وزارت ارتباطات اطلاعیه داد، اما فیلترشده های اینترنت ایران همچنان فیلترند

خبر برداشته شدن محدودیت‌ها در سطح اینترنت بین‌الملل در حالی مطرح شده است که روز گذشته، ۲۳ مهر ۱۴۰۱، نیز از حدود ساعت ۱۰ صبح اینترنت بین‌الملل قطع شده بود و اکثر کاربران فقط به خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با وجود اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر رفع محدودیت‌های ایجادشده در سطح اینترنت بین‌الملل، بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فیلترشده همچنان برقرار است.

امروز، ۲۴ مهر ۱۴۰۱، خبرگزاری ایرنا به نقل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رفع شدن محدودیت‌های اخیر در اینترنت بین‌الملل خبر داد. طبق این گزارش، وزارت ارتباطات اعلام کرده که محدودیت‌های روزهای گذشته در اینترنت برطرف شده و نوشته است:

محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است.

در تاریخ هفدهم مهرماه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرده بود به جز پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ، محدودیت‌های اعمال‌شده برای اینترنت بین‌الملل و پلتفرم‌های خارجی رفع شده است. همان روز نیز رسانه‌های مختلف از عدم رفع محدودیت‌های ایجادشده خبر دادند.

امروز هم مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد این محدودیت‌ها به‌طور کامل رفع نشده و به جز اینستاگرام و واتساپ، پلتفرم‌های دیگری مانند لینکدین، اپ‌استور، گوگل‌پلی، وایبر و... نیز همچنان فیلتر بوده و بدون استفاده از VPN امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. همچنین، خبر برداشته شدن محدودیت‌ها در سطح اینترنت بین‌الملل در حالی مطرح شده است که روز گذشته، ۲۳ مهر ۱۴۰۱، نیز از حدود ساعت ۱۰ صبح اینترنت بین‌الملل قطع شده بود و اکثر کاربران فقط به خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشتند.

 

منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید