فعالیت سامانه بارشی در 23 استان/ ماندگاری هوای سرد تا ظهر دوشنبه/ آخرین وضعیت راه‌ها در پی برودت هوا؛ جاده‌های 17 استان برفی و بارانی است/ احتمال تاخیر و لغو پروازها وجود دارد/ مسافران با 199 تماس بگیرند

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف و باران شدید هم‌اکنون در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه ایلام، غرب فارس شروع شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان هواشناسی از وضعیت جوی نارنجی و شروع بارش برف و باران شدید در ۲۳ استان خبر داد و اعلام کرد: هوای سرد تا ظهر دوشنبه در کشور ماندگار است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف و باران شدید هم‌اکنون در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه ایلام، غرب فارس شروع شده است.

بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف و در مناطق جنوبی به شکل باران شدید همراه با وزش باد است.

هواشناسی طی امروز برای خوزستان، بوشهر، ایلام، نیمه غربی فارس که نواحی گرمسیری محسوب می‌شوند، رعدوبرق و بارانِ همراه باد پیش‌بینی کرده است.

مخاطرات فعالیت این سامانه نیز اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز اعلام شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی وضعیت جوی کشور تا پایان امروز نارنجی است. تا پیش از ظهر فردا دوشنبه نیز سرما و بارش‌ها در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد شد و مجدداً در روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش ها تقویت می‌شود.

همچنین هواشناسی از تداوم استقرار توده هوای سرد و یخبندان تا پیش از ظهر دوشنبه خبر داد و درباره یخبندان و لغزندگی جاده‌ها هشدار نارنجی صادر کرد.

 

آخرین وضعیت راه‌ها در پی برودت هوا؛ جاده‌های ۱۷ استان برفی و بارانی است

مرکز مدیریت راه‌های کشور از کاهش ۴.۵ درصدی تردد برون‌شهری در پی افزایش برودت هوا گزارش داد و اعلام کرد: هم‌اکنون بارش برف و باران در جاده‌های ۱۷ استان شروع شده است.

در پی افزایش برودت هوا در شبانه‌روز گذشته تردد برون‌شهری نسبت به روز قبل ۴.۵ درصد کاهش یافت.

آخرین وضعیت جوی در روز یکشنبه نیز از بارش برف و باران در برخی از جاده‌های استان‌های کردستان، لرستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، زنجان، قم، فارس، اصفهان، مرکزی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خبر می‌دهد.

هم‌اکنون بارش باران در برخی از جاده‌های استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز گزارش شده است.

در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت نیز بارش برف و باران گزارش شده است.

این مرکز اعلام کرد: سایر جاده‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت در مسیر رفت و برگشت نیز هم‌اکنون روان گزارش شده است.

 

احتمال تاخیر و لغو پروازها وجود دارد/ مسافران با ۱۹۹ تماس بگیرند

در پی تقویت سامانه بارشی در روز جاری ( یکشنبه) و شروع بارش برف در اغلب استان‌ها، شرکت فرودگاه ها از مسافران درخواست کرد پیش از عزیمت به فرودگاه‎ها وضعیت پرواز خود را پیگیری کنند.

در اطلاعیه پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی آمده است: با توجه به بارش برف و باران و شرایط نامساعد جوی در بیشتر مناطق کشور، از مسافران درخواست می شود که پیش از مراجعه به فرودگاه‎های کشور حتماً از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.

این اطلاعیه می افزاید: براساس اعلام سازمان هواشناسی به دلیل فعالیت سامانه بارشی در بیشتر استان‌های کشور، مسافران حتماً پیش از مراجعه به فرودگاه، از طریق شماره ۱۹۹ در سراسر کشور و شماره‎های۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۵ و ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ ویژه فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با شماره ۰۹۶۳۳۰ از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.

فرودگاه مهرآباد نیز اعلام کرد: احتمال تاخیر یا لغو پروازهای خروجی از این فرودگاه به دلیل شرایط جوی فرودگاه های مقصد در روز جاری وجود دارد./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید