جی پلاس

حل بحران گرمای زمین چگونه است؟ / طرحی که دو هفته به روزهای سال اضافه می کند!

آلبرت زیلسترا، استاد اخترفیزیک در دانشگاه منچستر برای حل بحران گرمای زمین در مطالعات اخیرش پیشنهاد دوری زمین از خورشید را برای حل بحران گرمایش جهانی مطرح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از دیلی میل؛ آلبرت زیلسترا دانشمند علم فیزیک راه حلی رادیکال را براى حل بحران گرمایش زمین پیشنهاد می کند که به انسان اجازه می دهد دور از تهدیدات گرمایی بیشتر روی سیاره زمین زندگی کند؛ یعنی در واقع دور از خورشید باشد.

آلبرت زیلسترا، استاد اخترفیزیک در دانشگاه منچستر، طرح تغییر مکان زمین را پیشنهاد می کند. یعنی زمین در فاصله حدود سه میلیون مایلی از خورشید قرار بگیرد.

با توجه به اینکه زمین اکنون در فاصله 93 میلیون مایلی (150 میلیون کیلومتری) به دور خورشید می چرخد، بر اساس  طرح زیلسترا، این فاصله باید حداقل به 96 میلیون مایل (155 میلیون کیلومتر) برسد.

پس از این فرایند، یکسال شمسی از 365 روز  به 380 روز خواهد رسید، به این معنی که ما باید 15 روز دیگر را به سال تقویمی اضافه کنیم.

پروفسور زیلسترا می گوید: کره زمین به ویژه با روند فعلی گرم شدنش؛ گرمتر می شود، اقیانوس ها شروع به جوشیدن می کنند و پس از مدتی ما مانند سیاره زهره با دمای چند صد درجه سانتیگرادی مواجهه خواهیم شد؛ بنابراین قبل از این اتفاق باید  فکری کنیم و زمین را حرکت دهیم.

پروفسور زیلسترا افزود: برای اینکه جهان زنده بیش از یک میلیارد سال دوام بیاوریم، باید چند میلیون کیلومتر از خورشید فاصله بگیریم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید