجازی خود نشان دادند./عصرخبر

 

photo_2023-06-23_10-06-32

 

 استوری اعتراضی برخی هنرمندان

نمایش خانگی هم دست صداوسیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع الکاری هنرمندان

در پی اعلام واگذاری نظارت شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و اظهارات رئیس صدا و سیما و وزیر ارشاد، برخی هنرمندان مانند محمدحسین مهدویان، ایمان صفا، مهراب قاسم خانی و محسن کیایی و علی شادمان با یک استوری مشترک اعتراض خود را مطرح کردند.

آنها در این استوری نوشتند: پایان نمایش خانگی. با چراغ سبز رییس دولت، نمایش خانگی هم دست صداوسیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع الکاری هنرمندان و پایان سردرگمی‌های مردم.

دیدگاه تان را بنویسید