پیاز ارزان شد/ توضیحات اتحادیه بارفروشان

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی درباره تاثیر تعیین تعرفه صادراتی جدید برای پیاز اظهار داشت: با تعرفه‌ای که معاونت بازرگانی برای صادرات پیاز گذاشت، قیمت این محصول روند نزولی به خود گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تسنیم نوشت: رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: به دنبال اقدام وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تعرفه صادرات پیاز، قیمت این محصول در بازار داخلی رو به کاهش گذاشت.

مصطفی دارایی نژاد درباره تاثیر تعیین تعرفه صادراتی جدید برای پیاز اظهار داشت: با تعرفه‌ای که معاونت بازرگانی برای صادرات پیاز گذاشت، قیمت این محصول روند نزولی به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: قیمت کنونی هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی، در حال حاضر ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است.

پیش از این قیمت پیاز به بیش از ۲۰ هزار تومان افزایش یافته بود و طبق گزارش مرکز آمار ایران، پیاز در آذر ماه با رشد ۲۵ درصدی قیمت، رکورد گرانی را در بین مواد غذایی شکسته بود.

دارایی نژاد پیش بینی کرد که با تداوم این روند، قیمت پیاز در هفته آینده نیز رو به کاهش خواهد بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت پیاز در بندرعباس، گفت: در۲۰ روز آینده با عرضه پیاز بندرعباس، روند کاهش قیمت تسریع می‌شود.

دوشنبه ۱۲ دی ماه، محرم سلطانی، مدیرکل دفتر تجارت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تعرفه بازرگانی صادرات پیاز از ۵۰ درصد قیمت پایه صادراتی به ۱۰۰ درصد این رقم خبر داد و افزود: قیمت پایه صادراتی نیز از ۱۳ سنت برای هر کیلوگرم به ۴۰ سنت افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید