علی رغم تاکید صمت و مدیرعامل ایران خودرو؛

حذف عجیب هایما و شاسی بلندهای پرطرفدار از سامانه یکپارچه خودرو! / وعده هایی که یک روزه بر باد می رود!

در اتفاقی عجیب و ناگهانی خودروهای شاسی بلند پرطرفدار از جمله هایما، دیگنیتی، فیدلیتی، لاماری و... از سامانه فروش یکپارچه خودرو حذف شدند و علی رقم وعده های چند باره وزارت صمت و روز گذشته مدیرعامل ایران خودرو؛ متقاضیان امکان تغییر خودروی ثبت نامی خود به خودروهای فوق را ندارند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: لیست خودروهایی که ظرفیت فروش آنها در سال جاری تکمیل نشده بود، اعلام شد درنتیجه افرادی که در طرح نخست سامانه یکپارچه اولویت سال 1403 برای آنها احراز شده است می‌توانند نسبت به تعیین 5 اولویت از میان خودروهای زیر که امکان تعیین اولویت آنها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد، اقدام نمایند.

با این وجود علی رغم وعده مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر حضور هایما در این لیست، نام این خودرو دیده نمی شود و همین امر سبب شکایت متفاضیان شده است. 

علیمردان عظیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود: متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند فردا (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودروها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

حال این سوال مطرح می شود که چرا نام هایما از این بین حذف شده است؟

از سوی دیگر هنوز خودروهای مانند دیگنیتی، لاماری، فیدلیتی KMC-K7 و ... علی رغم وعده های قبلی مسئولان وزارت صمت در میان گزینه های قابل انتخاب دیده نمی شود.

چالش های فروش خودرو در سامانه یک پارچه  علی رغم وعده های فاطمی امین، وزیر صمت، نه تنها موجب کاهش قیمت ها نشد بلکه باعث افزایش قیمت ها هم شد. که این روزها فاطمی امین به دلیل عدم عمل به وعده های خود در معرض انتقاد و استیضاح قرار گرفته تا جایی که رییس قوه قضاییه نیز ازعملکرد وی انتقاد کرد.

 

ادعای نماینده مجلس درباره دخالت ها در جریان وزیر صمت

حواشی در مورد استیضاح وزیر صمت آنقدر بالا گرفته که  نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایلنا مدعی شده است که در استیضاح قبل وزیر حدود ۷۰ خودرو شاسی بلندی که در اختیار مجلس قرار گرفته است. 

او درهمین رابطه افزوده است: «این سنت سیئه از گذشته در مجلس وجود داشته که هنگام مطرح شدن موضوع استیضاح، یک آدم‌هایی با بهانه‌های مختلف و وجه‌المصالحه قرار دادن وظیفه نظارتی مجلس به امتیازاتی دست پیدا می‌کنند و شأن نظارتی مجلس مورد خدشه قرار می‌گیرد. حتما ملت شریف ایران این موضوع را که مردم در این شرایط از کاستی‌هایی که در این وزارتخانه وجود دارد رنج می‌برند، مورد توجه قرار خواهند داد. یک نماینده مجلس دارد این را به شما عنوان می‌کند که ۷۰ خوردو شاسی بلند به نمایندگان و تعدادی از کارکنان مجلس تحویل داده شده است. بیایند مشخص کنند که مبنایش چه بوده است. عاشق چشم و ابروی چه کسی بودند؟ به چه کسانی داده شده است؟»

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید