تاریخ امتحانات دانش آموزان در زمستان اعلام شد

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز اظهار کرد: برگزاری امتحانات دانش آموزان به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی کلاس‌های حضوری از اول به دهم دی موکول شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از تعطیلی‌های مداوم مدارس در شهرهایی با آلودگی هوا از جمله تهران، مسوولان آموزش و پرورش اعلام کردند که امتحانات نهایی دی تغییر زمانی پیدا نمی‌کند چراکه مخاطب آن دانش‌آموزان مشغول به تحصیل نیستند.

طبق گزارش ایرنا، کارگروه اضطرار آلودگی هوا در پی تشدید آلودگی هوا مدارس استان تهران را در چندین روز از آذر ماه تعطیل و آموزش بصورت غیرحضوری برگزار شد. در واقع موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا سال‌هاست که در پاییز گریبان‌گیر دانش‌آموزان می‌شود و آنها به دلیل این شرایط از حضور در مدارس محروم می‌شوند.

در چنین شرایطی با وجود تعطیلی‌های ناگهانی برنامه درسی دانش‌آموزان با مشکل مواجه می‌شود و در نهایت معلم نمی‌تواند در بازه زمانی مناسب آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کند و در نهایت پایان ترم‌های تحصیلی و برگزاری امتحانات هم با تاخیر انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ۲۸ آذرماه در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسشی درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی برای تعطیلی‌ها به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: معلمان برای برگزاری کلاس‌های جبرانی باید از هزینه‌های خود بگذارند، من درخواست دارم برای آلودگی هوا فکری شود چراکه دانش آموزان نباید از تعلیم و تربیت موثر محروم شوند.

وی افزود: نمونه تدریس‌ها در شاد گذاشته شده و معلمان با دانش آموزان در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند.

همچنین در این راستا علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز اظهار کرد: برگزاری امتحانات دانش آموزان به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی کلاس‌های حضوری از اول به دهم دی موکول شد.

وی افزود: این اقدام شامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمی‌شود، مدارس دوره متوسطه دولتی و غیر دولتی بر اساس مصوبه ۶۶۹ شورای عالی آموزش و پرورش و با دریافت مجوز کتبی آموزش و پرورش منطقه، می‌توانند امتحانات را ۱۰ دی ماه طبق مقررات برگزار کنند.

برگزاری امتحانات نهایی در موعد مقرر

براین اساس، محسن زارعی امروز درباره برگزاری زمان امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: مخاطبان امتحانات نهایی افرادی هستند که اصلا دانش‌آموز نیستند و در واقع افتاده نوبت‌های خرداد و شهریور هستند و دروس پاس نشده‌ای دارند که باید در دی امتحان دهند.

وی افزود: این افراد، فارغ التحصیلان سال‌های قبل هستند و این تعطیلات به دلیل آلودگی هوا شامل آنها نمی‌شود، بنابراین امتحانات آنها از روز شنبه سوم دی تا ۲۶ دی برگزار می‌شود.

پیش آزمون‌ها شامل دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیست

همچنین محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی دانش آموزان اظهار کرد: امتحانات نهایی با توجه به ابلاغیه مرکز سنجش آموزش و پرورش در موعد مقرر برگزار می‌شود.

وی افزود: اما استان‌ها به منظور آمادگی بیشتر به دلیل تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنند و پیش آزمون‌هایی را هماهنگ کرده‌اند که البته این برای دانش‌آموزان شاغل در پایه دوازدهم نیست چراکه دانش‌آموزان در امتحانات دی ماه شرکت نمی کنند.

کاظمی یادآورشد:آزمون دی ماه صرفا برای دانش آموزانی است که ترمیم نمره دارند یا از سنوات قبل بوده‌اند و اکنون می‌خواهند دیپلم بگیرند و یا دانش‌آموزانی که دیپلم گرفتند و می‌خواهند سابقه تحصیلی جدید داشته باشند و بنابراین این فرآیند تعطیلی خللی در آزمون نهایی دی ایجاد نمی‌کند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان شاغل پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ماه شرکت می‌کنند، شبه نهایی و امتحانات را استان‌ها برگزار می‌کنند و استان تهران تعویق در زمان برگزاری دارد.

دیدگاه تان را بنویسید