ادامه سریال پرتکرار خرابی پله برقی‌ها در تهران/ انبارهای قطعات یدکی مترو تهران همچنان خالی هستند

در تهران، پله‌های زیاد مترو امان مردم را بریده و برخی افراد میانسال و بیمار ناچار هستند روزانه چندین مرتبه پله های مترو را طی کنند تا بتوانند از این ناوگان حمل ونقل استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ایرنا نوشت: داستان خرابی پله برقی‌های مترو تهران چند سالی است که ادامه دارد، اما در این روزها این داستان در ناوگان مترو پایتخت پرتکرار شده که مدیران شهری یکی از دلایل اصلی این خرابی را خالی بودن انبار قطعات یدکی شرکت مترو اعلام می‌کنند.

پله‌های زیاد مترو امان مردم را بریده و برخی افراد میانسال و بیمار ناچار هستند روزانه چندین مرتبه پله های مترو را طی کنند تا بتوانند از این ناوگان حمل ونقل استفاده کنند.

اینجا مترو میدان آزادی است و در ضلع جنوبی ایستگاه با تابلو «پله برقی در دست تعمیر است» مواجه می شوم، یکی از مسافران که به نظر می رسد روزانه از این ایستگاه تردد می کند به خبرنگار ایرنا می گوید: این ایستگاه یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو است اما روزانه به طور نوبتی پله برقی هایش خراب است و بیشترین خرابی از سمت پایین به بالا است چرا که پیمودن پله ها از سمت پایین به بالا بسیار سخت تر است.

وی که خود را حدود ۵۰ ساله معرفی می‌کند، می‌افزاید: موضوع خرابی پله برقی های مترو مدتی است که بصورت ادامه دار در ایستگاه های مختلف قابل مشاهده است اما به نظر می رسد مدیران شرکت مترو و شهرداری تهران اهتمام جدی در این موضوع ندارند.

یکی دیگر از مسافران مترو نیز در این باره می گوید: من روزانه چندین مرتبه از مترو استفاده می کنم و در این روزها مدام شاهد خرابی پله برقی ایستگاه های مختلف هستم.

وی اظهارداشت: برخی ایستگاه‌ها پله های زیادی دارد و برای افراد بیمار و ناتوان سخت و عذاب آور است و چندین مرتبه مدیران شرکت مترو اعلام می کنند که بدلیل تحریم نمی توانیم قطعات یدکی برخی پله برقی ها را تامین کنیم.

خالی بودن انبار قطعات یدکی در مترو ادامه دارد

اما شهردار تهران در این باره گفت: موضوع خالی بودن انبار قطعات یدکی مترو همچنان مطرح و این نهضت ادامه دارد.

علیرضا زاکانی افزود: ناوگان مترو تهران فرسوده است و طبیعی است که این پله های برقی پس از چندین سال فعالیت دچار اشکال شود.

وی ادامه داد: با این حال با سازمان استاندارد وارد عمل شدیم و در تمامی ایستگاه های مترو آسانسورهایی را طبق نظر کارشناسان استاندارد بروز رسانی کردیم که بزودی این آسانسورها راه اندازی می شود.

تحریم ربطی به خرابی پله برقی و آسانسور ندارد

همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره اعلام کرد: تحریم ربطی به کمبود قطعات یدکی در پله برقی و آسانسورهای مترو ندارد و نباید این خرابی در مترو و سایر اماکن وجود داشته باشد.

علیرضا نادعلی افزود: ما تلاش می کنیم که موضوع خرابی های پله برقی های مترو و پل های عابر پیاده در کمترین زمان حل و فصل شود تا همشهریان تهرانی با این معضل دست به گریبان نشوند به خصوص افراد ناتوان و سالمند که بالا رفتن و یا پایین آمدن از پله ها برایشان سخت است.

وی تاکید کرد: پله برقی وسیله ای است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در جلساتی که با مدیران شهری گذاشته شد از آنها خواستیم که این موضوع را با دقت بیشتری دنبال کنند.

بیش از ۱۶۰ ایستگاه فعال مترو در تهران وجود دارد که در این فصل پر ترافیک و سرد سال ضروری است که مدیران شرکت مترو و شهرداری در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهند.

دیدگاه تان را بنویسید