قیمت خرما در ماه رمضان اعلام شد

در آستانه ماه رمضان، قیمت‌ مصوب خرما ۳۹ و ۷۱ هزار تومان اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، قیمت مصوب خرمای کبکاب برای عرضه در ماه مبارک رمضان ۳۹ هزار تومان و خرمای مضافتی ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان است.

تسنیم نوشت: برای تامین نیاز خرما در ماه مبارک رمضان 100 هزار تن خرما ذخیره شده است؛ کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیوگرم خرمای مضافتی در این ایام 71 هزار و 400 تومان و خرمای کبکاب را 39 هزار تومان اعلام کرده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خرمای کبکاب درجه یک به صورت بسته‌بندی شده  و خارج از میادین میوه و تره بار (بازار آزاد) به قیمت 70 هزار تومان تا 90 هزار تومان، خرمای عسلی نیم کیلوگرمی 40 تا 57 هزار تومان و خرمای مضافتی 600 گرمی 60 تا 90 هزار تومان است.

برومندی؛ معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط اظهار داشت: میان وزارت جهاد کشاورزی ، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران با سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران، توافقاتی برای عرضه خرما حاصل شده است تا این محصول با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

وی افزود: حدود 100 هزار تن خرما برای تأمین نیاز کشور خریده و ذخیره‌سازی شده است که در ایام ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

مسعود امرالهی؛ مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این ارتباط اظهار داشت: در کارگروه تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلوگرم خرمای کبکاب 39 هزار تومان و هر کیلو خرمای مضافتی 71هزار و 400 تومان تعیین شده است.

وی افزود: با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این محصولات را با قیمت مصوب عرضه کنند و در صورت نیاز بیشتر توسط کسری توسط سازمان تعاون روستایی تامین خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید