محمد کوشافر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نظارت‌ها بر واحدهای صنعتی و مواظبت از مصرف سوخت‌ این کارخانه‌ها در روزهای آلوده باید خیلی بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی و نقاطی که موجب آلودگی هوا می‌شوند در این روزها باید مورد توجه کافی قرار گیرند بیان کرد: در قانون پیش بینی شده که در صورت لزوم و برای کاهش آلودگی هوا، بعضی از واحدهای آلاینده تعطیل شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت بعضی از واحدهای صنعتی آلاینده هم در این روزها علاوه بر تعطیلی مدارس، کم شد و یا تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌هایی از جمله قانون هوای پاک در این زمینه وجود دارد که مشخص کرده مدارس در چه شرایطی باید تعطیل شوند و رعایت این قوانین و مقررات،  تاثیر زیادی بر حفظ سلامت فرزندانمان خواهد داشت.

کوشافر تصریح کرد: اصل تعطیلی مدارس برای حفاظت از سلامت کودکان و نوجوانان و فرزندانمان است اما بعضی مواقع ممکن است این پیش بینی‌ها و تعطیلی مدارس از طرف کارگروه با اشکالات و اشتباهاتی مواجه باشد.

به گفته وی راهبردهای مختلفی برای مدیریت آلودگی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از آنها مواجه با روزهای آلوده است.

کوشافر با بیان اینکه تعطیلی مدارس بیشتر برای حفظ سلامت دانش آموزان انجام می‌شود بیان کرد: حفاظت و مراقبت از گروههای حساس و دانش آموزان از خطرات و پیامدهای آلودگی هوا، جدای از اینکه به چه دلیلی هوا آلوده شده، لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان و افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی در این مواقع باید کمتر در معرض هوای باز قرار گیرند و فعالیت بدنی و ورزش کمتری داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: والدین هم باید در این روزها از طریق مراجع رسمی و رسانه ها آگاه شوند و همکاری کافی را داشته باشند و اجازه خروج از منزل و فعالیت بدنی و ورزش را به فرزندان خود ندهند.

وی ادامه داد: با تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی تردد ناشی حمل و نقل دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند و این امر هم تا حدی در کاهش آلودگی هوا موثر است.

اصفهان در شمار یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است به گونه‌ای تمامی مدارس این خطه در هفته جاری به سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها تعطیل بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.