طرز تهیه خوراک نخود خوشمزه

در این گزارش طرز تهیه خوراک نخود خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خوراک نخود یکی از غذاهای خوشمزه و بی نظیر است که خیلی راحت و با کمترین مواد در دسترس و روش‌های مختلفی درست می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یک پیش غذای ساده و مناسب و یا یک غذای رژیمی سالم و مقوی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با  طرز تهیه خوراک نخود  در ادامه با  ما  همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

نخود ۱ و نیم پیمانه

پیاز متوسط ۱ عدد

سیب زمینی متوسط ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

نمک و زردچوبه به مقدار لازم

فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم

تخم گشنیز و زیره به مقدار لازم

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک نخود

خیساندن نخود

ابتدا نخود را از شب قبل در ظرفی بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و اجازه دهید تا خوب خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود، در طول این مدت چند بار آب آن را عوض کنید، بعد در هنگام طبخ غذا نخودها را آبکشی کنید و در یک قابلمه بریزید.

پختن نخود

سپس مقداری آب روی نخودها بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۳ تا ۴ ساعت خوب بپزند و نرم شوند، اگر نخودها را در زودپز بریزید زودتر پخته می‌شوند، بعد یک سیب زمینی را پوست بگیرید و تمیز بشورید.

اضافه کردن سیب زمینی

سپس سیب زمینی را نگینی خرد کنید و بعد از پخت نخودها داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با هم بپزند، بعد پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به شکل نگینی خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

سرخ کردن رب و پیاز

بعد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک شوند، سپس مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند و بعد رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

اضافه کردن رب

وقتی رنگ رب گوجه فرنگی تغییر کرد و کمی تیره‌تر شد مخلوط پیاز داغ و رب گوجه را به خوراک داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا با هم بپزند، اگر آب داخل قابلمه کم شده بود مقداری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

اضافه کردن ادویه‌ها

سپس مقداری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و با توجه به ذائقه خودتان کمی پاپریکا و تخم گشنیز و زیره را به خوراک اضافه کنید و با مواد داخل قابلمه مخلوط کنید و بعد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خوراک نخود خوب جا بیفتد و پخته شود.

 

لیمو ترش تازه

بعد از این که خوراک کاملا پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش دهید و آب آن را بگیرید و به خوراک نخود اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا به خورد مواد برود و خوش طعم‌تر شود.

سرو خوراک نخود

سپس خوراک نخود را داخل ظرف مناسب بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید و یک برش لیمو ترش را هم در کنار ظرف قرار دهید و این خوراک خوش طعم و لذیذ را همراه با ترشی و سبزی خوردن و انواع دورچین سرو کنید.

دیدگاه تان را بنویسید