طرز تهیه مربای بادمجان مجلسی

در این گزارش طرز تهیه مربای بادمجان مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مربای بادمجان یکی از انواع مرباهای خاص و خوشمزه ایرانی است که برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مربا بادمجان

بادمجان ریز ۳۵۰ گرم

شکر ۵۰۰ گرم

آب ۳۵۰ میلی لیتر

دارچین ۲ تکه

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

هل ۴ عدد

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت مربای بادمجان

مرحله اول

برای تهیه مربای بادمجان مجلسی ابتدایک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس روی بادمجان های با چاقو یک شکاف ایجاد می کنیم و در آب جوش می اندازیم.

مرحله دوم

حالا صبر می کنیم تا پوست بادمجان ها توسط آب خارج شود، سپس بادمجان های پوست گرفته را از آب جوش خارج می کنیم و درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب موجود در بادمجان ها به طور کامل کشیده شود.

مرحله سوم

در این مرحله آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود و آب به نقطه جوش برسد. در ادامه بادمجان ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۵ دقیقه زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و پودر دارچین اضافه می کنیم، سپس زیر قابمله شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه با حرارت بسیار ملایم جوش بخورد و بپزد.

مرحله پنجم

در ۵ دقیقه پایانی پخت مربا آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و پس از پخت کامل مربا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم مربا خنک شود و با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا خنک شد، کمی از شیره انرا بین دو انگشت تست می کنیم و در صورتی که کشدار بود، یعنی مربا به قوام رسیده است. در پایان مربا را در ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید