وقوع زلزله 5.6 ریشتری در خوی/ فرماندار: خسارت زلزله جزیی است

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۶:۴۶:۵۴ دقیقه بامداد امروز جمعه چهارم فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵.۶ ریشتر بامداد امروز در حوالی خوی استان آذربایجان غربی به ثبت رسید.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۶:۴۶:۵۴ دقیقه بامداد امروز جمعه چهارم فروردین این زمین‌لرزه را ثبت کردند.

این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری خوی،۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر، آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

 

اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر آذربایجان غربی به خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آماده باش هلال احمر در پی زلزله ۵.۶ ریشتری صبح امروز و اعزام تیمهای ارزیاب به منطقه خبرداد.

حمید محبوبی در گفت و گو با ایسنا گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر آذربایجان غربی در ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه امروز چهارم فروردین در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

وی اظهار کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام می شود. 

 

فرماندار خوی: خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری خوی جزیی است

فرماندار خوی گفت: خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری امروز در شهرستان جزیی است.

کاظمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به زلزله ۵.۶ ریشتری ۴ فروردین در حوالی بخش مرکزی خوی افزود: پس از وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند که ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌ها جزیی و در حد فرو ریختن دیوار حیاط و ترک خوردگی دیوارهای قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه آب و برق برخی روستاها قطع بود که مشکل در حال رفع است، افزود: در اثر زلزله ریزش کوه اتفاق افتاد که راهداران در حال بازگشایی مسیر هستند. 

کاظمی با بیان اینکه راه و مسیر دسترسی به خوی باز است و سیستم‌های ارتباطی وصل است، گفت: نیروها در حال آماده باش هستند و در حال بررسی شرایط هستیم و اطلاعات بیشتر اعلام می شود. 

دیدگاه تان را بنویسید